Ochtendmisselijkheid, wat doe je eraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Ochtendmisselijkheid, wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:24

:wave:

Even voor de duidelijkheid: ik ben NIET zwanger!
Maar ik heb dus wel last van ochtendmisselijkheid. En niet zo'n klein beetje ook. -O-

Bij het minste of geringste sta ik te kokhalzen. Iets dat sterk ruikt in de koelkast, het idee dat ik iets moet eten (laat staan het eten zelf), tanden poetsen...
Tot nu toe weet ik steeds te voorkomen dat het echt overgeven wordt, maar het scheelt steeds maar een haartje. :=

Is hier iets aan te doen of moet ik me hier zomaar bij neerleggen?

Boheme

Re: Ochtendmisselijkheid, wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:27

Even langs bij de apotheek, die hebben medicijnen, ook homeopathische. Ik leef sinds 1jaar met continue misselijkheid. 24/7 jammer genoeg. Ik heb nu medicijnen via de huisarts maar daarvoor had ik van vogel iets..
Sterkte

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:27

Ik heb het ook jaren gehad. Biscuitje eten voor je opstaat helpt wel iets. Bij mij was het vooral de geur van pindakaas of ander broodbeleg waar ik van naar de wc moest rennen. Nu geen last meer van, is over gegaan in mijn zwangerschap. Anderen weten dat ze zwanger zijn als ze misselijk zijn 's ochtends, ik wist het omdat ik ineens niet meer misselijk was.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:28

Ik heb zelf vaak last van ochtendmisselijkheid/buikpijn doordat ik te weinig gegeten heb.. Ga bijna over mn nek als ik mn ontbijt klaarmaak, maar als ik dan even een paar slokken melk neem of sinaasappelsap, dan gaat het al een stuk beter.. MIsschien eens proberen om je eroverheen te zetten en een slok melk of sinaasappelsap te drinken?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:29

Meestal proberen om misschien wat water te drinken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:30

Jeetje Boheme, dat lijkt me nog vreselijker. :(:)

Oh ja, pindakaas! Dat moet ik voor 10 uur 's morgens niet ruiken, dan gaat het echt mis denk ik. :=
Met voor het opstaan bedoel je dus echt nog in bed, Anoeska?

Ik lust geen melk en geen sinaasappelsap, Nachtlampje. :+
Zou appelsap ook kunnen helpen?

Meestal neem ik inderdaad een slokje water, tabaflab. :j

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:32

Konstantine schreef:
Oh ja, pindakaas! Dat moet ik voor 10 uur 's morgens niet ruiken, dan gaat het echt mis denk ik. :=
Met voor het opstaan bedoel je dus echt nog in bed, Anoeska?

Ja, een rol biscuitjes op je nachtkastje en 1 of 2 nemen voor je daadwerkelijk opstaat.

Water en sinaasappelsap zijn bij mij dingen waar ik nog steeds misselijk van wordt, maar je moet voor jezelf even uitvinden wat het beste werkt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:36

Ik ga eens kijken of we nog een rol kaakjes in huis hebben, die zijn wel vrij geur- en smaakneutraal geloof ik.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:38

Bij mij helpt het om iets (bijv. 2 boterhammen met kaas) te eten metéén na het opstaan!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:39

Dus, uit bed, dan eten, daarna pas aankleden, spullen pakken en de hele mikmak?
Ik ga het allemaal maar gewoon eens proberen denk ik. :P
(Niet allemaal tegelijk, dat is overkill. :'))

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:40

ik ben al jaren elke ochtend misselijk. Tandenpoetsen is met vlagen een ramp.
Als ik een periode druk ben en minder/slechter slaap dan is dat geheid spugen elke ochtend. Tandenborstel in mn hand gaat nog, maar zodra dat ding in mn mond zit moet ik dan echt spugen. Ik heb het alleen met iets "vasts" (wat een raar woord om te zien... := ) in mn mond. Tandenborstel, tanden stoker, eten, lepel etc.

De laatste tijd ben ik smorgens voor mn wekker wakker omdat ik naar de WC moet. Ik neem nu smorgens een slok water als ik van het toilet kom. Vervolgens nog een klein half uurtje naar bed (hoe bedoel je zonde van je tijd :x eigenlijk slaap ik liever gewoon een halfuur langer :+ ).
Daarna gaat het wel, tandenpoetsen is wel OK, en eten gaat ook steeds vaker goed. Toch blijft de misselijkheid wel, maar het echte spugen is veel minder geworden sinds ik smorgens een flinke slok water neem voor ik weer terug mn bed in kruip.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:43

Ik had daar ook extreem last van.
Had teveel maagzuur.
Gebruik na maagbeschermers, en heb er nagenoeg geen last meer van.

