Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlameHorse schreef:De sneeën en littekens.Wat niet zien? Ik begrijp het niet helemaal.
SuzanLarissa schreef:Niet.. zon iemand kan je niet helpen als je geen ervaring ermee hebt ala
Hulpverlening.
Ze moet hulp gaan zoeken.
Ik heb jaren mijn beste vriendin achteruit zien gaan, het begon met een klein beetje
Haar armen beschadigen
Tot het compleet open snijden van haar armen en benen, tot hechten aan toe.
En zelfs ook slaan tegen muren aan tot haar handen open lagen.
Ik heb zo mijn best gedaan om haar te helpen , naar de dokter gaan en pleisters en verband langs brengen..
En het voor der opnemen wanneer er iemand weer is een keer naar vroeg als ze her zagen.
maar opeens heeft
Ze iedereen laten vallen en is verhuisd..
Als zon iemand dit echt wil doen dan kan je niks anders dan zorgen dat er
Proffesionele hulp komt
lor1_1984 schreef:Maar als ze geen hulp wil, kun je haar niet dwingen.
Echter denk ik dat ze wel hulp nodig heeft, niet zozeer voor het snijden, maar voor de achterliggende problemen.
Zelfbeschadiging is nl een uiting van achterliggende problemen, een manier om met je emoties, zelfhaat etc om te gaan.
xNikitaaa schreef:FlameHorse schreef:Wat niet zien? Ik begrijp het niet helemaal.
Dat ze zichzelf snijdt.
TS, ouders inlichten. Voor je te laat bent.
XEefjuhX schreef:Jij bent de vriendin van de TS niet en zelfs al zou het een schreeuw om aandacht zijn, is het een teken dat er iets goed mis is, denk je niet?Ik vindt het heel erg voor Ts en haar vriendin.
En licht zeker haar ouders/een vertrouwenspersoon in!
Alleen zou ik het zelf (als ik mezelf zou snijden) het niet zomaar aan iemand zeggen dan
Is het niet meer een schreeuw om aandacht?
_Summerly_ schreef:XEefjuhX schreef:Jij bent de vriendin van de TS niet en zelfs al zou het een schreeuw om aandacht zijn, is het een teken dat er iets goed mis is, denk je niet?Ik vindt het heel erg voor Ts en haar vriendin.
En licht zeker haar ouders/een vertrouwenspersoon in!
Alleen zou ik het zelf (als ik mezelf zou snijden) het niet zomaar aan iemand zeggen dan
Is het niet meer een schreeuw om aandacht?