Verdoving, moet ik mij zorgen maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gytrash24

Verdoving, moet ik mij zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 11:16

Hallo,

Vanmorgen vroeg heb ik een kies laten vullen en hiervoor moest ik dus verdoofd worden. Ik heb al 3x eerder een verdoving gehad dit voor kiezen trekken en dit was meestal na 2 uur wel weg. En was alleen dat je zeg maar dik gevoel had in je wang. Nu is het opeens heel anders en ben er toch wel een beetje ongerust over.

Nu echter is mijn tong lam als in, ik heb veel moeite hem te bewegen. Ik deed net mijn oortjes in van mijn mp3 en dat voelde ik rechtes niet toen ik aan mijn oor voelde merkte ik het al helemaal niet op. Terwijl bij vorige verdovingen. Ik wel aanrakingen voelde alleen dan anders dan normaal maar nu voel ik dus helemaal niks.
Het is het inmiddels 4 uur verder opzich hoeft dit niet vreemd te zijn. Ik ben op het moment niet helemaal 100% dus het kan wezen dat de afbraak van de verdoving wat langer duurt dan anders.
Ook zag ik dat het best wel 5 uur kan duren. Maar goed dit voelt zo anders en vooral omdat ik mijn tong amper kan bewegen en hij voordurend in de weg ligt weet ik niet zo goed of dit wel klopt.
Ook zweet ik echt verschrikkelijk maar goed dit kan ook een manier van afbraak wezen.
Vorige keren heb ik dit namelijk nooit mee gemaakt en toen heb ik zowel boven als onder verdovingen gehad. Toen had ik geen lame tong was het met 2 uur de verdoving al zo goed als verdwenen en zo ver ik weet zwete ik ook niet zo erg. En dit was ook nog eens alleen een verdoving onder niet 2 kanten zoals de voorgaande keren. Dus ik snap niet zo goed waarom het nu opeens zo lang duurt.

Misschien maak ik me ook wel zorgen om niks, maar goed vroeg me toch even af wat jullie er van denken.
Als het na 3 uur nog niet afzakt raadpleeg ik de praktijk even want het zit me toch niet helemaal lekker.

xx Elena

Amaris

Re: Verdoving, moet ik mij zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:18

Waarom bel je de praktijk nu niet even? Het zit je duidelijk dwars anders maak je geen topic, maar er is maar een iemand die precies weet wat voor verdoving je hebt gehad en wat je dus kunt verwachten. En dat is niet bokt.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:19

Ligt er ook net aan of je boven of onder verdoofd bent, :) ik was zelf al heel vaak onder verdoofd en toen ineens een keertje boven, en toen waren mijn neusvleugels en wangen ook ineens verdoofd, en mijn onderste ooglid. Dat was ik niet gewend. Ik zou inderdaad de praktijk bellen als het nog langer aanhoudt :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:20

Ik weet wel dat het kan verschillen per verdoving! Het is maar net hoe en waar ze gespoten hebben.
Uiteraard is het altijd goed mocht het nog een paar uur duren, om er even een telefoontje naar de praktijk aan te wagen.
Sterkte en hoop dat het gauw weg trekt!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:22

set_elkol schreef:
Ligt er ook net aan of je boven of onder verdoofd bent, :) ik was zelf al heel vaak onder verdoofd en toen ineens een keertje boven, en toen waren mijn neusvleugels en wangen ook ineens verdoofd, en mijn onderste ooglid. Dat was ik niet gewend. Ik zou inderdaad de praktijk bellen als het nog langer aanhoudt :)

Ik had laatst aan de linkerkant boven en onder verdoving.
En m'n neusvleugels, oor, oog allemaal verdoofd.
Bleek hij iets teveel verdoofd hebben.
Ongeveer een dag later was het weg.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:24

Er zit groot verschil in de kinder verdoving en de volwassene. Toen ik zwanger was kreeg ik de kinder verdoving en deze was uitgewerkt toen ik de praktijk verliet.. De volwassene verdoving ben ik pas vanaf bij het avond eten ( plan de afspraken altijd 's ochtends ).
Misschien dat je altijd de kinder verdoving heb gehad?? Ik vond die in ieder geval veel fijner :+ Dan loop je niet de hele dag met zo'n verlamd gezicht.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 11:26

hmm oke ik zal wel even laten bellen, praten wil niet echt super gezien mijn tong niet bepaald mee wil werken :')
Het zit me inderdaad dwars omdat ik normaal niet zo lang er last van heb. En ik heb vanavond een vergadering en tja dan zou ik toch wel een beetje normaal willen kunnen praten.
Misschien focus ik mij daar ook wel te veel op gezien het best belangerijk gesprek ik vanavond. Maar goed ik laat zo wel even weten wat ze zeggen.

btw ik ben onder verdoofd, helemaal achterin om een verstandskies te vullen. Het was opzich een vrij klein gaatje en ze waren ook zo klaar.
Ik ben hiervoor zowel boven als onder tegelijk verdooft en daar ging het toch echt heel anders. Zit er verschil in verdovingen dan? ik dacht dat het gewoon altijd zelfde was maar verschillende dosissen.
Edit: volgens mij niet want ik liep niet de tandarts uit en het was klaar de vorige keren. Duurde dan ook wel 1,5 uur tot 2 uur maar dan was het wel zo goed als klaar. Nu voelt het nog steeds precies het zelfde als toen het ging werken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:27

Zou ook even bellen als je je zorgen maakt :(:)

En veel drinken !
Dat helpt je lijf met vreemde stoffen afvoeren ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:28

Je hoort wel vaker dat mensen na een bezoek aan de tandarts 's ochtends, de hele dag nog moeite hebben om hun koffie binnen te houden vanwege gebrek aan gevoel in de lippen e.d. :P

Op zich niet zo heel gek dus, maar als je bezorgd bent kun je natuurlijk altijd even bellen :)

Wellicht dat je spanning voor vanavond ook nog invloed heeft.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:29

Toen ik laatst een gaatje liet vullen aan mijn verstandskies, dan heb ik ook echt uren last gehad.