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:44

Slik je de anticonceptie pil? Ik had er ook heel veel last van en dat kwam door de pil. uiteindelijk 3 verschillende soorten geprobeerd en nu nauwelijks meer last van.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:45

Merkte jij dan ook echt dat je last had van maagzuur (als in oprispingen etc)sabientjeuh?
Ik heb daar bv nooit last van. Ook als ik maagbeschermers (omeprazol) slik ivm medicatie blijf ik gewoon ochtendmisselijkheid hebben.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:45

Konstantine schreef:
Dus, uit bed, dan eten, daarna pas aankleden, spullen pakken en de hele mikmak?
Ik ga het allemaal maar gewoon eens proberen denk ik. :P
(Niet allemaal tegelijk, dat is overkill. :'))

Ja precies, uit bed, dan eten, dan de rest.
Zo doe ik het nu ook al een hele poos en het gaat prima. Moet wel zeggen dat ik +/- een half uurtje na het eten weer een klein beetje misselijk wordt, maar lang niet zo erg als wanneer ik net opsta. Dan eet ik vaak gewoon nog iets kleins en daarna is het over!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:48

Ik heb ook echt alleen ochtendmisselijkheid, verder nooit last van mijn maag of van oprispingen of zoiets.

BelRosa: ik slik inderdaad de pil, zal eens in de bijsluiter kijken of er iets bekend is over misselijkheid...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:49

ik heb er last van door fybromyalgie , voornamelijk gewoon ziek , zwak , misselijk gevoel .
het stomme bij mij is dat ik er geen last van heb als ik tot 9:00 op bed blijf (maakt niet uit of ik dan slaap of gewoon bezig ben) dus als het kan doe ik het tot 9:00 rustig aan en probeer licht verteerbare dingen te eten en veel/voldoende te drinken

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:50

Je kan bij de appotheek iets halen dat heet Sea Bands.. Gaat om je pols, en er zit een klein puntje op die om je beide polsen komen, dat drukt op zo'n punt, en dat zou het verminderen.. Staat ook op dat het werkt tegen ochtendmisselijkheid en reisziekte etc. Ik heb ze sinds vandaag tegen zenuwachtig misselijkheid, en het werkt perfect :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:51

Ik heb er ook minder last van als ik wat langer blijf liggen, cherell0. Ben ook sowieso al niet zo'n ochtendmens en die misselijkheid maakt vroeg opstaan al helemaal tot een hel.

Dat klinkt heel apart xBerber, maar baat het niet dan schaadt het niet, ik gan eens googlen. :)

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:52

Misschien moet je eens naar de dokter gaan en vertellen welke problemen je hebt en misschien bloed laten prikken. sterkte ! :j

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:00

Ik heb het ook 's ochtends, afschuwelijk. Lees even mee!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:03

xBerber schreef:
Je kan bij de appotheek iets halen dat heet Sea Bands.. Gaat om je pols, en er zit een klein puntje op die om je beide polsen komen, dat drukt op zo'n punt, en dat zou het verminderen.. Staat ook op dat het werkt tegen ochtendmisselijkheid en reisziekte etc. Ik heb ze sinds vandaag tegen zenuwachtig misselijkheid, en het werkt perfect :j

deze heb ik voor reis ziekte , hielp idd. wel goed (maar heb geen zekerheid omdat ik alles wat ik kon doen probeerde omdat ik 6 uur moest rijden . dus , banaan + reis pil + sea bands + plakkertje achter je oor + watje in je oor ) :+ zekere voor het onzekere :o
kan ze ook wel eens in de ochtend proberen ... ik heb ze bij de etos gehaald (maar was net op tijd want ze gingen uit het assortiment , voordeel ze waren afgeprijsd )

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:05

Konstantine schreef:
Ik heb er ook minder last van als ik wat langer blijf liggen, cherell0. Ben ook sowieso al niet zo'n ochtendmens en die misselijkheid maakt vroeg opstaan al helemaal tot een hel.

Dat klinkt heel apart xBerber, maar baat het niet dan schaadt het niet, ik gan eens googlen. :)

Het is het zelfde idee als je polsen masseren.. Weet niet waarom, maar daar zit zo'n punt.. :')
Maargoed, spijt me voor mijn slechte grammatica etc in mijn vorige bericht.. :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:07

Ik heb het in tijde van mijn eerste stage gehad toen ik vroeger dan normaal op moest staan (drie uur eerder dan normaal). Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat als ik vóór het slapen gaan nog een broodje (met alleen boter of een mini beetje smeerkaas) at, ik die ochtend niet misselijk was. Nu ik die vroege tijden ben gewend, is het eigenlijk niet meer teruggekomen.

Dus wellicht voor jou ook een optie om te proberen?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:08

eet je 's avonds wel voldoende? en evt nog een snack later of de avond?
zat te denken aan een laag bloedsuiker bij opstaan, misschien een tabletje dextro proberen, dat hou ik meestal wel binnen en voel me direct beter. ik heb het zelf vrijwel nooit, alleen als ik die avond ervoor niks heb gegeten door bv te laat thuis komen dus direct door naar bed.
xberber polsen masseren ken ik niet, wel polsen onder de koude kraan houden