Hooikoorts tijd, wie is mijn lotgenoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Hooikoorts tijd, wie is mijn lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:27

Het is weer zover, het wordt ein-de-lijk mooi weer, en dus ook pollentijd -O-

Ik heb er voornamelijk last van door de grassen. Ik gebruik op het moment Cetirizine wat wel aardig werkt :)
Wat gebruiken jullie? En werkt het goed?
Ik ben benieuwd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:28

Ik voor het eerst in mijn leven amper klachten :D
Was altijd doodziek, maar nu ik al 3 jaar aan het desensibiliseren ben merk ik nu echt verbetering *\o/*

Maar ik slik nog wel pillen, druppel mijn ogen en gebruik neusspray, want zonder word ik alsnog heel erg ziek. Maar dat neem ik wel het hele jaar door, tot aan mijn dood in principe :)
Dus ik functioneer echt super goed nu :D en, ik kan voor het eerst in jaren naar buiten <3
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-05-13 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:30

Voor het eerst sinds jaren had ik weer last van hooikoorts (paar weken geleden althans. Nu niet meer). Ik gebruik de hooikoortstabletten van de Kruidvat. Die werken prima voor mij.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:31

Werken oogdruppels nou echt goed? En wat voor'n gebruik jij :)?
Hier zitten volgens re pollenkaart ''redelijk veel'' pollen, en vooral de grassen scoren hoog -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:31

Ik heb mijn vriend getaped, op deze manier:
Afbeelding

Ooit geleerd op een cursus over medical taping concept met cure-tape, die elastische tape waar elke zichzelf respecterende sporter van tegenwoordig mee loopt :+ Ik was (en ben) altijd zeer sceptisch over deze tape.

Bij mijn vriend zijn nu de klachten gereduceerd tot hooguit een kleine snotneus. Maar hij hoeft geen pillen meer, is niet benauwd (moest vorig jaar nog naar de HAP vanwege benauwdheid bij hooikoorts) en heeft veel minder klachten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:33

Tilavist; werkt als een trein! Leuke is namelijk dat ze ook in de neus doorwerken (normaal moet je de traanbuis even dichtdoen als je druppelt, maar ik juist niet; zodat er ook wat vloeistof in de neus loopt via het oog. Dus dat proef je ook :') )

Cure tape heb ik ook gehad als probeersel; was ik hartstikke allergisch voor die tape _O-

Ashley5760

Re: Hooikoorts tijd, wie is mijn lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:34

Ik heb hooikoorts van berken en grassen. Ben ervoor behandeld (alternatief) berken bijna geen last van gehad benieuwd of grassen ook gestopt is.
Heb eerst hoop zooi van HA gehad wat allemaal niet hielp, nu trilling therapie en tot nog toe geholpen

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:36

Die tape heb ik nog nooit gehad, misschien wel een idee..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:02

Iejoorr schreef:
Die tape heb ik nog nooit gehad, misschien wel een idee..

Moet je wel door iemand laten doen die het kan en de tape heeft. Het komt wel precies. :j

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:08

Ben er in september van 2012 pas achtergekomen.. Heb ook een huisstofmijt allergie en hier ben ik ook pas toen achtergekomen. Ik heb er dan ook pas echt een pilletje voor nodig als het heel hevig is. Gelukkig werkt voor mij het pilletje voor de hooikoorts ook voor de huisstofmijt allergie, 2 vliegen in 1 klap dus :D

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:21

Nog een lotgenoot!
Ik heb het zelfs zo erg dat ik er altijd last van heb, dus niet alleen in de zomer.
Ik heb er Levocetirizine voor.
Is alleen op recept van de huisarts te krijgen omdat het vrij zwaar is.
Zelf daardoorheen heb ik er soms nog last van maar dan heb ik het vooral over als ik mijn stallen aan het opstrooien ben etc.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:22

Ik weet het nog niet zeker, maar ik vermoed dat ik ook een vorm van hooikoorts heb. Heb nu in ieder geval een bacteriele infectie en een longontsteking en reageer dus overal op. Een aantal jaar geleden was het ook zo'n droog jaar en toen had ik het ook steeds benauwd in deze tijd. Volgende week ga ik voor een longfoto en een allergietest, ben benieuwd!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:55

Ik heb sinds april al flinke hooikoorts.
Behalve aerius tabletten heb ik ook een neusspray.

