Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eileen_ schreef:Jaa, dat herken ik wel een beetje ja.
Dankje wel!
Ik heb wel een vermoeden waar het vandaan kan komen... Ik kan het namelijk helemaal niks goed doen bij m'n vader, wat me verschrikkelijk onzeker maakt.

). Stress, stress, stress!
Ook bijvoorbeeld met rijexamen, ik ben nu al 2 x gezakt waarvan 1 x echt volledig terecht, verwijt dat niet eens aan faalangst, was er gewoon niet klaar voor, maar de 2e x was het ook echt de zenuwen en angst om al te falen en dan klap ik soort van dicht. Ook met fotoshoots ben ik heel bang dat de klant niet tevreden zal zijn. Heb ooit iemand gehad die het gewoonweg vertikte om te betalen omdat een vriend "professionele fotograaf" zei dat mijn foto's bagger waren en het niet waard waren. Ging om 20 freaking euro's... ja dat hakt er in hoor... Mensen zeggen wel dat je het moet los laten maar dat kán ik gewoon niet...
lifaya schreef:Ik heb ook erge faalangst. Met alles wat ik doe. Het vervelende is dat ik ook vreselijk impulsief ben en een flapuit en dan ook na gesprekken alles ga nalopen wat fout kan zijn gegaan en een verkeerde indruk kan hebben gegeven. Gek word ik er vanOok bijvoorbeeld met rijexamen, ik ben nu al 2 x gezakt waarvan 1 x echt volledig terecht, verwijt dat niet eens aan faalangst, was er gewoon niet klaar voor, maar de 2e x was het ook echt de zenuwen en angst om al te falen en dan klap ik soort van dicht. Ook met fotoshoots ben ik heel bang dat de klant niet tevreden zal zijn. Heb ooit iemand gehad die het gewoonweg vertikte om te betalen omdat een vriend "professionele fotograaf" zei dat mijn foto's bagger waren en het niet waard waren. Ging om 20 freaking euro's... ja dat hakt er in hoor... Mensen zeggen wel dat je het moet los laten maar dat kán ik gewoon niet...
Ashley5 schreef:Wat ik ook nog geprobeerd heb, is faalangst training bij mij op de opleiding. Bij mij is dit geen succes geworden. Maarja, het enige wat ik moest doen, was mijn huiswerk plannen en een interessant stukje lezen over de verschillende vormen van faalangst. Maar hopelijk hebben ze bij jouw op school wel een betere training, dus ik zal dat zeker eens gaan proberen!
) lifaya schreef:Heb ooit iemand gehad die het gewoonweg vertikte om te betalen omdat een vriend "professionele fotograaf" zei dat mijn foto's bagger waren en het niet waard waren. Ging om 20 freaking euro's... ja dat hakt er in hoor... Mensen zeggen wel dat je het moet los laten maar dat kán ik gewoon niet...

ruitje schreef:Waardeloos, de trainingen die ik gaf waren of in een groep of individueel, waarbij je meerdere oefeningen moest doen en er ook veel gesprekken waren over het hoe en waarom. Ik moest daar ook een pittige cursus voor volgen. Ik kan er zo van balen als er op scholen niet goed op gereageerd wordt, het kan namelijk echt veel doen in iemands leven. ( op twee manieren trouwens, je hebt de vluchters en de vechters... Op scholen herkennen de meeste docenten de vechters nog wel, het lastige is als je een vluchter ben omdat ze dan vaak op een school denken dat het je niet boeit: dat je dat ene werkstuk niet wil inleveren, wat niet iedereen ziet is dat het jouw manier is van met je faalangst omgaan: als ik het niet maak, kan ik niet falen ook )

Eileen_ schreef:Ik heb al wel eerder gekeken op internet, ook al een keer gemaild, maar dat vond mn moeder te duur. :s Ze heeft liever iets wat gratis is dan wat geld kost (wat ik ook wel snap, maar wil wel iets hebben wat werkt. Niet dat ik er veel.tijd em energie in steek maar het niet werkt.)
Joolien schreef:Eileen_ schreef:Ik heb al wel eerder gekeken op internet, ook al een keer gemaild, maar dat vond mn moeder te duur. :s Ze heeft liever iets wat gratis is dan wat geld kost (wat ik ook wel snap, maar wil wel iets hebben wat werkt. Niet dat ik er veel.tijd em energie in steek maar het niet werkt.)
Via de huisarts doorverwezen worden naar hulpverlening kost je niks hoor
Nouja, heb t nu al aan m'n mentor gevraagd dus eerst dat maar proberen. Als ik merk dat het niet werkt, ga ik naar de HA. 
Zou het dan echt doen hoor als het kan