Mirena! ineens heftige bloedingen na springles.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

khorizon

Mirena! ineens heftige bloedingen na springles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 11:24

Ik heb de mirena nu al 1 jaar en ben in al die tijd geen een keer ongesteld geweest.
Tot vorige week dinsdag. Ik heb elke maand 1x springles.
Ik stapte na mijn les van mijn paard en ik voelde ineens wat lopen.
Snel naar de wc en ja hoor ik verloor bloed. Vandaag bijna een week later is het nog steeds niet over.
Ik ben ook nog nooit zo heftig ongesteld geweest.gelukkig is het nu wel iets minder.
Heb wel de hele dag buikpijn,rugpijn enpijn in mijn benen. Voelt eigenlijk net zo als toen ik de mirena liet plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee. Zou het door het springen komen. Mischien verschoven.

Dokter al gebeld kan pas volgende week woensdag bij mijn dokter terecht.

Shirley

Re: Mirena! ineens heftige bloedingen na springles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:26

Volgende week woensdag ???

Dat is dus over tien dagen ?
Rap een andere dokter zoeken dan :(

En verschuiven kan bijna niet, dan moet je wel heel erg ruig bewegen ...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:27

miskraam? Kan dat bij een Mirena?

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:28

khorizon schreef:
Ik heb de mirena nu al 1 jaar en ben in al die tijd geen een keer ongesteld geweest.
Tot vorige week dinsdag. Ik heb elke maand 1x springles.
Ik stapte na mijn les van mijn paard en ik voelde ineens wat lopen.
Snel naar de wc en ja hoor ik verloor bloed. Vandaag bijna een week later is het nog steeds niet over.
Ik ben ook nog nooit zo heftig ongesteld geweest.gelukkig is het nu wel iets minder.
Heb wel de hele dag buikpijn,rugpijn enpijn in mijn benen. Voelt eigenlijk net zo als toen ik de mirena liet plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee. Zou het door het springen komen. Mischien verschoven.

Dokter al gebeld kan pas volgende week woensdag bij mijn dokter terecht.

ik word iedere maand 1/1,5 week heftig ongesteld met bijhorende pijnen, ik zou me pas zorgen maken als het b.v 2 weken of langer aanhoud

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:30

Zóu je dan ongesteld kunnen zijn of weet je dat niet? Ik bedoel, als je al zo lang niet meer ongesteld wordt, heb je misschien geen idee meer hoe je cyclus is maar misschien ook wel.

Ragdollcat

Mogelijk is er iets doorboord.

Het is een rotding en dat zou gewoon verboden moeten worden, ik hoor niks anders dan problemen en gedoe erover.

Lottie84

Hij kan zeker verplaatsen, zo veilig is dat ding niet! Nu een andere dokter bellen en zorgen dat je ergens sneller terecht kan.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:32

oeh. geen idee maat klinkt niet goed. zou de dokter nog maar ens manen dat je echt vandaag nog een afspraak nodig hebt.. de optie van ragdollcat klinkt niet raar...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:32

Ragdollcat schreef:
Mogelijk is er iets doorboord.

Het is een rotding en dat zou gewoon verboden moeten worden, ik hoor niks anders dan problemen en gedoe erover.

Dat is ook een beetje overtrokken hoor... niet bij iedereen is het ''niets anders dan problemen met en gedoe'', bij de een gaat het goed en de ander gaat het mis.
Ik zou niet meer zonder willen en heb 'm bijna twee jaar.

Het lijkt me stug dat er zomaar iets doorboord is, maar het zou wellicht wel kunnen.
Ik zou nog eens bellen naar de HA en er een spoed achter zetten ofzo, hallo.. volgende week woensdag dat is toch niet normaal..
Bellen tot ze plek voor je maken (vandaag, morgen, overmorgen op z'n hoogst ofzo).

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:25

MamaMiesje, met een mirena gaat je cyclus gewoon door hoor, ik werd elke maand gewoon ongesteld alleen zonder te vloeien. En ook hier prima ervaringen ermee! (3 jaar gehad, na uithalen gewoon dezelfde cyclus)

Als je nooit een bloeding hebt gehad en nu opeens extreem en na zo'n situatie, dan zou je idd sneller dan over 10 dagen ernaar moeten laten kijken! Of evt een telefonisch consult, of even de poli gyneacologie bellen, die kunnen je ws ook wel helpen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:20

Ik weet hoe het werkt, heb er zelf ook een gehad :)
Maar ik dacht: als je niet of nauwelijks nog ongesteld wordt er van (dat kan namelijk), dan kan het natuurlijk heel goed zijn dat je geen idee meer hebt van wanneer je nou ongesteld hoort te worden. Dus wellicht kan TS verrast zijn door tóch een keer plotseling ongesteld te worden en heeft de combinatie met de springles er niks mee te maken.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:26

