Een echt goede steiltang met keramische platen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Een echt goede steiltang met keramische platen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:17

Wat is nou echt een goede steiltang met echt goede platen.

Ik heb de volgende merken al bekeken;

-Remington ( alleen ik weet niet of de platen 100% keramisch zijn? Alle websites zeggen iets anders)
-Chi vind ik eigenlijk net te duur
-Iso (veel daarvan gaan maar tot 210 graden en wil minimaal 220 graden.
-Babyliss PRO ( lees hier niet cveel ervaringen over + wat is het verschil tussen Babyliss en babyliss pro? Want je ozu zeggen babyliss pro is de professionele versie van Babyliss maar vind er ook steiltangen van maar 45 euro bij? )

Wie helpt mij met een fijne steiltang vinden, hoor graag jullie ervaringen met een merk en het type :)

xStephanie

Re: Een echt goede steiltang met keramische platen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:19

Al aan een GHD gedacht? Volgens mij zijn deze alleen wel nog duurder als de CHI.. CHI vind ik zelf het beste..
Voor een goedkopere variant kan je ook zoeken naar AMIKA stijltangen :j

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:21

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:21

Ik zweer toch echt bij Chi, ze zijn inderdaad wat duurder maar ik vind het toch ook belangrijk dat mijn haar goed blijft en met andere (goedkopere varianten) steiltangen (uit ervaring) leek mijn haar wel dood zo pluizig werd het.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:24

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:30

Ik heb ook een Wahl stijltang, bevalt mij ook goed! Ik gebruik 'm niet dagelijks.
Alleen deze heeft geen keramische platen, alleen een keramisch laagje.
Wil je geheel keramische platen, dan kom je toch bij CHI of GHD uit. En die zijn een stuk duurder.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:38

Ja ik wil eigenlijk wel geheel keramische platen,
Ben bang dat anders toch een chi wordt, Maar ik dacht Babyliss pro heeft ook geheel keramische platen klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:01

Ik heb een tweedehands chi gekocht :P dan is het wel te doen :)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:03

Bambino schreef:
Ja ik wil eigenlijk wel geheel keramische platen,
Ben bang dat anders toch een chi wordt, Maar ik dacht Babyliss pro heeft ook geheel keramische platen klopt dat?

Ik heb er zo 1 van babyliss pro, kan er even geen foto van vinden. Geweldig ding, ben er echt heel blij mee en mn haar ook :D Heb hiervoor veel steiltangen gehad, die niet bepaald fijn waren voor mn haar.. werd droog enzo, brak af.. Nu is het zacht, sterk, glanzend..
Die ik heb kan je trouwens ook op handdoekdroog haar gebruiken, dat is in principe nog beter. Duurt alleen langer en daar heb ik niet altijd tijd voor :Y)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:33

Ik zweer toch ook echt bij de Chi. Je kan beter een paar tientjes meer uitgeven en zorgen dat je haar gezond en mooi blijft ipv dat je straks met zo'n dode coupe zit.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:38

Ik ben ook al jaren tevreden met mijn Wahl. Ook mijn kapster (die niet weet dat ik mijn haar stijl), vind mijn haar er zeer gezond en verzorgd uitzien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:40

Ik heb een Chi maar ik heb geen ervaring met andere tangen. Ik heb super fijn haar dus die gok wou ik niet aangaan.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 09:38

@Dahlia zou jij voor mij kunnen kijken welke babyliss pro model jij hebt?

En voor de overige Chi liefhebbers dat heb ik dus ook voor 79,- heb ik Luxe Remington maar de platen weet ik niet of doe 100% keramisch zijn dit staat op iedere website verschillend.. een zegt van wel andere niet dus dan twijfel ik en denk ik voor 30 euro meer heb ik een chi waar ze wel echt van zijn! Weten jullie hoeveel graden jullie chi kan?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:50

