mensen die geen water lusten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lust jij water?

ja natuurlijk lust ik water
266 (69%)
ik heb liever frisdrank, maar ik lust het wel
71 (18%)
nee ik lust geen water
46 (12%)

Totaal aantal stemmen: 383

Sooff

mensen die geen water lusten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:09

Ik werk in de thuiszorg en vandaag had ik een bizarre klant. Ik kwam bij d'r binnen, compleet uitgedroogd door het fietsen en vraag met mijn bezwete hoofd om een glaasje water.

'Water? Bah. Neem lekker frisdrank meid, ik heb allerlei dingen in de koelkast. Cola, sinas, chocomel, vruchtensap.. De hele reutemeteut.' *D
'Maar ik wil juist graag water!' -O-
'Raar kind ben je. Maar hier heb je een glas. Ik lust het niet hoor, water. Drink het nóóit.' :n
'Echt niet?' 8)7
'Nee, gatver. Ik lust het écht niet.' :n :n :n
Sooff in shock :')

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat mensen geen water lusten. Ik vind het zo vreemd. Water is voor mij het ultieme drankje, begin er 's ochtends vroeg al mee en drink het de hele dag door. Het vult de vochtbalans mooi aan, is goedkoop, zonder calorieen en E-nummers en andere enge dingen. Van frisdrank krijg ik over het algemeen alleen maar meer dorst, en een dikke pens. En de smaak van water; iets neutralers bestaat er volgens mij niet. Wat vindt Bokt? Zijn er hier ook mensen die geen water lusten? En hoe komt dat?

Cassidy

Re: mensen die geen water lusten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:15

Ik drink wel water, maar op een gegeven moment word ik er wel flauw van, krijg dan ook echt geen liters weg. Scheutje citroensap erdoor en dan smaakt het wel heel anders, en anders in de vorm van thee.

Frisdrank drink ik zelden, idd door de suikers die er inzitten en de light versies vallen serieus verkeerd. Al die zoetstoffen zijn laxerend, drinken van veel light versie frisdrank moet ik dan ook bezuren. En ik heb een hekel aan dat gesjouw met flessen. Als ik erge dorst heb wil ik de vruchtsappen verdunnen met water, puur is ook dat vreselijk zoet.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:19

Zo af en toe wel. Het is ter afwisseling. In frisdrank zit vaak prik en dat gaat bij mij altijd 'in de weg' zitten. Ook zit er veel suiker in, wat ik ook niet lekker vind. Vaak verdun ik wat ik drink met water, dan is het niet zo verschrikkelijk zoet.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:20

Op de een of andere manier geloof ik het niet.
Ik vind het zoiets als dat je zegt dat je niet van zuurstof houdt. :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:21

Ik drink heel graag water; minimaal 1 liter; wel koud uit de kraan, anders vind ik het minder lekker :')

Ik heb ooit een cliënt gehad, die dronk geen water meer want ze had via via gehoord dat er allemaal verborgen calorieën in zaten en dat maakte haar dik. Dat vond ik ook heel bijzonder :j

(Water niet lusten kan niet; water zit ook in zoveel frisdranken en sapjes verwerkt :=)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:23

Ik ben helemaal gek van water :'). Ik heb meestal een fles naast mijn laptop staan (0,5 liter) en die heb ik binnen een half uur op. Ik vind water eigenlijk, wel lekker :D.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:23

Ik lust best wel een lekker bakkie koel water!
Heerlijk een grote karaffe bij het avond eten, die komt echt op met z'n tweeen.
Tijdens het werk lekker makkelijk en verfrissend, van frisdrank krijg ik zo'n vieze ''rochel'' in mijn keel en nog meer dorst... :(
Ook lust ik graag een beker halfvolle melk maar dan ook lekker koud...bij het ontbijt!
Hmmmm...

Het water in Scandinavie is extra lekker!!!! Daar zit niet zo veel reinigings/ontsmettings middel in als in Nederland...
Laatst bijgewerkt door jorika1986 op 22-04-13 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:24

Ik vind water ook vies :+ als het echt warm is en het water echt koud is het wel oke.
Probeer nu spa rood dat drinkt wat makkelijker weg. Maja koolzuur is ook niet alles

MightyMike

Nou hier dan, ik lust echt geen water! Begrijp alleen niet zo goed waarom je het zo raar vind? Iedereen verschillende smaken toch? Ik lust overigens ook geen thee, wellicht gaat daar teveel water in, haha. Ik wil nog wel graag wat kilootjes kwijt, het zou me heerlijk lijken om dan water te kunnen drinken, maar ik vind het gewoon echt niets.. Ik vind het eigenlijk gewoon muf smaken, evt als het heel warm weer is een beetje uit de kraan, maar verder kom ik echt niet.

