Haar donkerbruin verven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sannesugar

Haar donkerbruin verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 15:48

Hallo bokkers,
Al een tijdje zit ik er aan te denken om mijn haar te verven, zelf heb ik donderblond haar en mijn wenkbrauwen vallen niet heel erg op. Ik heb donkergroene ogen en een lichte huid. Zijn er al mensen op bokt die van licht naar donker zijn gegaan en hoe dat stond?
En als ik het ga verven, moet ik dan ook gelijk mijn wenkbrauwen doen?
Hier een foto van wat ik mooi vind:
http://i41.tinypic.com/314sg8i.jpg

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Sannesugar op 30-04-13 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:52

Het is wel donker, dan heb je gauw dat je huid er bleek uit gaat zien. Je kunt beginnen met iets lichter dan dat ? Kijken of het staat? Wel mooi hoor ik heb het ook zo :)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:54

*verven*

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:54

Ik zou niet meteen naar donkerbruin gaan.
Ik wilde het ook donkerbruin maar heb het eerst lichtbruin geverft en daarna verschillende soorten midden bruin.
Midden bruin is al heel donker als je eerst licht haar had.
Ik heb mijn wenkbrauwen niet geverfd omdat ik het niet durf, maar ik gebruik altijd van die poeder om ze donkerder te maken.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 15:56

WilmaBoy schreef:
*verven*

Heb het aangepast :)

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:56

Ik ben lichtblond van mezelf en heb al alle kleuren van de regenboog gehad (krijg je als je in een kapsalon werkt.. zucht..;)). Donkerste was zwart ;)
Het is bij iedereen verschillend, maar mijn huid is ook licht en dan begint iedereen altijd te gillen dat je nog witter van donker haar wordt. Dit was bij mij echt niet zo. Door het lichte haar is er geen 'onderscheid' dus trekt je gezicht het lichte aan van je haar. (lastig verhaal,sorry) Door het donkere haar, ging mijn gezicht juist meer spreken. Maar zoals ik al zei, is het bij iedereen anders. Het beste kun je het uitproberen met een spoeling. Vind je het mooi, kan je het altijd nog verven. Vind je het niet mooi, is het er naar een paar x wassen uit.
Wenkbrauwen kleurde ik nooit mee.

Hoop dat je hier iets aan hebt, sorry voor het lange verhaal.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:58

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 16:12

Manon94 schreef:
Ik ben lichtblond van mezelf en heb al alle kleuren van de regenboog gehad (krijg je als je in een kapsalon werkt.. zucht..;)). Donkerste was zwart ;)
Het is bij iedereen verschillend, maar mijn huid is ook licht en dan begint iedereen altijd te gillen dat je nog witter van donker haar wordt. Dit was bij mij echt niet zo. Door het lichte haar is er geen 'onderscheid' dus trekt je gezicht het lichte aan van je haar. (lastig verhaal,sorry) Door het donkere haar, ging mijn gezicht juist meer spreken. Maar zoals ik al zei, is het bij iedereen anders. Het beste kun je het uitproberen met een spoeling. Vind je het mooi, kan je het altijd nog verven. Vind je het niet mooi, is het er naar een paar x wassen uit.
Wenkbrauwen kleurde ik nooit mee.

Hoop dat je hier iets aan hebt, sorry voor het lange verhaal.

Hier heb ik zeker iets aan, dankjewel ;)

Muronia

Re: Haar donkerbruin verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:15

Ik ben van witblond naar donkerbruin gegaan en het grappige is dat mensen die mij niet anders kennen dan met mijn huidige haarkleur (donkerbruin dus), niet eens geloven dat ik van mezelf echt witblond ben! Van mensen die me nog wel blond kennen hoor ik alleen maar positieve berichten. Inderdaad, mn gezicht spreekt meer nu. Ik was een beetje een bleekscheet met men witte haar blijkbaar haha

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 16:41

Bedankt iedereen, ik heb nu vakantie dus ga van de week een pakje verf halen. We zien wel wat eruit komt :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:44

Ik heb mijn haar nu eerst met een kleurspoeling gedaan die er langzaam uit gaat. Ik ben van mezelf nogal bleek maar met donker haar valt het niet meer op.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:56

Ik heb ook een zeer blanke huid en lichte wimpers, heb zelfs mijn haar pikzwart gehad, maar donker staat mij prima, ik zou het als ik jou was best aandurven, zeker als je nu al donkerblond hebt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:54

Ik ben van mezelf ook blond, heb het toen eens lichtbruin geverfd en zit nu tegen het zwarte aan.. Moet wel regelmatig een zonnebankje pakken anders zie ik er snel bleek uit.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:57

Ik heb zelf een redelijk bleke huid en hoe lichter mijn haar, hoe kleurlozer mijn gezicht.
Ik verf mijn haar altijd met nummer 3 - de donkerste bruin.

