Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

JasmijnJoy schreef:Wauw, interessant zeg!
Kan je daar niet ziek of iets van worden?
Ik volg dit even

). Op een dag waar de medicatie wordt toegediend dien je ALLES op de eten. En dag zonder medicatie is het niet altijd verplicht om alles op te eten. Dus als je een kleine eter bent, heb je pech... Proppen is dan de boodschap 
Witwi schreef:Ik werk voor S.GS L.ife S.cience S.ervices hier in België. Wij doen hier dus zo'n klinische studies op vrijwilligers én patiënten.
Hier is het zo dat je je eerst moet inschrijven om in onze database te komen. Daar wordt je ingedeeld in verschillende categoriën naargelang leeftijd, medicatiegebruik, vegetariër,... Min. leeftijd is 18 jaar en de maximum leeftijd kan oplopen tot wel 80 jaar. Dit naargelang de studie die er wordt gedaan.
Hiervoor wordt je uiteraard betaald en is belastingvrij. Het bedraghangt af van de tijd die je hier binnen zit en kan oplopen tot +4000 euro. Natuurlijk zijn er altijd risico's aan verbonden maar die zijn echt miniem. Hier komen veel Nederlanders over de vloer om aan de studies mee te doen. Als je makkelijk tijd kunt vrijmaken en als je je aan de voorwaarden kunt voldoen (niet roken, geen alcohol, soms is cafeïne verboden,...) dan zou ik zeggen: Doen!
Zelf zit ik ook in de database maar aangezien ik geen vlees eet, kan ik enkel aan studies meedoen waar je niet moet overnachten hier. Want bij een overnachting moet je eten wat 'de pot schaft'. Iedereen eet hetzelfde, krijgt dezelfde hoeveelheid, krijgt dezelfde snacks... (het eten komt wel van een traituur en is niet slecht). Op een dag waar de medicatie wordt toegediend dien je ALLES op de eten. En dag zonder medicatie is het niet altijd verplicht om alles op te eten. Dus als je een kleine eter bent, heb je pech... Proppen is dan de boodschap
Er hangt gewoon helemaal af van de studie zelf...
Amalarab schreef:heb eens meegedaan met een onderzoek naar vaccinaties tegen vogelgriep.
dat zat in Groningen en ik kreeg een ruime reisvergoeding per keer.
ik vind het wel interessant om mee te doen, je wordt zelf immers dan ook weer eens doorgelicht.
ik kan nooit genoeg vrij krijgen voor langere onderzoeken.
ik werk in een apotheek en vind de andere kant van het medicijn(vooronderzoek) dan ook erg interessant.
maar je moet wel lang genoeg vrij kunnen krijgen, van werk (of thuis)
Ik heb me zelf ook wel eens opgegeven voor een onderzoek, maar werd afgewezen omdat er niet zo makkelijk bloed af te nemen is bij mij en dat wel vaak nodig was. 
Ik geloof niet dat die kans echt heel klein is namelijk 
Die waren leuk 
Tamadine schreef:Waar zijn de instituten in nederland dan waar je je eventueel op kan geven, weet iemand dat?
Dispar_Vulgo schreef:Amalarab schreef:heb eens meegedaan met een onderzoek naar vaccinaties tegen vogelgriep.
dat zat in Groningen en ik kreeg een ruime reisvergoeding per keer.
ik vind het wel interessant om mee te doen, je wordt zelf immers dan ook weer eens doorgelicht.
ik kan nooit genoeg vrij krijgen voor langere onderzoeken.
ik werk in een apotheek en vind de andere kant van het medicijn(vooronderzoek) dan ook erg interessant.
maar je moet wel lang genoeg vrij kunnen krijgen, van werk (of thuis)
Wat hield het onderzoek in toen? Wat voor tests werden er gedaan?
Ik studeer nog en m'n werk is flexibel, dus ik kan wel makkelijk paar dagen vrij regelen.

Witwi schreef:Dan ben je toch fout Corelli ivm de risico's.
Wij krijgen hier dagelijks soms 40-50 vrijwilligers op de vloer en er is nog nooit (de tijd die ik er werk) iets gebeurd. Ik zeg niet dat er al mensen een keertje zijn flauwgevallen ed maar mensen met blijvende letsels, neen, dat niet. Natuurlijk is het best mogelijk dat je symptomen krijgt he (hoofdpijn, maagpijn, spierpijn,...) maar dat is meer dan normaal.
De symptomen die je in een bijsluiter ziet staan, die hebben de vrijwilligers dus gehad. Daarom dat het niet gezegd is dat JIJ die symptomen krijgt... Het is ook niet gezegd dat dit persé door die medicatie komt... Maar het moet wel gemeld worden in de bijsluiter...
Maar goed, dat is ieders eigen mening natuurlijk en dat moet een ieder voor zichzelf beslissen
Dus kon helemaal geen klachten vertonen van de medicatie want die had hij niet eens gekregen!!
En die persoon was tijdens de studie nog de meeste met klachten. Hilarisch toch!
Corelli schreef:Witwi schreef:Dan ben je toch fout Corelli ivm de risico's.
Wij krijgen hier dagelijks soms 40-50 vrijwilligers op de vloer en er is nog nooit (de tijd die ik er werk) iets gebeurd. Ik zeg niet dat er al mensen een keertje zijn flauwgevallen ed maar mensen met blijvende letsels, neen, dat niet. Natuurlijk is het best mogelijk dat je symptomen krijgt he (hoofdpijn, maagpijn, spierpijn,...) maar dat is meer dan normaal.
De symptomen die je in een bijsluiter ziet staan, die hebben de vrijwilligers dus gehad. Daarom dat het niet gezegd is dat JIJ die symptomen krijgt... Het is ook niet gezegd dat dit persé door die medicatie komt... Maar het moet wel gemeld worden in de bijsluiter...
Maar op die tijdelijke symptomen zit ik ook niet te wachten en dat is voor mij toch wel een teken dat het rommel is die je je lijf (onnodig!) inbrengt! Bovendien weet men vaak nog niet wat de middelen op de lange termijn gaan doen, daar ben je bij zo'n onderzoek juist voor uitgenodigd en dat zie ik niet zittenMaar goed, dat is ieders eigen mening natuurlijk en dat moet een ieder voor zichzelf beslissen
Tamadine schreef:Witwi, even een vraagje aan jou: ik slik bijv paroxetine (anti depresiva), kom je dan ook nog in aanmerking?