Heleennn

Wij drinken hier thuis altijd water met siroop erdoor heen, heb je in veel smaken... Perzik, cranberry, aardbei, munt,... Voor ieder wat wils :) En dat is met stevia ipv witte suiker zoals bij de meeste siropen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:25

Ik lust geen water, ik vind het echt smerig... Zelfs tanden poetsen is blergh.
Ik kom zelf uit de andere kant van het land, daar vind ik het wel lekker, maar hier in den haag zit er zoveel kalk in ofzo, blergh! Ik lust het alleen met een heel klein beetje limonadesiroop, of eventueel ijs en ijskoud, met heel veel ijs er doorheen.

Thats_Me

Ik drink eigenlijk alleen maar water. Ik merk wel dat vooral ouderen het raar vinden als je om een glaasje water vraagt. Net of het iets minderwaardig is. Je kunt immers ook thee, koffie of fris krijgen.

Yoline_U

Hier ook iemand die geen water lust :P
Komt denk ik omdat er juist geen smaakje aan zit. :o

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:26

Nee ik lust ook geen water. drink het enkel met een scheutje aanmaak.

kleinvosje

Ik drink alleen (koud) water als ik echt dorst heb, en er niets anders te drinken is. Verder niet. Hou er absoluut niet van. Drink eigenlijk alleen cola en warme chocomel, verder af en toe een kop thee.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Ik heb ook liever vruchtensap dan gemeentebier. :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:29

Ik drink erg graag water, zeker 1,5 liter per dag, maar ik vind frisdrank ook heerlijk, zoals cola, bitter lemon of ginger ale, maar vruchtensappen of ranja drink ik ook graag en zuiveldranken. Eigenlijk drink ik sowieso graag en veel, 3 liter per dag is eerder regel dan uitzondering.

Shirrlfl

Ik lust ook echt geen water.. Als ik heel hard gefietst heb ofzo een slokje oke maar meestal met aanmaak limonade :)

AngelofLove

Als het echt warm is dan wil ik nog weleens een glas heel koud water drinken (maar dan wel spa ofzo, geen kraanwater) verder doe ik bij mijn water altijd een heel klein scheutje siroop anders krijg ik het echt niet weg.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:31

Ik vind het niet lekker, niet vies. Maar het is wel goed voor je dorst, ik drink
meestal 2 á 3 flesjes per dag. (1 flesje is een halve liter) en ook nog wel een
kop thee of een glas aanmaaklimonade.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:33

NeverGiveUp schreef:
Op de een of andere manier geloof ik het niet.
Ik vind het zoiets als dat je zegt dat je niet van zuurstof houdt. :Y)

:')

Ik kan het me ook bijna niet voorstellen maar het bestaat blijkbaar :-)
Er zit wel veel verschil in de smaak van leidingwater binnen NL en ook veel verschil tussen de diverse mineraalwaters , lijkt me dat er toch voor elk wat wils is.

Als je nooit water drinkt dan lijkt me dat best wel een belasting voor je organen, soms moet je toch even 'doorspoelen'?

Zelf ben ik gelukkig gek van water en dan vooral leidingwater uit een waterzuiveringskan, kan ik blijven drinken.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:35

Ik vind het juist heerlijk! Drink het nu eigenlijk alleen maar.

jorika1986

Ik vind het water in Scandinavie zo lekker... Ik had bij mijn laatste vakantie 10 flessen kraan water mee terug genomen *\o/* helaas zijn ze op -O-
Dus moet snel weer op vakantie daar naartoe :D

loeloemoekie

Ik vond water een hele tijd ook niet lekker hoor, je kan het niet vies vinden aangezien er geen smaak aan zit.. maar echt lekker dus ook niet.

ik moet mezelf elke ochtend dwingen om een glas water te drinken en daarna voel ik me heel 'klotserig'.
nou ben ik sws geen grote drinker, ik heb regelmatig dat ik pas voor het eerst wat drink als ik om 5 uur thuis kom. ik weet het, dat is ongelooflijk ongezond!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:36

Echt lekker zou ik het nu ook weer niet noemen, maar ik drink het wel. Geef mij maar fruitsap, even verfrissend en vaak lekkerder :)
Frisdrank drink ik niet vaak. We hebben het niet in huis, maar elders drink ik het ook niet omdat ik van al die bubbels steeds "pufjes" laten :D