Ik heb de laatste tijd bij de kleinste inspanning een snelle hartslag en ben dan heel kortademig. Ik dacht dat misschien mijn conditie niet zo goed was maar het was zo plotseling van de 1 op de andere dag en daarvoor had ik gewoon een goeie conditie. Het begon toen ik op een paard reed die er heel moeilijk over deed om in galop te gaan. Opeens ging mn hart zo snel kloppen en ik kreeg gewoon bijna geen adem meer. Nu heb ik dat in iets mindere mate maar ik heb het gewoon al met naar school fietsen en de trap op lopen.
Een week voordat ik hier last van kreeg was ik naar de huisarts gegaan omdat ik al 5 weken heel erg duizelig was en het gevoel had alsof ik elk moment tegen de vlakte kon gaan. Volgens de dokter was er niks aan de hand. Ik heb trouwens ook redelijk vaak erge hoofdpijn.
Is er iemand die dit herkent en weet of de klachten met elkaar te maken hebben?
) geeft, maar bij inspanning is dat op de een of andere manier weg en is mijn hartslag 'normaal'. Er is mij ook verteld dat ik wel eens hartkloppingen kan hebben, maar dat merk ik 9 van de 10 keer niet eens. De klachten kwamen bij mij vooral als ik me veel in moest spannen, bijvoorbeeld bij de coopertest op school. Dan ging ik hyperventileren en werd ik duizelig, zodat ik bijna knockie ging.
Kan voor de rest alles gewoon doen.