Het wordt weer bikinitijd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij tevreden met jezelf?

ja
189 (41%)
nee
263 (58%)

Totaal aantal stemmen: 452

Papegara

Het wordt weer bikinitijd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 22:52

En ik wil er nu al voor wegrennen. :+

Even zonder gekheid, ik vind het verschrikkelijk om in bikini te lopen, ik vind mezelf niet mooi, ik vind dat mijn bovenbenen te dik zijn en mijn heupen te breed.
Ik ben frans/italiaans van afkomst en dat is best goed te zien aan mijn figuur (helaas).
Ik heb dit niet alleen in bikini of badpak, maar ook in lingerie voor mijn vriend voel ik me onzeker.

Sporten helpt niet, krijg hier beenspieren van terwijl ik dunnere benen wil hebben, ik heb ook al zo'n gel geprobeerd die toen volgens oprah goed werkte, nog geen verschil gezien en zo'n tube kost 60-80 euro. Liposuctie is behoorlijk aan de prijs, heb ik niet eens en denk dat je voor een onzekerheidsprobleem niet iets kan regelen met de HA.

Ik ben echt ontzettend onzeker, en hoef ook echt niet naar andere dames te kijken die wel een 'normaal' figuur hebben. :( wordt er echt enorm onzeker van, ook tegenover mijn vriend (al kan hij 100 keer zeggen dat hij me mooi vind).

Wie o wie heeft hetzelfde probleem en wil er over praten? het zit me al ontzettend lang heel erg dwars en moet er soms zelfs om huilen.. zucht..
Dit wordt weer de hele zomer in een broek over de knie.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:57

Ik meld me! Heb ook last van (vind ik) dikke benen en heupen. Vooral aan de zijkant van je taille wat je zo leuk door je shirt heen ziet ;( ik hoor regelmatig dat ik een mooi lichaam heb maar omdat ik het anders zie geloof ik ze dus echt niet! Ik hou van zwemmen maar door idd in bikini te lopen pas ik...

kosseh

Re: Het wordt weer bikinitijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:00

Heb er ook last van. Wil dunnere benen maar door te sporten worden Ze alleen gespierder. Met een laag vet er over heen wat er dus gewoon als dik uit ziet.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:01

Jup hier ook! Ondanks dat iedereen zegt dat ik niet dik ben en een mooi figuur heb, voel ik mij helemaal niet zo.. Ik heb een buikje, dikke benen (doe wel sport waar je dikke benen van krijgt, maar ze zijn er dus wel :+ ), dikke armen en ben breed.. Het maakt mij ook niet uit wat anderen denken of zeggen, want het is hoe ik mezelf zie.. Echt superrot want wil echt wel genieten van het mooie weer, maar in bikini lopen, dan loop ik heel de dag mijn buik in te trekken en mezelf te schamen.. En heb daarnaast ook nog eens witte benen, om het allemaal nog erger te maken :Y)

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:01

Hé, mannen vinden het toch fijn als ze wat 'vast' te pakken hebben, of vergis ik me nou? :o ik vind het persoonlijk igg wel mooi(:

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:06

Mannen houden wel van wat, maar ik vind dat ik teveel heb, een beetje rondingen tot daar aan toe, mijn heupen kan ik in zovere nog wel overzien, gewoon slipje wat lager en je ziet er niks van.. maar dan.. ja dan vallen er twee flinke benen onder. en daar schaam ik me nu écht voor. Er zijn genoeg mensen die het vast veel erger hebben, maar ik kan er echt om huilen, ik vind het zo erg dat ik me niet lekker voel in de zomer. ik probeer strandjes en dergelijke dan ook echt te vermijden.. mijn vriend gaat dan alleen met zijn maten..

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:10

Ik vermijd het strand ook, terwijl ik het altijd wel superleuk vind, maar probeer het zo lang mogelijk uit te houden met een lange broek en shirt aan, draag ook nooit kleedjes of rokjes, heb ook maar 1 rokje in mijn kleerkast :+ Vind het echt jammer, ik ben geen vetkwab, ik ben normaal denk ik, maar die lelijke benen..