Ik weet niet hoe vaak je hem wilt gebruiken, maar ik denk dat als je je haar niet altijd steilt het dan niet nodig is om echt keramische platen te hebben. Remington heeft een keramische coating, dus niet echt keramische platen. Maar zo hard zal dat nou ook wel niet slijten als je hem 1 keer per week gebruikt, dus ik denk dat je dat prima kan gebruiken.
Heb zelf een Remington (de S6500 Sleek & Curl) waar ik heel tevreden over ben. Ik gebruik hem denk ik max 2 keer per maand en mijn haar ziet er na gebruik gewoon gezond uit en voelt niet droog aan. Hij gaat tot 230 graden en hij krijgt mijn haar (heb slag) helemaal stijl in 10 minuutjes. :)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:56

Ja maar ik steil mijn haar gemiddeld 2/3x per week helemaal en ik doe iedere dag plukken aan voorkant wegwerken.
Maar ik hoor inderdaad goede dingen over die Remington steil tang alleen denk ik dan vpor beetje meer heb ik een Chi :p
Daarom twijfel ik.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:00

Ik heb ook een CHI, super fijn ding!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:14

Bambino schreef:
Ja maar ik steil mijn haar gemiddeld 2/3x per week helemaal en ik doe iedere dag plukken aan voorkant wegwerken.
Maar ik hoor inderdaad goede dingen over die Remington steil tang alleen denk ik dan vpor beetje meer heb ik een Chi :p
Daarom twijfel ik.

Als je hem echt zo vaak gebruikt zou ik denk ik toch voor een CHI gaan. Aangezien je bij vaker gebruik ook meer kans hebt dat de keramische coating eraf slijt, daar heb je geen last van als de platen helemaal keramisch zijn. Ik heb trouwens geen idee hoe snel zo'n coating slijt hoor, maar ik denk dat je dan beter in een CHI kan investeren. :)

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:13

Ik heb een Iso, gebruik deze dagelijks.
Nadat ik mijn haar heb gewassen smeer ik er gelijk styling olie in van Douglas, dat gebruik ik gewoon om uitdroging tegen te gaan.

De tang heb ik nu nog geen jaar, maar hij bevalt erg goed. Hij is er snel op tempratuur, maar kan inderdaad ook niet warmer als 210 graden, maar dat zal ook wel als reden hebben dat dit echt erg slecht voor je haar is. Soms gebruik ik ook een CHI maar deze is zeker niet veel specialer, merk weinig verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:25

Ik ben zelf kapster en gebruik zelf in de salon van wahl, op zich wel goed, thuis heb ik een chi, is wat duurder maar beter krijg je ze niet (vind ik dan).

Wel een heel belangrijk advies, gebruik altijd voor het stylen een beschermend product tegen de hitte, want hoe goed je stijltang ook is, het beschadigd toch een beetje.
En dan alsjeblieft geen andreolon troep of die hele goedkope merken want die hebben niet genoeg beschermende stoffen dus werken nog niet optimaal.

Mijn chi heeft geen temperatuur metertje, alleen uit en aan knopje maar op zich maakt het niet zo veel uit op welke temperatuur, chi word heel erg snel heet en echt ook heet genoeg.
Succes met je keuze!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:32

Zeker weten een CHI :j
Mijne was toen 150 euro geloof ik (roze limited edition) en heb ik sinds 2008.
Bij www.johnbeerens.com zijn de stijltangen regelmatig in de aanbieding :)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 15:16

Okee ik ga toch nog is over een Chi nadenken inderdaad dan.
Ik gebruik shampoo met heat protector en daarna voor het stylen nog Biosilk dus goede bescherming :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:22

Shampoo met heat protector? Mag ik vragen welke dat is dan?
Biosilk is altijd goed :)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 15:44

Elvive van L'Oréal die bruine fles voor glad haar en nu is vernieuwd met bescherming voor de fohn en steiltang
Ja Biosilk is geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:25

Oké ik weet nog niet of ik daar in moet geloven... Bij kappersproducten is het nog niet bekend iig, en meestal lopen die toch echt wel voor op de drogisten etc.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 17:02

Jawel klopt ook maargoed, ik denk dan ik gebruik toch bescherming van biosilk dus is altijd mooi meegenomen haha als het wel werkt :p