niet kunnen slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_2001

niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:46

Hoi

Ik heb een een probleempje , ik kan niet in slaap komen
Ik lig al een tijdje in bed maar kan gewoon niet slapen en daar heb ik elke avond last van
Heeft iemand tips waardoor ik makkelijker in slaap kom

Groetjes Esmee

Ashley5760

Re: niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:47

Heb je een vast ritme mbt opstaan en naar bed gaan?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:48

Zachte pianomuziek opzetten, doet mijn nichtje en dat werkt goed bij haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:48

caffeïne gehad?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:51

Vaak zit je toch (onbewust) ergens mee, of heb je veel spanning voor iets (spanning kan ook iets goeds zijn). Verleg je gedachtes, of zet een muziekje op. Je hebt ook speciale apps met rustgevende geluiden. Ook een melatonine-pilletje kan helpen en kan verder geen kwaad.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:02

Bepaalde dingen zoals eten/drinken kunnen het erger maken.
Sta je smorgens wel vroeg op?
Sport je?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:08

Als je regelmatig moeite hebt met slapen helpen de volgende dingetjes voor veel mensen:

s'Avonds lekker sporten - even flink zweten en je energie kwijt raken
Daarna lekker een warme douche en lekker je bed in.

Voor je gaat slapen nog eventjes een frisse neus halen, wat buitenlucht voor je naar bed gaat helpt voor veel mensen.

Verder kan een kopje warme melk ook nog wel goed helpen.

Misschien een muziekje of slaapgeluiden cd zoals regen of storm geluid, klotsende zee etc.

Verder geen of zo min mogelijk cola, energiedrankjes, koffie, zwarte thee en suiker nuttigen als je slaap problemen hebt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:10

Niet computeren, tv kijken of op je mobieltje het laatste uur voor je gaat slapen. Helpt echt!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:19

Melantoline kan helpen inderdaad, daar heb je nu alleen niks aan.
Verder zou het best kunnen dat je gewoon ergens wat gespannen voor bent of ergens heel veel zin in hebt waardoor je toch wat onrustig bent. Ik ga wel eens naar fluitende vogeltjes op youtube luisteren.
Soms helpt gewone muziek ook waarvan ik de tekst ken en dan wat meeneuriën, dan ga ik daar met mn gedachten zitten en ben ik afgeleid van hetgeen wat me onbewust wakker houd.

Ook wat Hilde zegt, niet computeren en tv kijken en wat qua licht voor je ogen nog het ergste is het mobieltje dat laatste uur voor slapen gaan (iets wat moeilijk is omdat deze juist zo verleidelijk zijn als je wakker ligt)

Nu zal ik eens gaan slapen ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:29

Ik ga dagdromen, iedere nacht ga ik verder, heb ondertussen al een paar miljard euro, een stel sportpaarden en mijn draver in het Grand Prix dressuur, ze is trouwens drachtig en het gaat prima... :+
Zo lig ik dus tot een uur of 4 vaak, dan val ik eens in slaap. Waardeloos, echt waardeloos is het _O-

Bij mij helpt denken aan 'slaap' echt erg, gewoon hoofd leeg en nergens aan denken, word ik moe van. Zeker geen mobiel/tv/computer erbij pakken, ook geen muziek!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:44

xSlvna schreef:
Ik ga dagdromen, iedere nacht ga ik verder, heb ondertussen al een paar miljard euro, een stel sportpaarden en mijn draver in het Grand Prix dressuur, ze is trouwens drachtig en het gaat prima... :+
Zo lig ik dus tot een uur of 4 vaak, dan val ik eens in slaap. Waardeloos, echt waardeloos is het _O-

Oh zo lig ik dus ook altijd _O-
Maar zodra je een paar nachten niet hebt geslapen is dat zo weer over en slaap je binnen 10 minuten, dat kan ik je verzekeren :Y)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:51

Ik slaap in een week zo'n 2/3 nachten dat ik dat niet heb en gelijk lig te snurken, heb het al dik een jaar... vreselijk :+