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:11

Ik ben ook écht niet dik, maar daarom vallen die benen dus ook zo (in mijn beleving) op.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:11

Ik begrijp het wel ja, ik ben ook hele lange tijd onzeker geweest over hoeveel je 'mag' hebben, en ik denk dat wij vrouwen het bij ons zelf erger zien dan dat wat andere zien, als ze naar je kijken. Ik vind het super fijn om te zien, dat als ik naar een zwembad/meer/strand toe ga, dat niet iedereen zich schaamt om zijn/haar lichaam, dan kan ik ook gewoon gek doen en plezier hebben. En niet telkens hoef te piekeren van :"hoe zou mijn buik uitzien", of mijn spekkie bovenbenen^^

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:12

Ik draag trouwens wel jurkjes en rokken, maar kijk eerst of het er goed uitziet door corrigerend ondergoed aan te trekkenm zo niet, gaat het terug de kast in, ik heb ook een hele tijd verband om me heen gewikkeld..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:13

Ik ben ook onzeker, en ik ben ook niet superdun, maar volgens mij zien mensen liever iemand die "volslank" is dan iemand die graatmager is. Ik ben ook niet gek op bikini's dragen (heb straie op mn buik door te sn aankomen paar jaar terug, t gewicht is er wel weer af, de striemen niet..), maar ik zal nooit superslank worden en daar heb ik me bij neergelegd :) En btw, ik draag een voetbalbroekje over mn bikini, dat scheelt bij mij al een hoop!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:14

Helaas is stand hier niet te vermeiden :( maar gelukkig zijn er veel mensen die dikker zijn, waar je dan een gelukkig van word :D
Ik probeerde me benen eerst te bedekken met een zwembroek, maar hier door leken ze voor me gevoel juist dikker. Zet me zelf er nu gewoon over heen en ga lekker liggen :) wat niet gemakkelijk is als je met je gewicht gepest bent maar het lukt :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:14

Ik wou dat ik ook wat nuchter was. Als ik een geldboom had, had ik wel wat aan mezelf veranderd, borstvergroting, mijn benen laten uitzuigen. Het is puur de onzekerheid die ik maar niet weg krijg. Ik heb ontzettend veel leuke bikini's liggen, maar ik durf ze niet eens te passen. Ik wil ook niet de hele zomer met zo'n sportbroekje over m'n bikini lopen.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:15

Ik heb ontzettend veel respect voor de mensen die het wel gewoon doen.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:16

Het valt meer op (lijkt me) als iemand heel geheimzinnig gaat doen over lichaamsdelen dan iemand die gewoon zijn beauty showt(: k vind het heel sjiek, mensen die het gewoon doen (:

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:16

Ts, ik zou hiermee naar een psycholoog gaan.
Dat je zelfs er om moet huilen is alles behalve gezond.

En ik wil wedden, dat als jij een gezond voedingspatroon hanteert, en volop en goed sport, met de juiste oefeningen, je absoluut meer in shape komt. :)

PsymaliPKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:19

Ik vind mezelf niet mooi in bikini omdat ik juist te dun ben. Ik kan echt eten wat ik wil, maar je blijft m'n ribben zien als ik een bikini draag. Daarnaast vind ik mijn bovenbenen ook niet mooi, aan de binnenkant, net onder de lies zeg maar zijn ze een stuk dikker en een beetje kwabberig, waardoor m'n bovenbenen elkaar daar raken. Helaas is dit een familiekwaaltje en kan ik er niets aan doen! Wel vervelend met een rokje of zo, dan schuren je bovenbenen telkens tegen elkaar, wat aan het eind van de dag wel pijnlijk aanvoelt.

Zo zie je maar dat niemand perfect is, maar ik schaam me niet als ik in bikini loop of zo. Vind het alleen niet mooi.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:19

Ik ben ook erg onzeker over mezelf, ik weet dat ik niet echt dik ben maar toch.. Heb geen idee hoe lang het geleden is dat ik nog in een bikini/badpak heb durven rondlopen, schoolzwemmen etc. doe ik ook nooit aan mee. Het komt vooral door andere mensen hun commentaar dat ik zo onzeker ben geworden over alles.
Mijn bovenbenen zijn zo blubberig, volgens m'n moeder zijn dat m'n spieren.. die zijn ver te zoeken haha :o

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:20

Ik heb wat dat betreft gewoon een normaal voedingspatroon. Ik beweeg ook veel.
Ik wil juist geen dikkere bovenbenen, dus zou niet weten welke sport ik zou kunnen uitvoeren, anders wordt ik alleen maar onzekerder. Ik ben verder niet dik..

Ik vind het moeilijk om over dit vlak te praten. Ik zit in therapie, maar dat gaat over andere dingen en kan daar niet over dit probleem praten, maar het doet me echt wel wat ja..

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:22

Ik vind het fijn te lezen dat ik niet de enigste ben, maar zo ontzettend vervelend ook voor andere, ik weet hoe het voelt.

