Slaapwandelen, wat kun je hiertegen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Slaapwandelen, wat kun je hiertegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:36

In warme zomernachten ga ik wel eens op avontuur:Bed overhoop, kamer overhoop, wegkruipen ónder het bed, ónder het bureau, wakker worden op de WC... Toppunt was wakker worden naast een megaposter van Einstein. (met aan de andere kant een trap..) Mijn favoriete bezigheid als het bloedje heet is buiten én wanneer ik slaap is blijkbaar slaapwandelen. ( :') ) Gelukkig is het dit jaar beperkt gebleven tot een keer of 5 slaapwandelen, maar nu is het ook nog niet zo ontzettend warm geweest. Jullie raden het vast wel al: Met het oog op het weer begin ik hem een beetje te knijpen. Ik woon in mijn eentje in een studiootje en ik zie mijzelf dus al buiten staan, zonder sleutel en mijn studio niet meer in kunnen. :=

Grote vraag is dus: Wie heeft dé oplossing zodat ik komende week netjes in bed blijf liggen? :')
Laatst bijgewerkt door Winged op 17-06-13 15:50, in het totaal 2 keer bewerkt

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:39

Jezelf vastbinden in bed? (*geintje)

Volgens sommige mensen helpt een natte dweil langs het bed zodat de slaapwandelaar wakker schrikt.
Laatst bijgewerkt door kYliieJ op 17-06-13 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Klimop

Re: Slaapwandelen, wat kun je hiertegen doen?

Inderdaad een kooi om je bed bouwen ofzo :')

KirstenChes

erg vervelend! haha ik heb helaas geen tips maar ben wel benieuwd naar de tips van anderen, ik blijf volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:40

Een sleutel bij Annash neerleggen :+

Nee grapje :D

Helpt warme melk met Anijs niet voor het slapen? Slaap je rustig van.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:40

Klimop schreef:
Inderdaad een kooi om je bed bouwen ofzo :')

Ik slaap in een 2 pers. hoogslaper :')

Dweil leg ik sowieso neer, dat was de bedoeling al _O-

Anijs gaat hem niet worden, als ik iets niet lust :Y)
Laatst bijgewerkt door Winged op 17-06-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:41

Misschien een raar idee, maar als je nou voor het slapen een (hals)ketting omdoet met je huissleutel er aan dan sluit je jezelf in elk geval niet zomaar buiten :+

Hoe je het slaapwandelen zelf tegen kan gaan....geen idee.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:41

In een hoogslaper zou ik mezelf met een riem vast leggen aan het bed ofso. je pols aan de spiel van het bed vast maken?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:42

Haha herkenbaar! Alleen ik ga eigenlijk nooit m'n kamer uit.
Bij mij is het erger als het heel erg donker is, sinds ik m'n gordijnen (een stukje) open hou is het al een stuk minder geworden.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:43

Sleutel om je nek ja :') Verder misschien de deur op slot doen en de sleutel niet in het slot laten hangen, desnoods zet je iets neer waar je over struikelt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:44

Belletje waar je doorheen loopt in het halletje bij de voordeur, zodat je wakkerschrikt?
Alarminstallatie met contactalarm?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:46

Ik ben geen gedetineerde dames. Vastbinden, alarminstallaties :)) :')

Een sleutel ombinden ga ik in ieder geval wel doen :)*

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:46

Haha je hebt ook zo'n systeem voor katten: moet je draadjes spannen ( bijv om je bed) en heb je zelf een zender om. Kom je buiten die draadjes dan krijg je een schokje

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:47

Blijkbaar ligt het aan de warmte, dat je daar onrustig van wordt? Dan is een airco een oplossing, slaapt veel relaxter vind ik en ik slaapwandel niet eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:48

Kluisteren dan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:48

Jezelf vastbinden zou ik niet doen.. straks breekt er brand uit :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:53

Je schrijft dat je er met name last van hebt bij warmte. Dan denk ik dat je op warme dagen dus te warm slaapt. Minder kleding aan in bed, een dunner dekbed of alleen een laken gebruiken, ventilator of airco naast je bed. Eventueel kun je ook niet gaan slapen en ga je een nachtje stappen :+

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:54

een bak met ijskoudwater naast je bed zetten, sdraadje bij de deur waarbij je bij noodgevallen wel over kan springen maar bij slaapwandelen overvalt ( Ik zou er wel een matras bij leggen )

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:54

Hilli schreef:
Je schrijft dat je er met name last van hebt bij warmte. Dan denk ik dat je op warme dagen dus te warm slaapt. Minder kleding aan in bed, een dunner dekbed of alleen een laken gebruiken, ventilator of airco naast je bed. Eventueel kun je ook niet gaan slapen en ga je een nachtje stappen :+

De oplossing is gegeven! :') _/-\o_ +1

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:58

Donkim schreef:
Hilli schreef:

De oplossing is gegeven! :') _/-\o_ +1

:)) My boss would love that :D

Slapen met geen kleding is geen optie denk ik :') (haaaai buur :wave: :o )

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:59

Wat hebben ze allemaal weer vriendelijke oplossingen hier :D
Ik zou in elk geval geen sleutel om je nek doen en vastbinden in bed al helemaal niet.
Kun je geen knip op je deur doen ? En de deur op slot draaien.
Voor je dat allemaal open heb heb je misschien al een smakker gemaakt over de schoenen die daar toevallig <<) liggen :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:02

Windtriangeltje bij je bed (in je looproute) of bij je deur hangen? Zodra je op avontuur gaat loop je er tegenaan en word je door het geluid wakker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:03

Struikelen door een touwtje of wakker worden door geluid ook zeker niet doen: een slaapwandelaar mag niet schrikken. Door desorientatie kan je daardoor flink gewond raken.

Dat men een slaapwandelaar niet zou mogen wekken is deels waar[bron?], maar is nog niet bewezen. Men moet voorzichtig zijn, omdat een slaapwandelaar gedesoriënteerd kan zijn, waarbij opvolgend handelen kan resulteren in zelfverwonding of verwonding van anderen. Aangeraden wordt dat je een slaapwandelaar niet laat schrikken en/of op de schouder klopt[bron?]. Tegen hen spreken mag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:09

Jans schreef:
Struikelen door een touwtje of wakker worden door geluid ook zeker niet doen: een slaapwandelaar mag niet schrikken. Door desorientatie kan je daardoor flink gewond raken.

Dat men een slaapwandelaar niet zou mogen wekken is deels waar[bron?], maar is nog niet bewezen. Men moet voorzichtig zijn, omdat een slaapwandelaar gedesoriënteerd kan zijn, waarbij opvolgend handelen kan resulteren in zelfverwonding of verwonding van anderen. Aangeraden wordt dat je een slaapwandelaar niet laat schrikken en/of op de schouder klopt[bron?]. Tegen hen spreken mag wel.

Dan is het simpel: papegaai kopen en bij de voordeur zetten :+

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:12

Het schijnt dat je altijd in een bepaalde fase van je slaap gaat slaapwandelen (eerste helft), waardoor dit altijd ongeveer even laat is. Wanneer je een half uur voor je normaal gesproken gaat slaapwandelen even wakker gemaakt wordt (weet niet of dat een optie is, omdat je alleen woont), gedurende een aantal nachten en dit dan afbouwt, schijnt het opgelost te zijn. :)
Dit heb ik in ieder geval moeten leren voor slaapstoornissen en slaapproblemen bij kinderen. Weet dus niet zeker of het bij volwassenen ook helpt. :P