Ik heb jaren geleden een ernstig auto ongeluk gehad waarbij ik onder andere een hersenkneuzing en een herstenstamkneuzing heb gehad. Hierbij is ook een grote hersenzenuw beschadigd (de vierde) waardoor ik erg dubbel zag. Ik heb hiermee leren te leven, zelfs mn rijbewijs gehaald, eigenlijk tot het moment dat ik een kindje kreeg. Op dat moment kreeg ik door slaapgebrek echt flinke klachten. Autorijden was moeilijk, computeren, naja van alles eigenlijk wel.
2 maanden geleden ben ik voor het eerst geopereerd. Ze hebben eerst 3 keer getest welke spieren ze het beste konden opereren. In eerste instantie werd gedacht dat dit enkel bij het rechteroog aan de hand was. De operatie op zich viel me wel mee, ze hebben beiden ogen gedaan. De eerste dag voelde ik me erg beroerd en de 3 dagen daarna had ik nog wel veel pijn met mn ogen bewegen.
Hier nog een foto voor de liefhebbers:
http://img255.imageshack.us/img255/673/dscn1281g.jpg
Toch maar zoveel mogelijk gedaan. Maar ik zag nog wel dubbel!! Goed, dit moest vast weer bijtrekken volgens de oogarts en de ortoptiste. Er was echter een kleine kans dat het 'om zou slaan'. Dat wil zeggen dat het zelfde wat er aan de rechterkant aan de hand was, ook aan de linkerkant aan de hand zou zijn. Dat konden ze echter niet testen want rechts maskeerde links.
Helaas bleek het allemaal maar niet beter te worden. Eerst zag ik met mn linkeroog het linkerbeeld links en het rechterbeeld rechts, maar nu zag ik gekruist dubbel. Wat een drama!! Autorijden is een crime, kindje verzorgen ook. Alles eigenlijk.. De eerste keer dat ik weer terug moest werden er weer onderzoeken gedaan. Ze hadden zo het vermoeden dat het omgeslagen was maar de testen waren een beetje vaag. Ik had opeens grote afwijkingen bij het omhoog bewegen van mn rechteroog terwijl dat voor de operatie niet zo was.
Weer een paar weken wachten en weer testen. Toen kwam het nieuws: het was én omgeslagen naar de andere kant én er was 'iets' mis bij mn rechteroog. Want die spier deed het niet meer. Maar wat, daar komen ze tijdens de volgende operatie pas achter... Dat betekende dat er nog minimaal 2 operaties moeten volgen. 13 mei is de eerste, de volgende zal pas weer minimaal 2 a 3 maanden daarna zijn. Het kan een verkleving zijn, dat is eigenlijk de beste optie. Over de andere dingen werd een beetje vaag gedaan.
Ik heb dit topic gemaakt omdat ik het even van me af wilde schrijven en misschien lotgenoten te treffen.
Vind het heel spannend wat ze op 13 mei gaan aantreffen...
) en zat eraan te denken om het weer te laten doen, want het is weer onwijs scheel getrokken. Maar na jouw verhaal blijkt maar weer dat complicaties snel kunnen optreden... Sterkte, ik hoop voor je ze het beter krijgen!
Heel veel succes en sterkte hou ons op de hoogte!
normaal kijk ik grotendeels met links en zie ik maar 1 beeld), zie ik twee beelden schuin boven elkaar. Zeg maar: , ' zo.
ben en laat ik nu echt permanent moe zijn.
Veel mensen om me heen zijn het ondertussen al wel een beetje 'zat'. Ik heb iedere avond vreselijke hoofdpijn, duizelig, ik kan nergens naar toe en heb een klein druk kindje. Ik heb het idee dat ik helemaal niet meer mag klagen. Maar ik voel me zo rot. Pffff.