PsymaliPKA, dat familiekwaaltje heb ik dus ook (denk ik). alleen ik heb er geen pijn aan.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:24

@yelizaveta misschien samen met vriendinnen/vrienden gaan fitnessen? Ik doe het ook samen met vrienden en zo kan ik wat strakkere bovenbenen kweken & t is hardstikke gezellig *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:27

Tja ach ja,
Ik ben niet tevreden met mezelf... Ik heb 10 a 15 kg overgewicht, maar heb ook nog 30 kg zwaarder gewogen dan ik nu weeg en dat heeft z'n sporen nagelaten. Ik ben 20 en heb het lichaam van een 50 jarige... :') Ik ben er echt niet blij mee en vind mezelf echt afstotelijk . Maarja, meer afvallen gaat het wsl niet beter maken - want huidoverschot- (hoewel ik wel van mijn overgewicht af wil hoor, dat zou veel beter zijn... Maar als we het puur over bikinilichaam hebben) dus dan zal ik aan de plastische chirurgie moeten en dat gaat me wel wat ver :+

Vorig jaar ben ik 5 maanden in Australië geweest, en daar was het soms 40 graden... Toen heb ik mezelf er echt wel over heen kunnen zetten. Ik vind een 'goede' bikini flatteuzer dan een badpak ofzo in mijn geval (mijn buik is niet mijn probleem gebied :) ) dus heb daar lekker gewoon in mijn bikini rondgewandeld. En guess what, nobody cares.... Ik dacht echt dat iedereen me na zou kijken en zou denken 'omggg zo ga je toch niet rondlopen' ... Ik heb lekker op het strand gelegen, heb een duikcursus gedaan... En heb geen moment het idee gehad dat mensen me er minder door waardeerde of wat dan ook... Het viel reuze mee allemaal en ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ik 10x 'erger' ben dan jij :Y)

Ik snap niet wat je bedoeld met 'je kan zien dat frans/italiaanse roots', want ik vind Fransen en Italiane altijd een prachtig figuur hebben -heel erg in het algemeen gesproken- :') ...
Het is superzonde dat je zo onzeker bent... Je zou jezelf en hoop negatieve energie besparen door het naast je neer te leggen :(:) want waarschijnlijk zit het vooral heel erg tusen je oren!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:36

Papegara schreef:
Ik heb wat dat betreft gewoon een normaal voedingspatroon. Ik beweeg ook veel.
Ik wil juist geen dikkere bovenbenen, dus zou niet weten welke sport ik zou kunnen uitvoeren, anders wordt ik alleen maar onzekerder. Ik ben verder niet dik..

Ik vind het moeilijk om over dit vlak te praten. Ik zit in therapie, maar dat gaat over andere dingen en kan daar niet over dit probleem praten, maar het doet me echt wel wat ja..

Normaal, of gezond? Weet je wat het is, een heleboel mensen zeggen gezond te eten, maar vaak is dat niet zo. (Mede door alle toevoegingen in voorverpakt voedsel. E-nummers en dergelijke, het is moeilijk want niets is wat het lijkt...)
Ik zeg niet dat jij het doet hoor, maar het kan.
Ga eens met een personal trainer om de tafel en kijk wat daaruit komt. Op wat voor dieet je dan komt te staan in combinatie met sporten.
En ik wil wedden, dat je dan zeker wel een ander lichaam krijgt.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:37

Bedankt voor de tip, ik ga is rondkijken, maar ik durf niet zo goed, ik schaam me dat ik het liever niet wil laten zien.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:51

Ru.ben Ba.ars is een hele goede trainer, zoek maar eens op facebook. :j
(zonder die punten er tussen.)

En ik begrijp dat je, je schaamt, maar weet je? Jij bent de enige die aan dat zelfbeeld, en eventueel aan je lichaam wat kan doen. Zei het met hulp, maar dat is helemaal niet verkeerd, dat is juist sterk.
En alle begin is moeilijk. :)
Het is zo'n bevrijding als je leert jezelf te accepteren en van jezelf te houden!

En misschien denk je; "Wat praat zij voor poep?!"
Maar ik heb zelf ook heel lang een slecht beeld gehad van mijn eigen lichaam.
(Zal ook nooit een dunne spriet worden want dat ambieer ik niet. Ik ben geen sportfanaat namelijk, en chips lust ik ook wel :)) )
Het kon altijd beter en strakker, dunner, gespierder. Vergeleek mezelf met anderen en keek in iedere ruit, iedere spiegel, was altijd ontevreden. Hield altijd mijn buik in.
Inmiddels (veel zelfkennis verder) ben ik wel tevreden, niet elke dag, maar veel vaker dan voorheen.
Het kan altijd erger, dikker, flubberiger etc. En het kan altijd knapper, dunner etc.
Maar ik ben wie ik ben en het is take it or leave it :)

En ik gun het jou, en andere vrouwen ook om je goed te voelen over jezelf!