Scheren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:55

Daar lig ik , anderhalf uur later.. Afvragend hoe[code][/code] doen ze dat toch? Ik ben basic woman , scheren alleen met deze temperaturen en geen make up of iets in mijn haar ook geen hakken of wat dan ook gewoon nikes.

Nu heb ik me geschoren maar nooit snap ik hoe je nou die poten glad en stoppelloos krijgt , heb met een pincet nog flink nagetrokken. Hoe.moet dit toch? , en wat voor materialen? Ja ik ben complleet bezig geweest met een wegwerpmesje en douchegel .. Hoe weet ik ooit hoe dat moet :') , bokkers kunnen jullie me op weg naar gladde pootjes helpen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:00

Ik gebruik Wilkinson intuition wat ik fijn vind werken.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:05

Gewoon een goed mannen scheermes kopen, ik doe zelf altijd tegen de haren in en met gewone douchecreme :+ .
Nooit stoppels of irritatie, volgens mij ligt het vooral aan de scherpte van het mes.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:08

Ik denk ook dat het per persoon verschilt. Als ik mijn benen scheer kan het mes nog zo bot zijn het is nog nooit geiriteerd geweest. Sterker nog ik vind de botte mesjes fijner want dan snij ik mezelf niet zo snel :+
Het blijft ook 2 weken glad :j Mijn moeder daar integen zie je meteen na dat ze haar benen cheert de stoppels al :?

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:09

Die intuition van wilkinson is indd heel erg fijn! Krijg oog kreeg altijd heel snel bultjes maar met die wilkinson is het een stuk minder en een stuk gladder :).
Vind overigens wel dat die blokjes snel op gaan... Ze zijn nogal prijzig in de aanschaf. Maar heel erg fijn!
En anders inderdaad een maanenscheermesje met veel mesjes (5), dat werkt vaak ook goed.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:09

C_arola schreef:

Die heb ik ook!
Vind het echt een super ding!
Geen gekloot met scheer gel/schuim en het wordt mooi glad.

Sommige mensen krijgen het nooit heel glad/stoppelloos. Hangt er ook vanaf hoe dik de haren zijn.
Ik heb hele dunne haren en zelfs een wintervacht zie je bij mij nauwelijks :P

Heb je weleens aan harsen gedacht??

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:10

Ga voor epileren, vele malen fijner ( :') ).

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:18

Ja met een Gilette scheermes en met douchegel doe ik het altijd, van te voren goed scrubben. Dan is het altijd heel glad.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:03

niks scheren, gewoon laten harsen :) week of 3/4 lekker haar vrij!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:06

Harsen is zover ik weet het enigste wat echt goed helpt, en laseren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:54

Ik koop supergoedkope mannen scheermesjes en ik scheer met een goedkope shampoo van Euroshopper. Ik heb nooit stoppeltjes na het scheren, je moet goed kijken wat je aan het doen bent, anders sla je al snel de helft over. Beetje het mesjeaanduwen kan ook helpen, niet teveel natuurlijk :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:34

Zelf gebruik ik alleen ontharingscreme, omdat je van scheren inderdaad lelijke stoppels houdt. Bij sommigen zie je ook echt dat het geschoren benen zijn. Bij mij zijn mijn benen door de creme gewoon glad. Een paar jaar terug liet ik het nog harsen, maar dat vind ik te duur (om over de best wel pijnlijke behandeling nog maar te zwijgen, maar dat had ik er toen voor over). Met een busje creme doe ik 2 keer en hoef ik het naar verhouding net zo vaak te doen als harsen. Dat is natuurlijk per persoon verschillend. Doordat ik niet scheer, heb ik heel zachte haren en door het harsen in het verleden zijn ze in hoeveelheid geminderd. Ik heb het wel eens geschoren, maar dat voelde achteraf niet fijn aan en de volgende dag zag je de haartjes alweer door de huid heen piepen. -O-

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:51

__Elizabeth schreef:
Ik denk ook dat het per persoon verschilt. Als ik mijn benen scheer kan het mes nog zo bot zijn het is nog nooit geiriteerd geweest. Sterker nog ik vind de botte mesjes fijner want dan snij ik mezelf niet zo snel :+
Het blijft ook 2 weken glad :j Mijn moeder daar integen zie je meteen na dat ze haar benen cheert de stoppels al :?

Dit denk ik ook :j
Als ik mijn benen scheer zijn ze hooguit één dag glad, oksels nog geen dag.
Beiden epileer ik dan ook. En dan nog moet ik mijn oksels toch wel om de dag 'bewerken',
Bikinilijn scheer ik, ik was ooit zover dat ik deze deels kon epileren, maar dat doet nu even te veel pijn, dit wil ik wel ooit weer opbouwen.

Voor mijn benen heb ik ook een tijd ontharingspray/crème (spuitbus in ieder geval) gebruikt, alleen was er maar één echt fijn, en die hebben ze niet meer.
Bij epileren heb ik wel eens last van ingegroeide haartjes, maar met scrubben zou dit minder moeten kunnen worden, maar daarvoor moet ik nog even uitvogelen wanneer ik dan precies moet scrubben (ervoor? erna? en hoelang ervoor/erna?)
Ook met epileren blijven de haartjes bij mij zéker geen 6 weken weg, ze komen minder opvallens terug, maar als het langer lekker weer is, moet ik toch wel 1 à 2 keer in de week mijn benen bijwerken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:55

Lepeltje schreef:
Gewoon een goed mannen scheermes kopen, ik doe zelf altijd tegen de haren in en met gewone douchecreme :+ .
Nooit stoppels of irritatie, volgens mij ligt het vooral aan de scherpte van het mes.

