Pfeiffer. En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Pfeiffer. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:12

Ongelooflijk maar waar. Drie weken geleden ging ik mijn inentingen voor Malawi halen. Ben daar flink van beroerd geweest, griep met daar bovenop een keelontsteking :+ Medicatie sloeg niet aan en het werd alleen maar erger. Uiteindelijk is er ook bloed afgenomen en ja hoor, pfeiffer -O-
Langzaam krabbelde ik, na twee weken flink beroerd op bed te hebben gelegen, op. Maarja, ben je moe omdat je zo ziek bent geweest? Of vanwege de pfeiffer? Ik had m'n ups & downs.
Vanmorgen naar m'n werk geweest (ik sta voor de klas) om te kijken hoe het ging... Huilen met de pet. Met als gevolg, de reis naar Malawi die voor aanstaande vrijdag gepland staat, is nu ook definitief van de baan! -O- (ik zou voor twee weken als werelddocent naar Malawi gaan)

Zijn hier nog meer 'slachtoffers' die dit leed kunnen delen?

MerleSimone

Re: Pfeiffer. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:15

Wat ontzettend balen zeg! _-:(

Heel veel uitrusten hoor ik altijd... Heb het zelf gelukkig nooit gehad, wel vaak de symptomen maar gelukkig nooit 'raak'.. Heel veel sterkte, en luister goed naar je lichaam!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:15

Ah wat ongelooflijke slechte timing zeg! Sterkte! Doe echt rustig aan en luister naar je lichaam.

Ik was 3/4 jaar ziek door de pfeiffer en door de slechte weerstand kreeg ik er ook nog erge luchtweginfecties bij cadeau (letterlijk hoesten tot ik moest overgeven). Nee, niet mijn mooiste tijd :')
Overigens helemaal hersteld :) geen klachten na die tijd gehad,

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:20

Ik ken het.... Heel veel rusten, rusten, rusten en nog meer rusten. Wat bij mij wel geholpen heeft is lekker buiten zitten (zon) en wandelen en fietsen alles rustig rustig rustig.

Zelf ben ik van de 1 op de andere dag heel ziek geworden, ontzettende pijn in mijn buik... Achteraf mijn lever en ik wilde niet eten, niet drinken en kon echt niets. Van de bank naar boven, liggen op het bed van mijn ouders, naar de badkamer en douchen, op de wc gaan zitten en mijn moeder roepen om me af te drogen, weer in het bed van mijn ouders, naar beneden en op de bank. Naar mijn slaapkamer op zolder ging ik ook in etappes. Dit is bij mij op het ergst geweest, je moet heel goed naar jezelf luisteren als je denkt dat je alles weer kan, dan kan je waarschijnlijk net aan naar de supermarkt om een boodschap te doen.

Wat mij het meest frustreerde was dat ik 18 was op dat moment en minder conditie en zin had om dingen te doen dan mijn lieve opa'tje van 89... Ik wilde van alles maar ik kon echt niets. Nog steeds merk ik dat ik moet oppassen, het is inmiddels 2 jaar later, met wat ik doe en hoeveel ik slaap. Het is voor je gevoel nu een onwijze aanslag op je sociale leven en dergelijke maar je leert wel heel erg goed naar je eigen lichaam te luisteren.

Heel veel beterschap!

*edit --> topic hoort op MW heb even getemd

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:23

Rustig aandoen en luisteren naar je lichaam.
Ik heb ook Pfeiffer gehad en niet geluisterd tot ze me waarschuwde dat het chronisch ging worden als ik zo door ging. Ik heb er ook heftige luchtweginfecties bijgekregen waar ik astma aan over heb gehouden....
Nu gaat het weer vrij goed (met medicatie voor astma) gelukkig. Soms merk ik nog wel dat ik een langere hersteltijd nodig heb als ik heel veel heb gedaan ofzo. Echt zorgen dat ik voldoende slaap krijg.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:25

jup hier nog een ben een halfjaar flink beroerd geweest, t gaat nu langzaam aan wel weer beter.
vooral niet te veel over je grenzen gaan anders duurt het alleen maar langer..

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:28

Rust is het enige geneesmiddel! Maar momenteel heb ik het nog niet geaccepteerd...

Mag ik vragen wat jullie in die tijd aten? Hebben jullie nog bepaalde recepten of iets? Ben al op zoek geweest naar een pfeiffer dieet of iets, maar kan niks vinden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:29

Ik at als ik wakker was :') wat ik maar naar binnen kon krijgen, eetlust was ver te zoeken. Ik was graatmager in de periode (woog al weinig, 45 kilo. Maar dat werd zelfs nog minder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:31

Ja hier nog een. 3 maanden totaal knock out geweest, de rest er omheen altijd wel moe en geen zin meer om dingen te doen, maar nog niet de link gelegd met pfeiffer toen. Helaas kwam ik wel met spoed in het ziekenhuis terecht, wat niet zo'n pretje was. Dankzij de pfeiffer kreeg ik een abces en een bacteriële infectie in mijn keel, helaas kon mijn lichaam er niet tegen strijden. Ik werd zieker en zieker en uiteindelijk met spoed opgenomen in het ziekenhuis...

