Krak krak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Krak krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 23:59

Ja, krak krak.
Dat doen mijn polsen, vingers, schouders, ellebogen, vingerkootjes, rug, tenen, kaken af en toe, en ga zo maar door.
Ik ben verslaafd aan het krakken..
Maar dit is ontzettend slecht (omdat ik het echt constant doe) en ik kom er niet vanaf.
Zijn er meer mensen hier die zo iets hebben/hadden?
Hoe zijn jullie er af gekomen want anders heb ik over 3 jaar geen kraakbeen meer over -O-

Anoniem

Re: Krak krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:17

Ik ben er ook zeg maar "verslaafd" aan. Ik kan het met al mijn vingers, met mijn rechterbeen en met mijn rug. Ik kom er gewoon niet vanaf, en het wordt steeds erger.... :p

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 00:17

Dat heb ik ook :(
Je hoort het ook echt heel hard, dat andere mensen er last van hebben als ze in dezelfde kamer zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:25

ZeSteigert schreef:
Dat heb ik ook :(
Je hoort het ook echt heel hard, dat andere mensen er last van hebben als ze in dezelfde kamer zitten..

Haha, bij mij schrikken ze er ook van. Ik doe het dan ook vaak om mensen bang te maken :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:28

Oh bah, dat vind ik toch wel zo walgelijk :')

Het is in ieder geval goed dat je je ervan bewust bent dat het een nare en ongezonde gewoonte is!
Wat dacht je van een elastiekje/armbandje rond een van je polsen doen en dat steeds van kant verwisselen als je weer zit te kraken? Dan kun je het goed in de gaten houden en er naar streven het armbandje zo lang mogelijk om dezelfde pols te houden. :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:29

Het zijn niet je gewrichten zelf die knakken, het is het ''smeermiddel'' van je gewrichten eigenlijk. Als je aan bijvoorbeeld aan je vinger trekt ontstaat er een soort vacuum en als je los laat dan komt er opeens weer lucht in die ruimte en dat hoor je dan als knak. Het is niet slecht voor je :)
Bij mij knakt ook zowat alles :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 01:35

Hier nog 1... Alle kootjes in al mijn vingers, polsen, nek, schouders, onderrug, enkels, tenen..
Met vingers is het bij mij echt een verslaving, al zo'n 13 jaar. Ik doe het stiekem als ik denk dat niemand het kan horen, omdat best veel mensen het vervelend vinden. Maar soms doe ik het ook onbewust als ik nadenk, dan word ik er nog weleens op gewezen :+
Ik heb trouwens (nog) nergens last van. Vroeger zei mijn moeder altijd (zelf ook een trouwe kraker) dat het reuma zou veroorzaken, maar heb daar nooit echt bewijs van gezien (ook nooit gezocht eigenlijk).

Ik kan trouwens wel mijn vingers aan beide handen achterover drukken dat ze, zeg maar, haaks achterover staan. Maar of dat met het kraken te maken heeft, weet ik ook niet.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 01:39

Hier ook een krokant persoon!
Bij mij kraakt zowat alles, enkel mijn bekken kan ik niet zelf, dat is vaak per ongeluk bij een beweging ofzo.

Ze zeggen mij ook dat het slecht is maar kan er echt niet aan doen. Het doet zo'n pijn soms en als ik dan kraak gaat die spanning en de pijn weg.
Heb dus geen tips om er vanaf te geraken :Y)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 06:57

Dominique_96 schreef:
Het zijn niet je gewrichten zelf die knakken, het is het ''smeermiddel'' van je gewrichten eigenlijk. Als je aan bijvoorbeeld aan je vinger trekt ontstaat er een soort vacuum en als je los laat dan komt er opeens weer lucht in die ruimte en dat hoor je dan als knak. Het is niet slecht voor je :)
Bij mij knakt ook zowat alles :P

Als je het zelf uitlokt en je bent je gewrichten aan het manipuleren is het wél slecht. Dan overstrek je eigenlijk altijd bewust en dan heb je wel weer kans op slijtage. Als het 'gewoon' gebeurd zonder manipulatie of overstrekken is het niet zo'n ramp + dat het dan lang niet zo vaak gebeurd als dat je het zelf doet :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:01

Hier nog een knakker. Kan bijna alles knakken en is soms ook echt nodig. Mijn knieën bij voorbeeld kunnen goed zeer doen. Ook knak ik gewoon tijdens bewegingen zonder dat ik het echt door heb. Merk wel dat mijn handen een stuk stijver sinds ze erg vaak knakken. Ik heb ook veel last van koud weer. Geen idee of het met elkaar temaken heeft

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:20

Ohh ik ben ook een knakkert, vingers, tenen, rug, nek, ja alles eigenlijk haha :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:26

Oh bah daar zou ik echt stapelgek van worden als ik zo iemand in de kamer had.
Met eten doen mensen ook vaak knakken met de kaken... echt vreselijk. Kan ik echt niet tegen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:27

Haha, ik doe et als er niemand bij is :-)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:38

Op zich is het knakken zelf niet slecht, maar het bewust knakken wel.

ak moet je daarvoor over de bewegingsuitslag van een gewricht. Je buigt het dus verder dan het eigenlijk kan. Dát is wel slecht.