Me moe maken (fitness, paardrijden, poetsen) en gelijk slapen zodra ik moe ben helpt, zeker niet je slaap uitstellen als je moe bent.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:08

Balen is dat zeg... Ik heb het gelukkig niet zo vaak, maar herken het wel. Zodra ik van mezelf MOET slapen wil het helemaal niet meer. Heb ooit gelezen dat je lichaam ook al (tot op bepaalde hoogte) uitrust van gewoon liggen. Vreemd genoeg geeft dat mij veel rust en raak ik niet meer in 'paniek' als slapen niet meteen lukt.

Dat dagdromen herken ik! Ik probeer mijn gedachten ook altijd op één ding te focussen. Zo rijd ik vaak in mijn hoofd een dressuurproef of een parcours een paar keer. Meestal slaap ik dan al voor ik bij het laatste onderdeel ben :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:09

Was het maar zo, hier absoluut niet, ik 'droom' de dagen soms opnieuw als ik niks nieuws kan verzinnen of de vorige nacht iets fout ging... Geloof me, daar word je echt gek van.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 02:34

Ik slaap 's avonds zo in.... tot het moment dat ik 's nachts wakker wordt om te gaan plassen... dan doe ik geen oog meer dicht, lig uren te draaien en (zoals nu) stap ik dan maar uit m'n bed. Dit is overigens iets van de laatste paar nachten. Denk dat het bij mij door dingen aan m'n hoofd komt. Ga zo nog maar weer een poging wagen, misschien even de radio aan ofzo :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 02:37

Vooral niet toegeven aan opstaan enzo dit word dan een gewoonte en blijftzo terug keren datums ook zo met in de nacht plassen moet je eigenlijk ook niet aan beginnen want word al snel een gewoonte. Succes ermee!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 02:41

Ik kan ook echt niet in slaap vallen, nu al helemaaaaaal niet want mn ritme is verpest door vakantie..
Zit nu film te kijken en webcam van Joy haha

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 02:45

Voor mij is het wel leuk de mensen die wakker zijn hier is net net avond kan ik toch topics volgen en mee praten hihi. Denk dat ik dalijk ook wel weer een paar slapeloze nachten heb door de jetlag....

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 02:48

Ik heb mezelf voorgenomen om zolang mogelijk wakker te blijven, om 8 à 9 uur dr uit, en dan vanavond weer lekker optijd naar bed haha

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 03:04

Goeiemorgen iedereen.
pff ik WOU dat ik al om kwart voor 12 al in mijn bed lag te woelen. ben de laatste dagen steeds tot 6 uur klaar wakker. terwijl ik toch ook overdag best actief bezig ben geweest steeds. Zijn er misschien vrijwilligers die even een hamer tegen mijn kop willen komen slaan?

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 03:07

Bambolina, kijk maar even onder je bed daar zit ik met een hamer. :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 03:09

Ga zo maar eens proberen te slapen is hier inmiddels 22:10 dus bijna bed tijd! Jullie succes zo met slapen!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 03:11

xSlvna schreef:

Bij mij helpt denken aan 'slaap' echt erg, gewoon hoofd leeg en nergens aan denken, word ik moe van. Zeker geen mobiel/tv/computer erbij pakken, ook geen muziek!

Haha, dat dagdromen doe ik ook! Alleen ben ik ook nog is zo ADD dat ik me daar niet op kan concentreren en er lopen bij mij dus altijd 10 verschillende verhalen door elkaar. En soms ben ik dan zo hard aan het dagdromen dat ik niet eens meer wil slapen. 8)7

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 03:13

Gabbe schreef:
Ga zo maar eens proberen te slapen is hier inmiddels 22:10 dus bijna bed tijd! Jullie succes zo met slapen!

Huuh waar ben jij dan?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 03:13

Laura_Stella schreef:
Bambolina, kijk maar even onder je bed daar zit ik met een hamer. :D

dat is eigenlijk best creepy, kan ik zo helemaal niet meer slapen hahaha