Ik heb ook een leuke baan in de zorg waar ik 24 uur werk als helpende,doe nu momenteel de helpende + wat goed gaat.
Helaas heb ik regelmatig nachtdiensten die voor mij zeer zwaar zijn,heb geregeld voordat ik ze heb ruzie met mijn vriend en ben zeer geprikkeld.
Ik heb dit al een paar keer aangegeven dat ik nachtdiensten te zwaar vind en het niet aankan,hier werd niet naar geluisterd,er werd gezegd'nachtdiensten horen bij je baan.
Afgesproken dat ik maar 1 nachtdienst per keer zou krijgen,om toch te laten zien dat ik welwillend ben en het wil proberen.
Krijg ik maandag en dinsdag 2 nachtdiensten
Het is helaas dus goed misgegaan,ik heb in de auto voor me nachtdienst een woedeaanval gehad,dmv vloeken in de auto,daarna heb ik niet aardig gedaan tegen een collega en veel gehuild in de nachtdienst+zeer prikkelbaar en boos inmezelf geweest.
Ik heb in de nachtdienst een brief geschreven aan mijn zorgmanager over wat er is gebeurd.
Toen ik wakker werd zag ik dat ik een berichtje op mijn telefoon had,ik moest half 5 komen op gesprek bij het hoofd.maar ik kon helaas niet omdat ik rustgevende medicijnen had ingenomen.
Ik moet dus vrijdag op gesprek komen.
Ik ben even ten einde raad,en word hier nog erger van gestrest.
Ik ga morgen naar de huisarts en alles voorleggen.
Wat zou er kunnen gebeuren? kan ik ontslagen worden?
en wat te doen?
Een gesprek met je huisarts is al een heel goed idee en vraag hem/haar dan of hij/zij een verklaring voor je op papier zou willen zetten waarin hij/zij verklaard dat het voor jou niet mogelijk is om nachtdiensten te draaien!
)

Ook al ben je nu nog niet ziek, dit heeft wel degelijk heel sterk met je gezondheid te maken. Als je lid bent van de bond is het zeker handig om contact op te nemen, zodat je je goed kunt voorbereiden op het gesprek met de arboarts.
Of het nu dag of nacht was...
Voor zover ik weet hoort dat een aparte functie te zijn! Ik & m'n moeder werken beide in een bejaardenhuis en de nachtdiensten zijn er ook alleen snachts en als je daar voor kiest! Kan me niet voorstellen dat ze je zomaar nachtdiensten gaan geven terwijl je het hier niet mee eens bent, daar ben je niet voor aangenomen (omdat dat een aparte functie is voor zover ik weet)
op die manier krijg ik zeer negatieve gevoelens..spelen ze met me,nemen ze me niet seriues,ik ben helaas ook niet assertief genoeg om goed voor mijn eigen op te komen,een paar jaar geleden is me zelfs een assertiviteits training beloofd,nooit meer wat van gehoord!