Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nikka schreef:TS hoe oud ben je en woon je nog thuis?
Ik heb indertijd het evenwicht gevonden door wel wat voor de betreffende ouder te doen zodat ik me nooit schuldig zou voelen, maar niet te veel omdat ik het zelf dan niet trok.

En een halfbroer die ik 2 jaar terug nog niet kende, die ook Borderline heeft. Helaas ook geen contact meer mee.. moeder kwam er achter en heeft ons weer uit elkaar gedreven. Heeft z'n nummer veranderd, weet niet waar die woont, ik heb geen e-mailadres.. niks.
aardbeitje_ schreef:Ik heb het heel lang heel pijnlijk gevonden om bij vriend(in)en over de vloer te komen en te zien hoe het ook kan.
Nikka schreef:Ergens moet je toch een vorm van afstand creëren om te kunnen "overleven" Zodat het je niet meer zo raakt. Tenminste dat gold wel voor mij.
aardbeitje_ schreef:Het is inderdaad wat het is Kjoetie. Helaas.
Graag zou ik eens voor een keertje een dagje voelen wat mijn moeder voelt.
Gewoon zodat ik haar beredeneringen misschien beter kan begrijpen, haar daden en haar woorden.
Vaak heb ik het idee dat deze mensen compleet in hun eigen, in mijn ogen, egoïstische wereldje vast zitten.
Ik heb niet stof gezogen vandaag, dus mijn moeder voelt zich het sloofje in huis, terwijl ik heb gewerkt en zij de hele dag thuis heeft gezeten. (voorbeeld)
Zulke opmerkingen doen pijn, zijn kwetsend en frustrerend, maar dat lijkt ze niet te beseffen. Ook niet als ik het aangeef.
Maar hetgene wat ik het meest voel, als ik aan haar denk, is woede. Ik ben boos dat zij mij in zo'n toestand op de wereld heeft gezet.
Ik ben boos dat zij mij niet begrijpt. Ik ben boos dat ik haar moet bemoederen ipv andersom.
Herkenbaar voor andere Bokkers toevallig?