Zoals hierboven ook al een aantal keer gezegd is, vooral goed naar jezelf luisteren! Niet te veel doen en als je iets doet, heel rustig aan doen.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:32

jaa k heb ook totaal geen eetlust..
ik heb ook bloedarmoede der bij dus das al helemaal een lekkere combi, vitamine pillen werken ook wel iets iedergeval zorgen dat je wel groete of fruit blijft eten

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:32

Ik ben er 7 maanden zoet mee geweest, ik had actieve Pfeiffer, weer de ergere variant van de pfeiffer.
Ik leek wel een Anorexia-patiënt, al mijn botten staken uit. Ik kon niet meer uit mezelf eten en drinken en sliep 24/7. Ze moesten me opnemen om mij vocht toe te brengen. Zodra ik opkrabbelde heb ik opnieuw moeten leren lopen, ik kon mezelf niet tillen.

Rust, rust, rust, en deze ook echt nemen, want anders blijf je in de afgrond. Ook zodra je je dadelijk weer 'gezond en goed' voelt, niet direct alles doen, rustig opbouwen, anders krijg je de nasleep, die heb ik ook gehad, geen pretje.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:34

Hier ook iemand. Bij mij is het doorgeslagen in (wat ze denken is) CVS en een hoop onverklaarbare klachten (die erger werden door de pfeiffer) en dit is ook geen pretje.
Wat iedereen hier ook al zegt; luister alsjeblieft naar je lichaam. Ik heb doorgebuffelt nadat ik heel accuut ziek ben geworden en dit heeft me geen goed gedaan.
Ik ben nu moeër dan ooit en ik heb zelfs geen pfeiffer meer, het is allang uit mijn bloed. Mijn gewrichten, spieren, alles ligt gewoon plat.
En dat terwijl ik voordat ik zo accuut ziek werd een fanatieke hardloopster was en veel paardreed.
Ook heb ik extra darmklachten gekregen en loop ik met een constante migraine rond. Lezen, concentreren en lang spreken doen echt pijn.
Ook viel ik in 2 maanden 9 kilo af, maar gelukkig is dat er nu na 8 maanden weer aan.
Luister alsjeblieft naar je lichaam. Rust uit, maar beweeg wel. Put jezelf niet uit, maar ga ook niet als een zielige lap in bed hangen.
Als je eens wakker wordt en je goed voelt, ga dan even licht bewegen of iets doen wat je leuk vind.
Dan ben je in ieder geval al weer wat blijer voor je weer een terugval krijgt.
En als je je een tijdje beter blijft voelen, níet te snel gaan. Anders ben je al heel snel weer terug bij af -O-
Lekker positief blijven helpt ook; uiteindelijk is het 'maar' pfeiffer.

Leuke dingen om te doen zijn bijvoorbeeld ook 'Wreck This Journal', af en toe als je er zin in hebt en '14000 things to be happy about' is ook een leuk boek.

Veel beterschap! :)

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:36

Wat vervelend!
ik heb het vorigjaar gehad, alleen heb ik het eerste moment niet naar mijn lichaam geluisterd.
altijd maar gezegt, ga naar school wel slapen! tot het gras er zo lekker uitzag dat ik letterlijk in slaap ben gevallen.
het heeft me uit geput, ik was zelfs te moe om te eten te drinken of zelfs naar de wc te gaan.
maar omdat ik niet veel van school wilde missen ging ik van 10 tot 1 naar school als dat lukte, en ging ik met de auto.

ik ben er vanaf gekomen door veel te rusten, slapen. wel actief blijven (mits je lichaam dit toe laat!) anders word je ook zo depressief en lijkt het alleen maar erger te worden.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:36

DaisyDarling schreef:
Hier ook iemand. Bij mij is het doorgeslagen in (wat ze denken is) CVS en een hoop onverklaarbare klachten (die erger werden door de pfeiffer) en dit is ook geen pretje.
Wat iedereen hier ook al zegt; luister alsjeblieft naar je lichaam. Ik heb doorgebuffelt nadat ik heel accuut ziek ben geworden en dit heeft me geen goed gedaan.
Ik ben nu moeër dan ooit en ik heb zelfs geen pfeiffer meer, het is allang uit mijn bloed. Mijn gewrichten, spieren, alles ligt gewoon plat.
En dat terwijl ik voordat ik zo accuut ziek werd een fanatieke hardloopster was en veel paardreed.
Ook heb ik extra darmklachten gekregen en loop ik met een constante migraine rond. Lezen, concentreren en lang spreken doen echt pijn.
Ook viel ik in 2 maanden 9 kilo af, maar gelukkig is dat er nu na 8 maanden weer aan.
Luister alsjeblieft naar je lichaam. Rust uit, maar beweeg wel. Put jezelf niet uit, maar ga ook niet als een zielige lap in bed hangen.
Als je eens wakker wordt en je goed voelt, ga dan even licht bewegen of iets doen wat je leuk vind.
Dan ben je in ieder geval al weer wat blijer voor je weer een terugval krijgt.
En als je je een tijdje beter blijft voelen, níet te snel gaan. Anders ben je al heel snel weer terug bij af -O-
Lekker positief blijven helpt ook; uiteindelijk is het 'maar' pfeiffer.

