Even een paar woorden vooraf..
Ik wil dit graag oplossen en ik schrijf dit om mijn ei kwijt te kunnen en om hulp/adviezen te krijgen.
Oke.
Vanaf kleins af aan is het eigenlijk al een beetje raar gelopen. Mijn moeder is op jonge leeftijd gestorven aan een ziekte. Ik was erg jong. Dit heeft en had natuurlijk een erg grote impact op mijn en andermans leven. Ik was jong en stond er niet echt bij stil. Elk jaar met moederdag, verjaardag en sterfdag werd ik dan toch weer keihard op de feiten gedrukt, want ja "ze is er niet meer".
We hadden voor het overlijden van mijn moeder een oppas. Die was er omdat mijn vader en moeder toch wel druk werkten. Dat was een geweldig mens.
(Vergeten te vermelden edit;)
Mijn oppas is vorig jaar weg gegaan en man wat ben en was ik kapot daarvan zeg.. Ik mis haar. Ze was als een tweede moeder die "alweer" van me afgepakt is..
De jaren die volgden heb ik toch wel veel steun gehad maar zoals ik het nu bekijk heb ik het nooit kunnen verwerken. Maar nu is het zo dat ik er de ene keer gewoon snel vertel hoe en wat en de andere keer barst ik in huilen uit. En dit vindt ik natuurlijk wel naar.
Verder heb ik een geweldig gezin.
Toch heb ik het gevoel dat we een beetje langs elkaar heen leven thuis. Paps werkt veel en broer is vaak weg of op zn kamer.
Ahfijn dit is het verhaal vooraf zodat jullie een beetje weten hoe en wat.
Vorig schooljaar voelde ik me op een gegeven moment heel depressief. Ik wist niet goed waarom. Ik vond mezelf maar dik en moest afvallen. Ik was niet goed voor mensen en ik bleef zitten, dus waar was ik dan wel goed voor? Ik begon veel minder te eten en mezelf te snijden. Dit snijden deed ik als een soort straf. Maar elke keer als ik een kras zette voelde het goed maar daarna... Pfoe
Op school waren er een paar vriendinnen die me goed steunde.
Op een gegeven moment moest ik naar mijn mentor toe van mijn vriendin. Ik was zo ongeloofelijk bang.. We kwamen daar en uiteindelijk kwam er alleen uit dat ik mezelf sneed. Paar dagen later paps op school en natuurlijk erg geschrokken want toen in die tijd heb ik ook geprobeerd om zelfmoord te plegen.
Het ging niet echt veel beter daarna. (Werd verder ook niets aan gedaan want dat wilde ik absoluut niet)
Uiteindelijk na een tijdje ging het ietsje beter.
Zomervakantie kwam en toen voelde ik me eigenlijk wel goed.
Ik was blijven zitten en kwam in een nieuwe klas. Was allemaal wel leuk en aardig. Naar ongeveer 2 maanden (schat ik) begon ik me weer rot te voelen. Weer super weinig eten en snijden.
Weer naar mentor en weer mn vader gebeld. Toen moest ik wel 1x praten met iemand maar dat hielp niet echt.
Ik zei dat ik het nooit meer zou doen blablabla.
Toen ging het een tijdje opwaarts, ik dacht dat het wel goed zou komen.
Alleen de laatste paar dagen voel ik me weer heel naar. Weer mezelf gesneden en sinds begin dit jaar eet ik helemaal niets op school om me vervolgens thuis vol te proppen. Waar ik achteraf dan enorme spijt van heb. Ik probeer het dan te compenseren door op school niets te eten.
Ergens weet ik dat dit absoluut niet goed is maar ik schaam me dood voor hoe alles nu gaat.
Ik heb een tijdje gepraat met iemand op school wat me heel iets geholpen heeft in het begin maar daarna niet echt meer. Toen vertelde ik ook dat ik wilde stoppen met de gesprekken.
Maar elke keer wordt ik heel zenuwachtig en klap ik dicht..
Eerst was ik op school een verlegen meisje die eigenlijk sirieus bang was voor leraren maar nu begin ik een grote mond te geven maar als ik een gesprek heb over hoe ik me voel sla ik om.
Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan.
Mensen ik ben eigenlijk wel een beetje ten einde raad.
Ik heb het niet zo opgeschreven als ik wilde en denk dat het heel onduidelijk is maar vanavond kan ik er niets beters van maken.
Mochten mensen weten wie ik ben, willen jullie dan alsjeblieft een pb sturen en niet in het topic?
Ik kan je alleen maar aanraden om hulp te zoeken! Toen ik op de middelbare school zat begon ik eigenlijk net zo te eten al jou, op school helemaal niks en thuis helemaal volstoppen, om vervolgens weer spijt te hebben en weer boos op jezelf te worden.. Ook ik heb in die tijd in mijn arm gesneden.. Ik ben er eigenlijk mee blijven lopen, periodes gingen goed, maar zodra er ook maar iets tegen zat ging het gelijk weer een heel stuk minder.. Nu 6 jaar later heb ik eindelijk ingezien dat het niet langer door kan en dat ik hulp nodig had. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb een doorverwijzing gekregen naar een psycholoog. In eerste instantie vond ik het ook heel raar. Ik dacht dat (de mensen die het wisten) me als een achterlijk iemand zagen.. Ik voelde me echt een zwakkeling, een loser.. Maar nu ik bij de psycholoog zit (een hele aardige vrouw, waar ik eigenlijk gewoon dingen aan vertel die ik bij anderen niet zo kan vertellen (zonder mening of verkeerde 'goedbedoelde adviezen') valt er echt een last van mijn schouders.. En dat gun ik jou ook! 
) en ik heb nu eindelijk de stap durven zetten om te gaan werken aan mijn problemen.
. Ze is echt goed, maar ook uniek in wat ze doet. Als je meer wil weten kun je altijd even pb-en of via de website natuurlijk rechtstreeks contact met haar zoeken.