Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik ben namelijk ook slechthorend. Op dit moment heb ik een CI (cochleair implantaat) waarbij ik vrij goed kan horen. Het enigste struikelblok is de telefoongesprekken. Zolang ik het gesprek leidt gaat het goed, maar als ik door een onbekend iemand wordt opgebeld, is het soms grissen waar het over gaat. Voor de rest heb ik hier eigenlijk geen problemen mee.
dan kan ik het ook niet volgen. Meestal zeg ik maar ja ofzo en dat komt nog wel eens verkeerd uit. Ik merk wel dat mijn hersens getraind zijn in zinnen in elkaar zetten. Ik vang zeg maar delen op van een zin, daar maken mijn hersens een goede zin van. Daardoor kan het weleens duren voor ik antwoord geef of dat ik een heel dom antwoord geef die nergens op slaat (gebeurd de laatste tijd steeds vaker, heb mijn gehoor al een hele poos weer niet laten testen).
.martina1 schreef:Ik ben niet slechthorend, maar heb wel een vader die slechthorend is. Afgelopen jaar ben ik samen met hem aan een cursus spraak afzien begonnen en we gaan vanaf volgend jaar zelf oefen avonden organiseren bij ons in huis.
Vinden jullie het erg als ik in het topic meelees?
martina1 schreef:Ik ben niet slechthorend, maar heb wel een vader die slechthorend is. Afgelopen jaar ben ik samen met hem aan een cursus spraak afzien begonnen en we gaan vanaf volgend jaar zelf oefen avonden organiseren bij ons in huis.
Vinden jullie het erg als ik in het topic meelees?
maar ben er wel handig in geworden.MoonChloe schreef:Gebarentaal geen optie, Martina en Bianca?
Soms zelfs gewoon in het midden.
) te zitten met een stel meiden, want ik maak er niets van. Hetzelfde in ruimtes met harde muziek, zoals met bruiloften en uitgaan. Biancaa schreef:@relaxed, dat heb ik ook. Ik weet nooit waar een geluid vandaan komt. Ik weet nog die gehoortesten, "ik doe nu uw linkeroor" en dan hoorde ik het geluidje of niet of in het andere oorSoms zelfs gewoon in het midden.
packer schreef:Uwv doet helemaal niets voor je, terwijl in de meeste banen je toch echt je oren nodig hebt. Ik rij idd paard, maar ga bv nooit alleen naar buiten. Ik hoor namelijk geen auto's fietsers enz aankomen, dus te gevaarlijk.
)fokkertje schreef:ik ken ook geen gebarentaal. Het nadeel van gebarentaal is dat je het in de horende maatshappij het niet kunt gebruiken. Bijna niemand kent dan gebarentaal. Wel in de " dovenwereld", dan is het inderdaad echt wel handig.