Leuke dingen om te doen zijn bijvoorbeeld ook 'Wreck This Journal', af en toe als je er zin in hebt en '14000 things to be happy about' is ook een leuk boek.

Veel beterschap! :)

Migraine heb ik er ook aan overgehouden

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:44

Ah nu net in de periode dat je naar Malawi zou gaan, wat naar!
Heel veel sterkte, ik hoop dat je er snel boven op komt!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:44

Wat dieet betreft trouwens, een glutenvrij dieet kán helpen. Ik volg dit zelf niet, ivm ondergewicht en een hele lading intoleranties. Een goede osteopaat kan je vaak ook enorm helpen, ook met kleine klachtjes die je voor je pfeiffer had misschien minder voelde. Simpele dingen als menstruatiepijn bijvoorbeeld. En sommigen zelfs met dieetadvies.
Daarnaast zijn dingen met een hoge voedingswaarde maar die makkelijk te verteren zijn op hele slechte dagen prettig. Kip, biefstuk, witbrood, zelf gemaakt soepje.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:46

O nou dat heb ik al, scheelt weer ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:46

Stampot kreeg ik in die tijd wel naar binnen: amper kauwwerk dus niet zo vermoeiend. Gewoon naar binnen schuiven :=

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:52

Klarinda schreef:
Ah nu net in de periode dat je naar Malawi zou gaan, wat naar!
Heel veel sterkte, ik hoop dat je er snel boven op komt!

Dankjewel! En dankjewel voor andere lieve berichten :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:58

Lees mijn topic van anderhalf jaar geleden maar eens door:
[MW] Pfeiffer

Ik ben er een maand of 5 mee bezig geweest voor ik weer volledig aan het werk was.
Heb daarna nog lange tijd last gehad. Doe rustig aan, het duurt echt langer dan je denkt!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:59

Ooh Maris, wat ontzettend balen! Wel fijn dat je weet wat je hebt maar ga lekker goed aan jezelf denken en rust pakken!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:43

Goof schreef:
Lees mijn topic van anderhalf jaar geleden maar eens door:
[MW] Pfeiffer

Ik ben er een maand of 5 mee bezig geweest voor ik weer volledig aan het werk was.
Heb daarna nog lange tijd last gehad. Doe rustig aan, het duurt echt langer dan je denkt!

Jeetje wat een tijd :oo Ziet er niet veel belovend uit dus... :n

Het erge is, dat ik mijn bed/bank etc. nu al wel weer genoeg gezien heb! Ik wil dingen doen, ik wil verdorrie gewoon naar Malawi ! -:(-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:52

Ja snap ik.
Ik verveelde me na 3 weken zo kapot dat ik mijn werk belde en zei:"Hoi, ik kom mijn examenklassen weer oppakken". Kansloos natuurlijk, ik trok het echt compleet helemaal totaal niet :')
Heb me er toen bij neergelegd dat ik echt nog wel een tijdje zoet zou zijn en dat ik echt thuis zou zitten komende periode en dat hakte er toen mentaal ook nog wel even in, ik ben tenslotte geen thuiszitter, ik wilde gewoon werken.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik thuis ben gebleven. Ik kon ook nauwelijks de deur uit, ik was een vaatdoek.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:56

LZP -> MW

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 20:11

Goof schreef:
Ja snap ik.
Ik verveelde me na 3 weken zo kapot dat ik mijn werk belde en zei:"Hoi, ik kom mijn examenklassen weer oppakken". Kansloos natuurlijk, ik trok het echt compleet helemaal totaal niet :')
Heb me er toen bij neergelegd dat ik echt nog wel een tijdje zoet zou zijn en dat ik echt thuis zou zitten komende periode en dat hakte er toen mentaal ook nog wel even in, ik ben tenslotte geen thuiszitter, ik wilde gewoon werken.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik thuis ben gebleven. Ik kon ook nauwelijks de deur uit, ik was een vaatdoek.

Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik dan concluderen dat jij er niet zo'n last van dat je alleen maar sliep, maar dat je wel aardig kon 'rond keutelen' ? Dat het daardoor leek of alles wel weer kon, maar dat dat dus tegen viel?