Het knakken wat je hoord is idd het vacuüm wat opgeheven word. Dat is wat een manueel therapeut ook doet. Maar dat wil niet zeggen dat het goed is om meerdere malen per dag/week te doen.

is iemand die last heeft van stijve gewrichten? En bij koude erger. Ik zou toch eens langs de huisarts gaan er mee. Het kan namelijk wijzen op Reumatoïde Artritis, of Artrose. Zeker aan de bel trekken dus!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:42

Ja was ik. Heb inderdaad wat verhoogde kans op reuma (niet vastgesteld door ziekenhuis arts maar mesoloog) maar stap er niet graag mee naar de huisarts. Hij is niet mijn beste vriend, en ik loop er nu momenteel ook vanwege andere blessure :').

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:56

Dan kan je dit ook gelijj melden, anders blijf je naar de HA gaan.

zou het je echt heel sterk aanraden om je echt te laten onderzoeken. Je kan dan gerichte therapie, medicijnen ed krijgen om er voor te zorgen dat het niet erger word, en dat je er meer last van krijgt.

Je gaat niet voor de docter naar hem toe, dat doe je voor jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:58

LZP -> MW

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:07

Peelie schreef:
Dan kan je dit ook gelijj melden, anders blijf je naar de HA gaan.

zou het je echt heel sterk aanraden om je echt te laten onderzoeken. Je kan dan gerichte therapie, medicijnen ed krijgen om er voor te zorgen dat het niet erger word, en dat je er meer last van krijgt.

Je gaat niet voor de docter naar hem toe, dat doe je voor jezelf!

Ja dat klopt, maar het nadeel is dat hij mij niet serieus neemt. Daarom stap ik er niet graag naartoe, ik moet mijn moeder meeslepen naar de huisarts omdat ik als 16-jarige niet geloofd wordt |o.
Wilde morgen toch al een boos belletje doen, dus dan neem ik het gelijk eventjes mee.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:15

Echt doen!
En neem anders idd je moeder mee. HA kunnen heel lastig zijn. I know. Maar laat je aub testen, ook als hij zecht dat het niet zo nodig is. Op jou leeftijd is het absoluut niet normaal om nu al last te hebben van ochtend stijfheid, pijn, last bij koude enz. Dat zijn serieuze symptomen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:18

Ik ga het er zo eens met haar over hebben en dan morgen inderdaad de HA bellen voor ofwel extra afspraak, of dat ik het zo telefonisch bespreek. Ik wil het namelijk niet weten dus blijf het uitstellen. Voel de bui namelijk wel hangen omdat ik inderdaad ook vanuit mijn omgeving hoor dat het niet goed is, en weet dat dit slechte symptomen zijn..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:40

Ik knak ook werkelijk alles! Mijn linker pols kan ik wel 30x achter elkaar knakken als het niet vaker is. Ik probeer het niet meer in het bijzijn van andere personen te doen, maar mijn duim die zit heel vaak vast en knakt dus wel vaak.

Als ik op bed lig knakken mijn rug, heupen en mijn schouders als ik beweeg. Was me nooit zo opgevallen totdat mijn vriend vroeg of ik alsjeblieft kon ophouden met dat geknak, maar dat doe ik niet express.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:43

ik "krak" mijn rug zo hard en zo erg dat ik het echt niet kan doen met onbekenden erbij, mijn huisgenoten zijn er inmiddels aan gewend. Ik doe echt beide kanten heel voorzichtig en dan voel (en hoor) ik echt plusminus vijf verschillende punten krakken.

Mijn nek doe ik ook wel trouwens.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:52

Ook ik knak.. met mijn vingers en tenen :')
Gek word ik ervan want het wordt steeds erger.. Ik ''moet'' het gewoon doen ofzo? :l

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:08

Het is inderdaad een verslaving!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 09:08

Wist niet dat er zo veel krakkerds waren :=
ik ga die tip met de armband proberen! :)
Want echt alles kraakt bij mij. Ook m'n enkels, zelfs m'n neus en daar worden mn medemensen gek van. Ik kan zelfs m'n keel krakken...