Staat het op het etiket?
Soms vermeldt het etiket dat een product genetisch gemanipuleerde bestanddelen bevat, maar vaak ook niet. Het is voor de consument zodoende nauwelijks te achterhalen in welke producten genetische gemodificeerde ingrediënten gebruikt zijn. Genetisch gemanipuleerde micro-organismen worden onder meer gebruikt voor de productie van vitaminen (B2, B6), smaakstoffen en enzymen. En die komen weer in allerlei levensmiddelen terecht. De Europese Unie heeft ook een aantal GM-gewassen toegestaan: soja, vier maïsrassen, een soort tomaat en roodlof. Ook deze producten worden in vele levensmiddelen verwerkt.
Drop, koekjes, bier, kaas, vruchtensappen, het zijn maar een paar voorbeelden van producten die een ingrediënt kunnen bevatten dat genetisch gemanipuleerd is. Inmiddels bevat ongeveer zestig procent van alle verpakte levensmiddelen in de supermarkt ingrediënten die met behulp van gentechnologie tot stand gekomen zijn. Bij een klein deel daarvan staat dat ook op het etiket vermeld. Dat betekent dus dat de consument geen keuze heeft om genetisch gemanipuleerde producten te vermijden.
En dan zie je dat soort dingen:

Toen ben ik even op Wikipedia gaan zoeken en vond wat over Monsanto. http://nl.wikipedia.org/wiki/Monsanto_(multinational) Waar gaat dit allemaal heen..... Deze week nog op de radio "48% meer mensen met darmkanker in de afgelopen 10 jaar" Het beste kun je zelf koeien gaan houden en al je eten zelf verbouwen. Terug naar de middeleeuwen, dan weet je nog wat je eet.
Twee weken geleden heb ik deze uitzending bekeken http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=82963&cHash=f522a762593d38d0253be7bd57f2e8d8 Dat gaat over de suikerindustrie. Na 15 min wordt het interessant.
Ik ga er nu echt wel meer over nadenken wat ik eet.
ik niet in ieder geval.
.
Hier proppen we niet overal mais in, voornamelijk omdat we geen overschot hebben. Alhoewel dat natuurlijk rap kan veranderen!
Waar ik eerst suiker meed, ben ik nu al blij als er 'slechts' suiker in zit! Gelukkig kun je het goed vermijden door puur te eten, maar ik weet uit ervaring (ik heb in Amerika gewoond) dat ze die troep ook met het grootste gemak ik producten kunnen verstoppen die helemaal niet logisch zijn
En dan kun je zeggen dat dat complottheorie achtig iets is, maar die Fritzl bv had ook jaren lang vrouwen in een kelder waar niemand iets van wist.