Zijn mannen scheermessen scherper als die van vrouwen??? :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:02

Scheermesje van broerlief en gewoon douchefris O:) Ik ben gelukkig gezegend met zachte blonde haartjes op mijn benen en rooie haartjes in de fluit haha! Heb zaterdag geschoren en nu pas komen de stoppeltjes er weer aan.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:53

Koop een scheermes waar flexibele (5- of) 6blads mesjes op kunnen! Ik eb zelf de Silk Sensation van Kruidvat eigen merk en die werkt echt als een trein! Stoppels hou je er niet mee tegen en is helaas afhankelijk van hoe snel je haar groeit, maar ik ben na het scheren met deze mesjes echt helemaal glad.
http://online.kruidvat.nl/product/63872 ... 0000000263

En ik gebruik ook gewoon douchegel/shampoo oid, net wat er staat. Ik vind scheerschuim helemaal niks!

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:46

Ken het probleem, ook al zijn de stoppeltjes nog niet voelbaar, je zíét het, en dat is niet mooi..
Ik heb sinds vandaag de Easy Wax van Veet, hele goede reacties over gelezen. Ik heb het net al wel geprobeerd, maar ik denk dat de haartjes nog te kort zijn (2-3 mm) want ik krijg niet erg veel mee. (Ik ben ook nog niet erg handig met het eraf trekken, als iemand daar tips voor heeft? Is de eerste keer dat ik mn benen zo doe.) Nog maar even laten groeien en over 2-3 daagjes nog een keer proberen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:20

wat is het verschil tussen mannen en vrouwen mesjes..? zijn die van mannen echt scherper?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:30

Mmh nou zo moeilijk is scheren niet hoor >;)
Ik gebruik altijd een scherp mesje, scheergel voor gevoelige huid en dan tegen de haarrichting in. Ter voorkoming van rode bultjes eventueel wat babypoeder erop. En goed verzorgen met een bodylotion.

Ik scheer ook niet alleen 'met deze temperaturen'. Weinig trek in een oerwoud tussen mijn benen. Tenzij jij een kerel hebt die graag met een kapmes te werk gaat??

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:21

Ik laat ze meestal in de zomer ook harsen. In de winter scheer ik meestal. Gegarandeerd 2 weken stoppelvrij bij mij en daarna komen ze weer langzaam terug en probeer ik bij te houden met de epilady. Nadeel is wel dat ik nu met dit lekkere weer met beenhaar (en okselhaar) van een halve cm rondloop omdat ok volgende week vrijdag weer mag.

Haha jelleee ik kan er zelf zeg maar ook niet echt tegen als er tussen m'n benen lange haren staan. Dat kriebelt zo. En bij m'n oksels moet eigenlijk sowieso ook kort, stuk hygiënischer vind ik!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:09

Ik kan ook echt jaloers kijken naar mensen met van die gladde, mooie, glimmende benen. Ik krijg dat ook echt niet voor elkaar. Ik ben heel erg wit, vooral m'n benen geven bijna licht :+ en heb stugge, zwarte haren. Ook ben ik heel erg behaard, dat helpt ook niet echt mee.
In de zomer hars ik (toevallig net gedaan) en de dag erna ga ik er met scheermesje overheen. En dan is het wel redelijk glad, voor 1 dag ofzo :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:11

C_arola schreef:

Ik ook idd en dat werkt echt super. Wegwerkmesjes zijn acceptabel voor de oksel, maar verder...

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:24

Ik scheer gewoon onder de douche met van die vrouwenmesjes van AH huismerk.. werkt prima. Natuurlijk heb je dan wel al stoppels na een dag of 2 maar ik denk niet dat een goed scheermes je natuurlijk haargroei kan tegenhouden.

Oksels epileer ik want daar vind ik scheren echt verschrikkelijk. Keiharde stoppels, bleef het altijd zien en omdat alle haren tegelijk terug groeien krijg ik ontzettende jeuk. :\

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:36

_Nancy schreef:
Lepeltje schreef:

Zijn mannen scheermessen scherper als die van vrouwen??? :P

Die ervaring heb ik wel, misschien denken ze dat vrouwen domme klunzen zijn die niet met een scherp mis overweg kunnen? :P Vooral wegwerpmesjes roesten heel snel weg. En die verwisselbare dingen hebben altijd van die shizzle aan de boven en onderkant want dat is zachter voor je benen ofzo :') maar daardoor scheren ze bij mij alleen maar stoppels, er blijven teveel haartjes inhangen en die dingetjes zijn snel af waardoor het helemaal voor geen meter meer scheert. :P

Ik heb een gillette mach 3 ofzo, die mesjes kan ik maanden gebruiken en dan zijn ze natuurlijk wat botter maar nog steeds vele malen scherper dan elk vrouwen scheermes die ik heb gehad.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:10

Hier een scheermesje van Gilette waarmee ik mijn benen scheer, krijg ze er prima glad mee. Scheer altijd onder de douche en gebruik cremespoeling als scheerschuim :+
Al moet ik bekennen dat ik mijn benen eigenlijk vrij weinig scheer, in de zomer hoef ik het maar 1x per week/2weken te doen :+ . Ik heb heel weinig been haar :+ En de haartjes die ik heb zijn heel klein, zacht, dun en blond, dus die zie je eigenlijk niet :))
Wat dat betreft wel ideaal!