Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

saskiakefie schreef:Waarom geef je dan in je andere topic aan dit niet te doen? Jammer vind ik dat.
Maar kan altijd vragen (dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen met mijn vorige reacite
)vuurneon schreef:Maak een realistische planning: zeg niet dat je 20 pagina's per dag gaat lezen, maar denk eerder in hoofdstukken en hun onderdelen. Plan ook rust in: blokje om lopen kan al fijn zijn of lekker achter de Computer bokken of spelletje spelen. Schrijf ook op wat je moet doen, als je ziet wat je moet doen is het vaak tastbaarder dan dat je het in het hoofd laat zweven.
Leer je lichaam ook te ontspannen; Google maar eens op ontspanningsoefeningen. Dat kan zelfs zittend op een stoel, gewoon even 2 minuten meepakken.

Anne. schreef:Dat is dus heel het punt. Je geeft aan dat je het niet trekt, dan moet je er wat aan doen. Als je er niets aan doet of er niets aan denkt te kunnen doen, dan gaat er ook niets veranderen. Dat kan ik je zo al vertellen
Zijn er geen mensen die je kunnen helpen? Die bepaalde taken van je over kunnen nemen?
Nayomie schreef:Hoe werkt dat precies, dat mediteren?
saskiakefie schreef:Nayomie het belangrijkste is jezelf, niet school, dat komt op de tweede plek. Geen tijd is dus bullshit. Je moet alleen wel hulp zoeken en aannemen, want anders gaat de bom barsten met alle gevolgen van dien. Dan kun je alle problemen omstebeurt aanpakken waar je tegen aan loopt en zorgt voor je stress. En ik denk niet eens dat je stress krijgt omdat je het druk hebt want zoveel mensen hebben het druk maar hebben ook niet continue ongezonde stress.
Dus stel dat je normaal om 10 uur naar bed gaat kan je in het weekend wel 11 uur gaan maar maak het niet veel later en zet ook een wekker als je namelijk heel lang slaapt dan slaap je de volgende nacht weer slechter en dan ben je daarna ook weer moe.
Als alles weer wat beter loopt kun je er natuurlijk wel wat meer van afwijken, maar ik zou voorlopig toch een regelmatig slaapritme aanraden.