Lekkende neus blijft als ik buiten ben geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:57

Mijn neus lekt niet maar de holten zitten wel vol. Heel irritant want ik 'haal m'n neus op' maar daar zit het probleem niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:20

Ik heb ook hooikoorts, en dan de combinatie allergisch voor bloeiende grassen en huisstofmijt. 2 jaar lang trouw elke dag 2x mijn neusspray (flixonase) gebruikt en nu al ruim een jaar of anderhalf niet meer. Heb er nog wel last van maar heel minimaal. Zelf vind ik t de moeite niet meer om nog neusspray te gebruiken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:29

Heb ook al heel wat jaren last van hooikoorts, meetal valt het mee als ik vroeg in het jaar op vakantie ga (aan zee). Ben dit jaar al in Cuba geweest, maar heb helaas alsnog sinds twee weken last van hooikoorts. Heb nog niets ingenomen (heb andere jaren van alles geprobeerd, zonder resultaat).
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 01-06-13 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:38

Ik heb ook verschrikkelijk last van hooikoorts. Ik ben begonnen met aerius tabletten zonder resultaat. Daarna loratadine. Had ook geen effect. Nu heb ik cetirizine wat wel aardig lijkt te helpen. Ik heb ook bepaalde voedsel allergieën die hooikoorts klachten verergeren. Hier ben ik pas sinds januari dit jaar achter dus ik hoop dat het dit jaar mee gaat vallen met de klachten.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:46

Ik....
Vorig jaar kreeg ik het opeens... Snotverkouden, traanogen een druipneus.. Toen een opgezet gezicht....
Men wat was dat erg! Ruim 4 dagen mee gelopen...
Dit jaar alleen nog een klein beetje jeukogen en niezen...

Ik heb druppeltjes/tabletjes van Pollinosan, van Vogel. Lekker plantaardig en ongevaarlijk! Werk direct en zonder nare bijwerkingen o.i.d
Kun je bij de apotheek/drogist halen :) sommige mensen denken dat het niet helpt omdat het plantaardig is, maar het werkt beter dan spul van de dokter... :j

En als ik perongeluk vergeten ben om te nemen dan smeer ik vaseline/lippenbalsem over/onder mijn neusgaten.., werkt ook..,

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:10

Ik, dit is mn 3e bewuste jaar en het eerste jaar dat ik er pillen voor slik. Ik heb ook oogdruppels en neusspray liggen maar kan het tot nog toe af met enkel pillen.
Ik gebruik prevalin.

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:44

Ik weet niet beter als een leven met hooikoorts. Ben sinds november 2011 begonnen met desensibiliseren, nu dus de 2e zomer en moet zeggen dat ik dik tevreden ben. Ik slik 7 maanden pillen (oralair) en dan dus 5 maanden niet. Heb wel cetrizine pillen en avamys neusspray als ik last krijg, maar gelukkig nog maar weinig nodig gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 03:18

Ook hier is het seizoen al vanaf april begonnen met de bloeiende bomen. Omdat de klachten dit jaar zo erg waren zit ik helaas weer aan de nasonex, naast de tabletten die ik ook slik.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 05:37

hier ook iemand met hooikoorts. Heb al ontzettend veel medicijnen van de huisarts gehad de afgelopen jaren, maar op de oogdruppels na (die werken een beetje), werkt helemaal niets. Als ik hele dagen met een redelijk afgesloten zonnebril loop dan is het aardig vol te houden. Het niezen neem ik maar voor lief. Net zoals de benauwdheid.

Heb ook last van huisstofmijt, maar daar merk ik niet zo heel veel van gelukkig.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:58

Mijn vriend heeft het ook vrij erg. Hij gebruikte voorheen pillen als reactine enz.. Sinds twee jaar hebben we de pillen van de lidl, werken super! Wel heeft hij als bijwerking dat hij er moe van wordt en een droge mond.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:02

Pfff mn ogen lopen en neus lopen weer, het is net 1 ochtendje mooi weer..
Morgen maar gauw wat halen bij de drogist

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:14

Ik heb nu weer heel erg last ervan ik slik als het echt erg is levo cetricine (of hoe je het ook schijft )