Last van enkels tijdens rijden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Last van enkels tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 21:29

Hallo,

Zoals de titel het al zegt, ik heb tijdens de les last van mijn enkels. Maakt niet uit als ik mijn beugels super kort doe, of super lang, of normaal. Maakt helemaal niks uit, ze doen pijn. Gister heb ik een bosrit gereden van anderhalf uur en elke keer als we gingen draven deden mijn enkels super pijn. Toen ik vanochtend reed kreeg ik er na een half uur pijn, dus beugels langer, hielp helaas niet. Ik vind rijden echt heel erg leuk en heb hier ook nog niet eerder last van gehad, pas zo'n 2 maanden.

Weet iemand wat ik er aan kan doen en hoe het komt?

Als je meer wilt weten, hoor ik het graag :)

Ik wist niet waar ik dit neer moest zetten, dus als een mod het zou moeten verplaatsen, graag.

Alvast heeeel erg bedankt, ik wil er graag vanaf!

ffnessence

Re: Last van enkels tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:30

Ik heb dit ook gehad, het kwanomdat ik m'n hakken te ver naar beneden drukte.

misschien helpt het

Suc6 ermee

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 21:31

Ook als ik mijn hakken omhoog hou of helemaal in de beugels doe, blijft de pijn.
Wel bedankt voor het meedenken :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:32

Zou kunnen dat je onbewust enkel om heb geslagen.

Of dat je teveel vanuit je enkels rijd inplaats van je bovenbeen

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 21:34

Wat bedoel je met enkel om geslagen?

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:35

gewoon keer met lopen verkeerd je voet neer gezet waardoor het in je enkel schiet ik heb daar ook eens lang last van gehad en dan kreeg ook pijn in mijn enkels

QuintySnoepy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:37

ik zal na de dokter gaan of naar de fysio die weten altijd wel wat het is.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 21:38

@ Haffylover: Okee, zou best kunnen, maar zou ik daar dan 2 maanden last van hebben en alleen met paardrijden?
@ QuintySnoepy: Ga ik misschien ook doen, maar wou eerst even weten wat bokt zegt :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:41

Ik zelf heb zwakke enkels (ja wat er nou precies is weet ik niet, dokter zei iets met pezen en de fysio ding zei lange enkel banden :')), en als ik weer last/pijn begin te krijgen van me enkels en ik moet rijden, vraag ik vaak of ik zonder beugels mag rijden, want dat voelt vaak alsof het dan een hemel is voor me enkel, als ik beugels in heb, doet het bij mij soms ook gewoon echt pijn. Ook zwik ik snel tijdens het rennen, niet leuk, 1 voordeel bij gym: stom onderdeel? Meteen zeggen dat ik last van me enkel heb :=

Maar doe je wel eens je beugels uit als het pijn doet/begint pijn te doen? Misschien helpt het bij jouw ook :) Vaak als ik dan 5 tot 10 min uit heb gedaan is de meeste pijn of helemaal weg, scheelt ook hoop, want als ze pijn doen lukt aandrijven niet meer zo, moet ik het met stem doen. :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:42

Ik heb het ook een tijdje gehad. Bij mij was het omdat ik verkeerd zat. Mij werd altijd geleerd (of iig zo vatte ik het op); hoe meer je hak uitgedrukt, hoe beter. Ik zat dus heel gespannen.
Misschien dat jij ook te gespannen zit en te veel op je hakken let?

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:43

zou kunnen ik loop al 10 weken met een pijnlijk plek op mijn been wat volgens de huisarts alleen ma verrek zou zijn.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 21:50

@ puppy1128: en hoe ben je er achter gekomen? Gewoon ermee naar de dokter gegaan? Meestal ga ik dan wel even stappen ja en dan voeten uit de beugels, maar bij de bosrit kon dat niet...
@ eileen: ik zal mijn instructrice eens vragen of ik wel goed zit :)
@ haffylover: okee nouja als dat het is hoop ik dat het snel over is :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:53

Ik had vroeger na het rijden ook wel eens last van mijn enkels en knieën, sinds ik Sprenger beugels heb (4 system geloof ik) hier geen last meer van gehad.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 22:06

Ik rij op een manege dus ik denk dat het voor mij geen optie is. Maar wel bedankt voor het meedenken :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:11

Wat heb je aan? laarzen zitten stevig en je kunt zo"n schuine blokje in je beugel proberen.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 22:20

Ik heb chaps aan omdat mijn kuiten niet meer in laarzen passen :o en mijn lievelingspony heeft een zadel met beugels met schuine stukjes maar ook hierbij heb ik last van mijn enkels.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:38

@TS
nou ik kwam dus huilend van de pijn thuis, nou dan is het niet goed als ik huil van de pijn, ben niet zo'n iemand die om een klein wondje al huil of een grote wond. Dus toen ik thuis kwam meteen naar huisarts, die mocht me enkel niet eens aanraken van mij omdat het pijn deed, foto maken en volgens mij zag ie geen breuk ofzo (was namelijk al een tijd geleden) en zei die dat het WSS een pees was, vervolgens gips omheen, ookal was de afdeling afgesloten, paar weken later gips eraf maar bleef pijn doen (wel minder, maar bleef last krijgen), naar de mensendiek voor oefeningen, ze zag ook dat ik heeeel onstabiel op 1 enkel stond, en zei dat het WSS lange enkel banden zijn. Ik zwik ook heel snel door mijn enkel heen en heb daarom ook bij gym een enkel band voor extra stevigheid, maar ik denk zelf ook dat ik te lange enkelbanden heb, aangezien ik me enkelbanden nog niet heb kunnen laten scheuren tijdens het zwikken (kan namelijk als ze niet lang zijn, hoeft niet kan wel).
Ondertussen geen mensendiek meer en doe nog wel oefeningen, maar zelf merk ik niet dat ie sterker word ofzo :') Dus als ie pijn doet zorg ik er vaak voor dat ik er iets minder op ga staan of gewoon niet ren of doe, en bij paardrijden dus me beugels uit. Zo ben ik er dus achter gekomen :')

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 08:18

Okee heel erg bedankt voor je reactie ! Als het zo blijft ga ik er zeker mee naar de huisarts!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:06

VVDD > MW

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:14

Heb ik ook last van, wat ik doe is het volgende: Stevige schoenen an met veters, rekverband eromheen en goed strak trekken, dan klappen je enkels niet op en neer tijdens het rijden.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:46

Dankjewel! Ik zal het een keer proberen ;) en in de zomer krijg ik weer nieuwe jophurds, dus dan misschien even kijken voor jophurds met veters

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:44

Pas op met verband, dit kan de spieren en banden lui maken!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:49

Ik heb dit ook heel erg gehad, elke keer weer last van mijn enkels..

Tot ik andere beugels heb aangeschaft, de flexibele van Sprenger. Wat een wereld van verschil! Echt heerlijk, ik heb sindsdien geen last meer gehad..
Zijn nieuw vrij prijzig, maar heb ze tweedehands gekocht, in super goede staat en dan is de prijs veel leuker ;)

Ik raad ze echt aan!

Afbeelding

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 13:29

Ik rij helaas op een manege, dus ik denk dat het niet mogelijk is om mijn eigen beugels te hebben, maar wel bedankt!

Ik heb er nu een paar dagen tantum opgesmeerd, want het bleef pijn doen... Gaat nu weer goed! Morgen en zaterdag ga ik weer rijden, dan zal ik jullie even vertellen hoe het ging.

Helpt het ook als ik voor de les er wat tantum opsmeer?

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:38

Ik heb er ook snel last van nu rij ik met berg/wandelschoenen en geen last meer.