Het gaat om mijn zoon van 18 jaar.
Wat leek op een onschuldige buikgriep bleek uiteindelijk een gemene darmbacterie-infectie te zijn.
De huisarts was veels te laks, onze eigen huisarts op paasvakantie en toen hij na ruim 1.5week diaree en uitgedroogd op de intensieve zorgen(IC) terecht kwam, was er al weinig van hem over.
Toen wisten we nog niet hoeveel erger het zou worden.
Na 3 dagen IC mocht hij na een gewone kamer maar s'middags sprong zijn darm , er volgde een operatie waarbij hij een tijdelijk stoma kreeg en weer lag hij op de IC.
De volgende dag bleek de bacterie ook in zijn bloed gekomen en werd hij met ambulance van het streekziekenhuis naar Leuven gebracht.
Weer IC en na een paar dagen gelukkig een gewone kamer.
Maar het zat hem niet mee, er volgde een fikse bloeding en terug naar IC, een week later weer krampen en paniek, onderzoeken, bloedproppen en weer IC.
En toen...toen ging het eindelijk redelijk, de 44 kilo die hij nog woog(1.80 lang) begon te klimmen richting 50 kilo
Hij mocht naar huis
Eén dag is hij thuis geweest na 4.5 week ziekenhuis
De volgende dag ging het weer mis en terug naar het streekziekenhuis en terug op de IC.
Verstopping van de darm
Maar hij knapte op en nu weer wat beter als daarvoor.
Helaas helaas, we hadden weer te vroeg gejuigd want een week later weer een verstopping
Dit was vorige week vrijdag en weer volgende dagen met zeer pijnlijke krampen waar ze niks voor kunnen geven omdat iedere pijnstiller ook effect heeft op de darm.
Na tig onderzoeken , scans, echo's en weet ik al niet meer, blijkt het stoma niet te werken.
Toen stonden we voor de keus, of dit stoma aanpassen en dan na 5 maanden alsnog de hersteloperatie of over 2 weken de hersteloperatie.
Dan is het namelijk 8 weken geleden na de eerste operatie en zou het mogelijk moeten zijn om het stoma weer op te heffen en zijn darmen weer "normaal" te laten werken.
Het betekent dat hij nu 2 volle weken niks mag drinken (geen slok) of mag eten.
Een ware crime als je lichaam schreeuwt om eten.
Enige wat hij krijgt is sonde-voeding.
Zijn er mensen bereid hem er door heen te helpen en een kaartje te sturen?
AJB geen kaartjes met etenswaren er op
Ik wil zo graag iets voor hem doen maar kan zo weinig en ik hoop hem er mee op te kunnen vrolijken in deze verschrikkelijke tijd.
Ook al woon ik in Belgie ik heb een nederlands postbus nummer waar post heen kan
Ik moet werken van 6.00 tot 13.00 dus ik kan morgen pas s'middags reageren.

)