Oh op die manier, dan snap ik het :) Ik merkte het altijd aan dé jankbui de dag voor ik het moest worden :=

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:15

Ik heb bijna 5 jaar een spiraaltje gehad, werd wel gewoon ongesteld maar minder. Ikzelf had gedurende die 5 jaar geen afwijkingen wat betreft ongesteldheid zoals jij het beschrijft.
Kan dat de ongesteldheid nu goed doorbreekt (gezien je het een jaar niet geweest bent), maar gezien dit toch afwijkt van de rest van het jaar zou ik voor de zekerheid over niet al te lange tijd naar de HA gaan. (Volgende week woensdag vind ik wel echt te lang)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:18

Patriciavt schreef:
Oh op die manier, dan snap ik het :) Ik merkte het altijd aan dé jankbui de dag voor ik het moest worden :=

Herkenbaar, de periodes zijn dus wel merkbaar inderdaad

Maar bij mij loopt het op naarmate ik hem langer heb. De eerste 3 jaar weinig symptomen daarna steeds meer en ook weer vloeien.

Maar opeens in 1 keer heel veel bloeden zou mij ook ongerust maken. Zou toch terugbellen en aandringen op een afspraak vandaag of morgen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:27

Dat adviseren ze online ook, altijd langs de HA als er een ongewone bloeding speelt. Ik heb ook de mirena en ik vind het heel prettig, vind bangmakerij als 'verbieden' en 'niets anders dan narigheid' niet echt helpend in deze.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:00

Het is geen bangmakerij, het is gewoon zo dat het niet altijd zulke fijne dingen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:03

Ragdollcat schreef:
Het is geen bangmakerij, het is gewoon zo dat het niet altijd zulke fijne dingen zijn.

Dat geldt voor vrijwel alles in het leven. Paardrijden is ook niet altijd even fijn. Ook maar verbieden?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:05

Dat is het nadeel van dit soort dingen, alleen negatieve ervaringen hoor je..
Bij veel dingen is het zo dat je alleen negatieve dingen onthoudt, positieve dingen sla je niet zo goed op..

Maar TS, bij twijfel gewoon altijd even langs de HA gaan :j Ik had opeens een hele dikke buik links (rechts niets aan de hand) maar was gewoon van mijn darmen, ik als de dood dat ik misschien buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ofzo _O-

Doorboren gebeurd vaak alleen bij verwijderen :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:06

Nee het gebeurd niet alleen bij het verwijderen, heus wel door een val of een ongeluk en dan heb je net de pech.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:08

Om iets te doorboren dat niet door boort hoort te worden bij een val of ongeluk, hoef je geen mirena te hebben.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:13

Ayasha schreef:
Om iets te doorboren dat niet door boort hoort te worden bij een val of ongeluk, hoef je geen mirena te hebben.

Haha, moest jouw zin echt 3x lezen :')

Ragdoll, wat jij zegt klopt natuurlijk ook, maar pech kun je altijd hebben!
Ik mag eigenlijk niet meer paardrijden omdat als ik val mijn heup breekt, maar ja mag wel fietsen terwijl ik dan net zo hard zou kunnen vallen.. Je moet maar net de pech hebben dat je verkeerd valt.. Beetje stom voorbeeld, maar om duidelijk te makne dat het niet alleen afhankelijk is van het spiraaltje zeg maar..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:49

Tongbreker zo uit de mouw geschud! }:) ~~}>

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 09:35

Dokter nogmaals gebeld. Ze vind volgende week woensdag vroeg genoeg (overleg tussen de assistent en dokter). Mischien gaat is het dan wel over en is de afspraak niet eens nodig zei de assistent, nou ik wil gewoon gecontroleerd worden.
Ik verlies nog steeds veel bloed. Zit ook geen afscheiding bij alleen bloed.
Na inspanning krijg ik er nog meer last van. Dan heb ik ook last van krampen.

Ik was zo blij met de Mirena maar nu maak ik mij toch wel zorgen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:40

Wat een vreemde dokter.... Kun je niet via de huisartsenpost ofzo proberen? (Na openingstijd dokter dus?)
Vind dit ook wel merkwaardig. Ik heb zojuist voor de 3e keer een Mirena laten plaatsen en nog nooit last gehad van zoiets, in 10 jaar tijd dus....

Mijn huidige huisarts gaf gewoon toen dat spiraaltjes niet helemaal zijn ding zijn (veel oude patienten) en verwees me direct door naar het ziekenhuis. Misschien zijn spiraaltjes ook wel niet het ding van jouw huisarts als ik die reactie zo lees.... :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:41

Ik vind dat echt niet kunnen, hoor khorizon :(

Als je verdorie pijn hebt, bloed verliest en je zorgen maakt, hoor je gewoon even langs te mogen komen !

Wachten tot het misschien overgaat, tuurlijk ... :roll: