Absurd veel blauwe plekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Absurd veel blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 16:54

Ik heb altijd last van blauwe plekken. Meestal weet ik niet eens hoe ik er aan kom en maak me er verder niet zo druk om,
maar de afgelopen tijd loopt het de spuigaten uit. Vooral op m'n benen is het erg. Ik werd van de week dus wakker met twee blauwe knieen en gisteren ontdekte ik dat ik ook twee blauwe heupen heb. In totaal tel ik nu 13 blauwe plekken op m'n benen en heb werkelijk geen idee hoe ik er aan kom :? Het zijn ook niet bepaald kleintjes..

Ik ben al naar de dokter geweest en moet nu voor bloedonderzoek, wat ik na mijn vakantie zeker ga doen.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit 'probleem'? Ik durf gewoon geen korte broek of jurkje aan te doen omdat mensen echt vragen of ik soms geslagen ben -O- Begin me nu toch een beetje zorgen te maken.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-05-13 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Re: Absurd veel blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:59

Slik je wel eens ibuprofen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:00

Nee, eigenlijk nooit.
Jaren geleden wel gedaan omdat ik toen veel ontstekingen in m'n mond had, maar dan praat je over een jaar of 4/5 geleden.
Ik weet niet of het dan nog relevant is?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:02

Een meisje uit mijn oude klas had dit ook!

Ik weet de naam van de ziekte niet meer, maar als ze zich al zachtjes stootte dan had ze al een blauwe plek. Is toen ook in de klas uitgelegd zodat wij niet zouden denken dat ze mishandeld is ofzo :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:04

Nee dat zou dan niet meer van invloed moeten zijn. Maar ibuprofen verdunt je bloed waardoor je dus ook ineens onder de blauwe plekken kan komen te zitten weet ik.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:05

Goed dat je al naar de huisarts bent geweest!! Als je altijd al gevoelig ervoor bent geweest zou ik mij niet direct zorgen maken. Het kan best zijn dat je lijf nu net wat zwakker is waardoor je nu net wat extra vatbaar bent voor de blauwe plekken. Echter ken ik ook ernstigere verhalen dus het even laten uitzoeken is wel een aanrader.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:05

ik heb ook altijd blauwe plekken vooral op me schenen maar wel kleintjes dus ze vallen niet echt op.
denk dat je er wel achter komt als ze je bloed hebben onderzocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:07

Ik heb ook altijd blauwe plekken , ze blijven soms weken of maanden hangen :') En meestal alleen op mijn benen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:09

Weken of maanden? Jeetje, bij mij zijn gelukkig na een week of twee echt wel weg, maar ik kan zelfs niet met m'n benen over elkaar zitten of ik heb al een blauwe plek! Soms legt mijn vriend in bed een been over die van mij en dan ben ik 's ochtends ook helemaal blauw.
Maar de meeste keren heb ik gewoon echt geen idee wat ik gedaan heb. Volgens de dokter is het wel vaak genetisch bepaald dat je snel blauwe plekken krijgt, maar ik merk nu wel echt dat het erger aan het worden is.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-05-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:11

Heb in elk geval 1 sinds februari , en 2 op mijn arm nu 3 weken...

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:11

Hoi :)
Ik heb zelf ook altijd blauwe plekken, ik denk omdat ik me dan gestoten heb ofzo maar dat herinner ik me nooit :+
Maar zoals jij Cayenne, dat als iemand een been over je heen legt dat je er dan al 1tje krijgt, dat is wel raar.. :n

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:12

Ooh ik heb ook zo snel blauwe plekken! Soms heb ik van die mega donkerpaarse plekken en dan weet ik 9 van de 10 keer niet hoe ik er aan kom. Heb het wel bij vlagen, dan weer erger dan anders.
Mijn ouders en zus hebben hier geen last van voor zover ik weet, en ik vraag me ook wel eens af of ik dan misschien zo onhandig ben ofzo :')

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:13

Ik wil je niet bang maken Cayenne, maar dit zou best een vorm van hemofilie kunnen zijn.
Laat je bloed eens onderzoeken op stollingsfactoren. Of gebruik je bloedverdunners?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:30

Ik heb het bij vlagen. Soms word ik wakker met een megaplek op m'n bovenbeen. Ter grootte van een voetbalafdruk bijvoorbeeld. Als ik er dan op druk doet het ook geen pijn, dus dat is niet hetzelfde als een blauwe plek omdat ik me gestoten heb.
Ook krijg ik heel erg snel blauwe plekken als ik me ook maar heel zachtjes stoot, super vervelend :+

Ik heb dit al m'n hele leven en ik leef nog steeds. Bloedbeeld is ook altijd goed, dus geen idee wat het is. Zwakke aderwand?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:30

Als ik op mijn knieen zit of tegen de muur stoot (ik ben nogal klunzig) heb ik al blauwe plekken, mijn schildklier werkt iets te langzaam, nog niet te langzaam voor medicatie maar net genoeg om gevoelig te zijn voor blauwe plekken.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:31

phormicola schreef:
Ik heb het bij vlagen. Soms word ik wakker met een megaplek op m'n bovenbeen. Ter grootte van een voetbalafdruk bijvoorbeeld. Als ik er dan op druk doet het ook geen pijn, dus dat is niet hetzelfde als een blauwe plek omdat ik me gestoten heb.
Ook krijg ik heel erg snel blauwe plekken als ik me ook maar heel zachtjes stoot, super vervelend :+

Ik heb dit al m'n hele leven en ik leef nog steeds. Bloedbeeld is ook altijd goed, dus geen idee wat het is. Zwakke aderwand?

