Het begon zo'n week of twee geleden. Misschien daarvoor ook al, maar dat weet ik niet zeker, omdat het ook kan zijn dat er toen geen alarmbellen gingen rinkelen. Want wie kijkt er nou raar op als je been eventjes jeukt.. Krabben en klaar. Ik merkte echter twee weken geleden dat ik wel heel veel jeuk had. Maar och, misschien door de nieuwe waspoeder? Of de kattenharen in het bed, omdat die stomme hond er in heeft gelegen. Bed verschonen, ander waspoeder halen, gaat vast wel over. Huid even insmeren met bodylotion, zodat het niet zo droog is.. En dan is het zo weer weg.
Het werd alleen maar erger! Toch, wederom, dacht ik er niet zo bij na.. Jeuk, och, irritant, maar krabben en het verdwijnt wel weer.
Vanmorgen werd ik wakker na een woelige nacht met alleen maar jeuk, jeuk, jeuk en jeuk.. Krabben heb ik gedaan als een malle... En nu heb ik overal wonden. Heb me op meerdere plekken kapot gekrabd. Dat had ik vannacht niet zo door. Wilde vooral dat die jeuk stopte en bleef maar krabben, tot, blijkt nu, bloedens toe. Heb een paar wondjes op mijn enkel, benen, armen en rug, van al dat krabben..
En het jeuken is niet gestopt. Eerder merkte ik het vooral 's nachts. Daarom dat ik ook niet naar de huisarts ben gegaan, omdat ik er overdag geen last van had.. En 's nachts.. Ja, ik weet niet. Ik dacht er niet zo bij na.
Maar nu heb ik er overdag ook last van.
Mijn hele lichaam. Armen, benen, rug, buik, nek, hoofdhuid, gezicht.. Zelfs mijn tepels! Die jeuken ontzettend.. En krabben stopt het niet. Het komt van binnenuit. Pas als er een wond zit houd het op.. En dus blijf ik mijn huid kapot krabben, want het 10x liever pijn dan die verschrikkelijke jeuk.
Maandagochtend bel ik natuurlijk meteen de huisarts. Maar voor nu moet ik nog even overleven tot dan en vroeg ik me af of er bokkers waren met een zelfde soort ervaring en wat het misschien kan zijn.
Ik heb nergens uitslag. Op de plekken waar het vooral jeukt, is niets te zien. Behalve natuurlijk de roodheid en wonden die ik zelf veroorzaak.
.
Liever de wondjes dan de jeuk..
.