Wel niet zweten ed. Maar ook oor, neus, ooglid, tong...

Lijkt me allemaal redelijk normaal.. op het zweten na dan.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:29

Gewoon even bellen,

Maar ik heb al vaak een verdoving in me mond gehad en elke keer was het weer anders..
Ene keer ging het snel voorbij, andere keer heeft de tinteling/raar gevoel tot 3 dagen er na geduurd.....

Dus ik denk dat dit normaal is en geen kwaad kan, maar om jezelf gerust te stellen zou ik gewoon even bellen

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 11:38

Nou broer lief heeft even gebeld voor me.
Zo lang het zweten niet erger wordt en ik geen moeite krijg met slikken hoef ik mij geen zorgen te maken.
Gezien de verdoving zo ver achter zit kan het wezen dat het overgeslagen is op de tong spieren. En is het niet gek dat mijn oor ook wat verdoofd geraakt is. Als het na 4 uur niet af begint te zakken of ik het niet vertrouw moet ik gewoon even weer bellen. :)
Er werd zoals sommige al noemde, aangeraden te proberen wat te drinken om de afbraak te bevorderen.
Pfoeh nou dat valt mij mee ^^ nu maar hopen dat ik vanavond beetje spraakzaam ben :P
Maar goed blijft irritant. Vooral het drinken is lachwekkend haha. Ik moet me hoofd helemaal scheef houden anders gaat het er de andere mondhoek weer uit haha :')

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:44

_O- _O-

Succes!

eempiej

Opzich goed advies, dat drinken, maar zorg alsjeblieft dat je je niet verslikt!!!

Amaris

Gytrash24 schreef:
Nou broer lief heeft even gebeld voor me.
Zo lang het zweten niet erger wordt en ik geen moeite krijg met slikken hoef ik mij geen zorgen te maken.
Gezien de verdoving zo ver achter zit kan het wezen dat het overgeslagen is op de tong spieren. En is het niet gek dat mijn oor ook wat verdoofd geraakt is. Als het na 4 uur niet af begint te zakken of ik het niet vertrouw moet ik gewoon even weer bellen. :)
Er werd zoals sommige al noemde, aangeraden te proberen wat te drinken om de afbraak te bevorderen.
Pfoeh nou dat valt mij mee ^^ nu maar hopen dat ik vanavond beetje spraakzaam ben :P
Maar goed blijft irritant. Vooral het drinken is lachwekkend haha. Ik moet me hoofd helemaal scheef houden anders gaat het er de andere mondhoek weer uit haha :')

Ik zeg: rietjes! :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:45

Misschien gaat drinken met een rietje beter ?

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 11:47

eempiej schreef:
Opzich goed advies, dat drinken, maar zorg alsjeblieft dat je je niet verslikt!!!

geen zorgen slikken heb ik tot nu toe nog geen problemen mee laten we hopen dat het gewoon als normaals zometeen lekker gaat afzakken.

aah ja een rietje iemand stuurde mij dat net ook al haha. Zal ik doen ^^ veel beter dan steeds scheef wat naar binnen te proberen te werken hahaha :') owh verdovingen haha.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:49

Komt vast goed , sterkte :(:)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 12:53

Nou volgens mij zakt de verdoving af. Mijn wang heeft dat dikke gevoel niet echt meer, mijn oor heeft al weer geveol.
Mijn tong is nog geen verschil in. ^^ maar volgens mij gaat het zo wel snel
yeej ^^

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:57

Kan soms lang blijven hangen, ik heb wel eens weken lang met een verdoofde stuk lip gelopen (na bezoek tandarts) geen idee wat de beste man gedaan had en theoretisch gezien lijkt het me niet echt mogelijk, maar het was toch echt een stuk dat verdoofd bleef (voelen)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:58

*D Het kan nog erger! Ik ben jaren geleden eens naar een plaatsvervanger van mijn eigen tandarts geweest om een gaatje te vullen, bleek hij een oogzenuw geraakt te hebben. Nou da's echt raar......Ik kon met mijn linkeroog in mijn rechterbroekzak kijken. Gelukkig was het na een paar uur weer hersteld! De tandarts belde wel 's avonds even om te vragen hoe het met me was en was, naar achteraf bleek, erg geschrokken!
ik denk dus dat het vanavond alweer een stuk beter gaat met je!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:06

FlairS schreef:
*D Het kan nog erger! Ik ben jaren geleden eens naar een plaatsvervanger van mijn eigen tandarts geweest om een gaatje te vullen, bleek hij een oogzenuw geraakt te hebben. Nou da's echt raar......Ik kon met mijn linkeroog in mijn rechterbroekzak kijken!

:') krijg rare beeldvorming van die zin _O-

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:13

Het was echt zo! Had geen controle over mijn oog. :+

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 15:49

aah bah mensen hou op. De verdoving is grotendeels weg getrokken alleen mijn tong...
Nog steeds lam er zit gevoel in meer dan er was maar beweging is nog steeds lastig. Ben benieuwd hoe lang dat weg trekt. Kan wezen dat omdat er zo achterin verdoofd is dat de tong per ongeluk mee gekomen is. Maar waarom mijn tong niet uit de verdoving is gegaan als de rest is nog niet helemaal duidelijk. Ze zeiden dat ik gewoon moest wachten na 12 uur wachten kan er pas wat mis zijn. Dus tja afwachten maar weer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:41

Kan best een paar dagen duren eer het weg is, is normaal hoor.