Helaas heb ik ook op alternatief gebied al heel veel uitgeprobeerd. Ook voeding aan gepast maar tot nu toe geen resultaat. Het enige wat ik nog wil/kan proberen is lactose vrij gaan eten. Een tijd terug heb ik daar een onderzoek voor gehad (H2ademtest). De uitslag was 50/50. Omdat ik in de morgen niet naar de toilet hoefde (ik zat ook verstopt dus dat is niet zo gek) gaan ze er vanuit dat ik het niet heb. Maar ik ben er wel een week lang dood ziek van geweest. Alleen heb je vaak als je een probleem hebt met lactose dat je in de diarree raakt en mijn ontlasting is altijd normaal. Alleen wil het er niet uit omdat de darmen niet goed werken. Ik heb trouwens ook bekkenbodem therapie gehad voor het geval iemand dat gaat aanraden.
Internist/MDL artsen ben ik ook al 3x geweest. Iedere keer het zelfde verhaal. Het zit tussen mijn oren en ik ga naar huis met een verwijsbrief naar de psycholoog. Natuurlijk ben ik daar ook naar toe geweest maar heeft niets geholpen. De diagnose die ik heb gekregen is een spastische darm. Ik heb ook al eens in het ziekenhuis gelegen toen ik een maand lang niet naar de toilet kon en de laxeermiddelen ook niet werken.
Colonscopie heb ik nog nooit gehad. Hier ben ik erg bang voor en kijk ik enorm tegen op. Maar de laatste keer dat ik bij een internist die ook MDL arts is geweest ben en ik daar naar gevraagd heb kreeg ik ook geen doorverwijzing.
linnie050, pff heftig hoor! Citaat:
De arts heeft afgelopen week een foto gemaakt en daarop was te zien dat mijn dikke darm niks meer doet of tenminste nu helemaal geen beweging meer maakt..
mag ik vragen wat voor foto er gemaakt is waarop te meten is of je darm nog wat doet?
Janneke2, mijn ontlasting is nog nooit onderzocht omdat dokters en artsen dat onzin vinden. Maar misschien kan dat geen kwaad.. en moet ik dat ook een keer laten doen.
biesje, ben jij nog nooit naar een dokter/internist geweest? En neem je verder geen medicijnen in om naar de toilet te kunnen? Als je verder nog wel kunt hoef je echt niet bang te zijn voor een internist. Hij schrijft je dan gewoon wat medicijnen voor zodat je makkelijker naar de toilet kunt. En je hebt eerst een gesprek. Je moet niets. Dus als hij iets van je wil en je wilt het niet dan geef je dat gewoon aan. Ik heb geen slijm bij de ontlasting maar wel bloed (van het harde persen denk ik)
vordur, mijn buik is idd ook zo opgezet dat het lijkt of ik in verwachting ben van een tweeling. Het is ontzettend vermoeiend en heb veel pijn. Ademhalen gaat moeilijk omdat mijn buik niet nog verder kan opzetten dan hij al is. Het gekke is alleen dat ik geen pijn in mijn darmen heb, die voel ik niet eens.
Vanmorgen voor een afspraak (bij de HA) gebeld. De assistente zou overleggen en ik moest in de middag terug bellen. Ik moet nu iedere dag een liter laxeermiddel op drinken (ook colonfort) en een paar pilletjes bisacodyl en dit 8 dagen vol houden. Als de boel dan nog niet op gang is moet ik langs komen op het spreekuur. Pff ben er zo klaar mee. Mijn buik is zo ongelooflijk DIK. Heb gewoon moeite met mijn ademhaling. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik op het einde van de week de HA weer. Ik zal even uitzoeken of er via een echo/scan of wat dan ook ook te zien is of er iets mis is met je darmen. Ik zie het niet zitten op opgenomen te worden omdat ik al een keer eerder ben opgenomen geweest. Wat ze in het ziekenhuis kunnen kwa laxeren kan ik hier thuis ook wel.