Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:Ik heb het geluk dat ik vaak al slaap voor het vliegtuig opstijgt![]()
Kauwgom, muziek en aan andere dingen denken.

Knoffer schreef:Juist niet uit het raampje kijken, maar focussen op iets in het vliegtuig, bijv. de stoel voor je. Je kunt ook wagenziekpilletjes proberen, primatour werkt altijd goed voor mij.
Ik heb meestal vooral last bij het landen. Maar niet echt erge duizeligheid, meer dat ik over m'n nek ga.
Earplanes heb ik nog nooit geprobeerd, volgende keer maar eens testen.
_Tara_ schreef:Knoffer schreef:Juist niet uit het raampje kijken, maar focussen op iets in het vliegtuig, bijv. de stoel voor je. Je kunt ook wagenziekpilletjes proberen, primatour werkt altijd goed voor mij.
Ik heb meestal vooral last bij het landen. Maar niet echt erge duizeligheid, meer dat ik over m'n nek ga.
Bij reisziekte moet je toch altijd juist naar buiten kijken? Het probleem is dat je lijf wel beweegt maar dat je evenwichtsorgaan dat niet registreert. Daar wordt je misselijk van. Juist door naar buiten te kijken, zie je dan ook dat je beweegt. Zo heb ik 't altijd begrepen iig.
xSannee schreef:_Tara_ schreef:
Bij reisziekte moet je toch altijd juist naar buiten kijken? Het probleem is dat je lijf wel beweegt maar dat je evenwichtsorgaan dat niet registreert. Daar wordt je misselijk van. Juist door naar buiten te kijken, zie je dan ook dat je beweegt. Zo heb ik 't altijd begrepen iig.
Ik weet niet of dat bij iedereen zo is, maar ik moet inderdaad met vliegen & in de auto naar buiten kijken om niet misselijk oid te worden!
_Tara_ schreef:Knoffer schreef:Juist niet uit het raampje kijken, maar focussen op iets in het vliegtuig, bijv. de stoel voor je. Je kunt ook wagenziekpilletjes proberen, primatour werkt altijd goed voor mij.
Ik probeer zelf altijd te kijken naar de vleugel, hoe de positie daarvan verandert ten opzichte van de grond/wolken. Maar ik ben niet reis ziek. Ik vind 't gewoon prettig om te zien hoe we bewegen zeg maar. Ook omdat ik toch altijd ergens wel bang ben ineens reis ziek te worden (angst voor overgeven). Maar goed.

vuurneon schreef:Cinnarizine innemen
Werkt namelijk ook tegen duizeligheid
maar dat is meer vanwege mijn oren die niet kunnen/willen poppen... Maarja, je moet er maar wat voor over hebben
ik laat die marteling mij niet tegenhouden om naar mooie plekken te gaan