Wat de meningen ook zijn.. ik verf altijd meteen mijn wenkbrauwen mee als ik mijn haar verf. Dit blijft meestal twee à drie weken zitten, de rest kleur ik heel licht bij met een zwart of grijs kohl oogpotlood (niet speciaal voor wenkbrauwen, die bevallen me niet).

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:44

Ik ben van mijzelf ook donkerblond en verf het al heel lang bruin, mijn wenkbrauwen zijn van zichzelf al best wel donker. Mijn huid is ook heel licht, ik kleur het altijd middenbruin of donkerbruin.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:50

Ik heb van mezelf donkerblond/lichtbruin haar met hier en daar een grijze haar... Een zeer lichte huidskleur met blauwe ogen.
Mij staat donkerbruin ook gewoon goed. Ik heb het ook zwart gehad, maar dat vond ik zelf wel ietsje té donker. Wat ook prima kan is rood!

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 18:53

Bedankt iedereen, heeft er ook iemand een foto ?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:55

Ik zou het gewoon proberen! Ik ben van mezelf blond en sinds mn vijftiende al veel verschillende kleuren, gehad, zelfs paars (jeugdzonde zeg maar :P ) en ben blijven hangen op een roodbruin/koper. Heb ook lichte ogen en dan spreken je ogen meer met een donkere haarkleur. Zelf ben ik niet echt fan van oorspronkelijk (licht)blond zijn en dan ineens naar zwart gaan, maar een mooie kleur bruin moet zeker kunnen!

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 19:48

Ga het gewoon proberen ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:51

gewoon doen, ik heb ook van mezelf donkerblond haar, en heb het niet meer die kleur gehad sinds ik het voor het eerst heb geverfd :).

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:59

Laat je weten hoe het wordt? :D ik zou als ik jou was ook je wenkbrauwen verven! Staat veel mooier en is niet moeilijk. Eerst vaseline eromheen smeren dan kan er weinig misgaan, verf pakt niet op vaseline.. succes :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:05

Koffiebruin zeker aan te bevelen.
Heb ik zelf gehad. Ben zelf lichtblond met groene ogen.
Uiteindelijk werd ik wel bleek.. Had geen zin meer elke dag mijn wenkbrauwen te kleuren, en flink rouge op te doen! En ben ik echt n blondtype.
Maar warm bruin staat vast leuk!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:08

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was hoor!
Ik heb mijn haar ook gedeeltelijk zwart geverfd en nu is het donkerbruin geworden, maar het staat wel okee hoor! Ik heb van mezelf blond haar en een vrij lichte huid!

Als je geen permanente verf neemt te eerste keer dan is het geen probleem lijkt me :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:08

Ik zou eerst wat lichter (en warmer) gaan en kijken hoe dat staat in plaats van ineens BAM donker :) Ik heb ook een hele lichte huid, maar iets rodere onder tint eronder en asblond van mezelf. Donker mahonie gecombineerd met zwart en aubergine staat mij heel goed en laat mijn licht blauwe ogen echt 'leven'. Staat veel beter dan mijn eigen blonde haar. Ik heb 1x koper gedaan, NOOIT meer! Leek net een clown _O-

Het is een kwestie van uitproberen :) Ik zou trouwens geen wenkbrauwen verven.. heb het 1x gedaan en vond dat zo totaal niet bij mij passen! Eens maar nooit meer :')

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:10

Je geeft zelf aan dat je donkerblond bent dat is ongeveer kleurhoogte 8 de vrouw op de foto heeft
kleurhoogte 5 je gaat dan 3 tinten donkerder.
Mijn ervaringen als kapster is dat veel mensen dit toch te veel van het goede vinden en je kan niet weer terug naar blond zonder veel schade aan je haar.