Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

, maar het is wel wat onhandiger, net als bij vrienden eten oid.
Dus gisteren alles stop gezet op bijnierconcentraat na en nu ben ik een stuk minder moe terwijl het eerder prima ging.
moonfish13 schreef:Het was mij al duidelijk dat jij achter de reguliere geneeskunde aanholt.![]()
Google eens op leaky gut zou ik zeggen voor je zo vreselijk blond reageert. Dank u.
Lekkende darm noemen ze zo omdat die dus te snel voedingsstoffen doorlaat die dus nog niet voldoende verteerd zijn.
Vandaar dus dat glutenvrij ook werkt, want dat is lichter verteerbaar, en daarom dus ook zo optimaal mogelijk alles aanleveren.
Heeft je lichaam er zo min mogelijk werk aan, en dus minder wat als peptides in je bloedbaan terecht komt.
Daar heeft je lever een zware dobber aan, inclusief bijnieren die cortisol aanmaken.
Maar joh, ieder zijn meug.
Als je mij reguliere medicatie voert word ik dus sirieus ziek, heb ik alleen maar bijwerkingen van.
Dan zit je dus helaas vast aan de zweefteverij van de alternatieve geneeskunde, en wat ben ik blij dat ik dat gevonden heb.
Zit je met je thyrax, doet dat ding helemaal niets meer en ben je verder van huis.
Thyrax kan uiteraard een optie zijn, maar naar mijn mening moet je er niet te snel naar grijpen.
Ralph Moorman van de Hormoonfactor is erg van de voeding, en als dat geen zoden aan de dijk zet mogelijk Thyrax.
Deze man heeft daar goed voor geleerd dus niet helemaal bullshit gok ik.
Citaat:Maar een lekkende dunne darm? (als je geen gaatje in je darmen hebt (ontstekingen kunnen gaten veroorzaken uiteindelijk, maar dan ben je ook wel extreem ziek en lig je wel in het ziekenhuis lol, scopen kunnen ook gaatjes maken (zeeeeeeeeeeer zeldzame complicatie) maar ook dan ben je er doodziek van), wel neem je natuurlijk minder goed voedingsstoffen op door een beschadigde darm, maar dat noem ik geen (weg)lekken.
Lielle schreef:ik eet niet alleen geen gluten, ik eet geen granen (brood, rijst, pasta, aardappelen) en suikers en weinig zuivel , al een aantal jaar. Ik heb sindsdien veel meer energie en veel minder tot geen meer huid- en rugklachten.
ik ben langer geleden wel voor glutenintollerantie getest en negatief bevonden maar dat was voor hashimoto officieel was.

Lielle schreef:ik eet niet alleen geen gluten, ik eet geen granen (brood, rijst, pasta, aardappelen) en suikers en weinig zuivel , al een aantal jaar. Ik heb sindsdien veel meer energie en veel minder tot geen meer huid- en rugklachten.

Wou het anders best proberen.
Barcelano schreef:Ik heb ook coeliakie.
Maak zelf me brood van glutafin en in plaats van water er in doe ik melk...is veel smaakvoller.
Moet je wel tegen lactose kunnen![]()
Koekjes eet ik bijna niet...pak liever een reep chocola![]()
Verder smokkel ik gewoon met me dieet als we uit eten gaan of tijdens feestdagen..na ongeveer 8 jaar strikt aan het dieet te hebben gehouden zonder resultaat heb ik zoiets van ''doei'' ik kan dus gewoon zonder buikpijn brood eten.
Ik voel me vaker ellendiger met dieet dan zonder...vandaar mijn keuze
Waar ik vroeger een bleekscheetje was, zie ik er nu (volgens mij) heel gezond uit! Voor mij geen glutenvrij eten meer, wat heb ik me daar als kind ellendig onder gevoeld.