Is het heel raar dan, dat je blauwe plekken nooit pijn doen ipv ze dat wel doen als je je been dus stoot ofzo?
Want bij mij doet het ook nooit pijn als ik erop druk ofzo :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:32

XEefjuhX schreef:
phormicola schreef:

Is het heel raar dan, dat je blauwe plekken nooit pijn doen ipv ze dat wel doen als je je been dus stoot ofzo?
Want bij mij doet het ook nooit pijn als ik erop druk ofzo :=

Geen idee :') Maar als ik op een blauwe plek druk die ik heb gekregen door een goeie stoot, dan voel ik dat wel ja :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:33

Nee, geen bloedverdunners :n Ik gebruik alleen medicatie voor m'n longen maar daar kan dit niet door komen.

Hemofilie? Ik heb hier het verwijsformulier voor me liggen voor het bloedonderzoek en volgens mij gaan ze daar ook op onderzoeken? Dit staat iig aangevinkt:

- Hb
- Kreatinine
- TSH
- APTT/PT/Trombocyten
- Leukocyten

Zegt me verder allemaal niets, ik ga het even googlen.

Edit: Phormicola, wanneer ik er op druk doet het wel pijn trouwens.
Ik denk trouwens niet dat ik dood ga hoor :+ Zo'n ramp is het niet, maar wil nu toch wel eens weten hoe het zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:37

Laat je eens testen op hemofilie. Hoeft niet perse zo te zijn.
Gewonen asperine werkt ook bloedverdunnend.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:38

Morganlefay schreef:
Laat je eens testen op hemofilie. Hoeft niet perse zo te zijn.
Gewonen asperine werkt ook bloedverdunnend.

Echt? :oo
Ik heb best vaak hoofdpijn en neem dan altijd 2/3 asperines in, want dat staat ook op de verpakking dat ej er zoveel in meot nemen op mijn leeftijd.
Maar als je ''dun bloed'' :') hebt krijg je dus sneller blauwe plekken of iets?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:39

Cayenne het eerste dat hij mij opkomt is, was jij niet zo vreselijk veel afgevallen? Het schijnt namelijk niet vreemd te zijn voor grote afvallers om onder de blauwe plekken te komen zitten, na 50 kilo eraf had ik vooral op mn benen een panterprintje, daarnaast heb ik van meer mensen die veel zijn afgevallen (zij het via operatie) dat ze ineens veel blauwe plekken hadden, volgens mij was het Rockwitch die er ook last van had. Ikben nu 2 jaar verder maar op mn benen heb ik nog steeds snel blauwe plekken. Misschien heb je prutsmuts wat aan en kun je er op verder puzzelen, zelf denk ik dat je huod gewoon moet wennen aan het gebrek van stootvet (om het zo maar te noemen)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:42

Asperine slik ik ook niet, wist idd wel dat het ook onder de bloedverdunners word geschaard. Soms slikken mensen met trombose preventief aspirine.

Ik gebruik wel inhalatiemedicatie voor COPD en ik lees hier en daar wel dat sommige mensen toch last krijgen van blauwe plekken. Misschien dat ik het toch ook in die hoek moet zoeken. Alleen voor de specifieke medicatie die ik krijg kan ik dan weer niets vinden.

Jilleroo, ja klopt. Hmmm, zo heb ik er eigenlijk nog niet over nagedacht. Maar ik merk ook echt niet dat ik me ergens tegen stoot ofzo. Het zou het wel verklaren, maar dan ben ik nog benieuwd hoe het kan dat mensen die veel zijn afgevallen meer last hebben dan mensen die altijd op hetzelfde gewicht hebben gezeten :?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:46

Ik heb mijn hele leven al zeer snel blauwe plekken, driekwart van de tijd heb ik geen flauw idee hoe ik eraan gekomen ben, maar ik lees nu dat het aan je schildklier kan liggen?

En het feit dat je huisarts TSH heeft aangevinkt wijst ook op 'schildklier'

Mijn schildklier werkt niet meer (ziekte van Hashimoto), dus de blauwe plekken zouden hieraan kunnen liggen, dat wist ik nl niet.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:57

Hier ook giga snel blauwe plekken, vaak op m'n benen of armen, maar tegenwoordig ook wel op mijn handen of vingerkootjes. Het meest zit het op de knokkige, botterige plaatsen, maar niet altijd. 9 van de 10 x weet ik ook niet (meer) waar het door komt.
Nu heb ik van mezelf niet zoveel 'stootvet', zoals iemand anders het hier ook al zo mooi zei.

Wat ik me eigenlijk afvraag, hebben jullie ook veel last van kou/slechte doorbloeding in je handen en voeten?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:03

Ja, ik heb sinds een jaar last van het syndroom/fenomeen van raynaud in met name m'n rechterhand (en dan meestal m'n wijs- en middelvinger).
Mijn moeder heeft het ook.