Ik wordt 's morgens VROEG wakker, of het nu laat is geworden de avond tevoren of niet. Het is dus niet zo dat ik gewoon veel slaap nodig heb.
Ik ontwaak, doe mijn ogen open, zit meteen rechtop, HONGER, thee en moet meteen dingen doen! Dit alles zonder koffie of sigaret. In één klap is mijn computertje opgestart.
Dit staat in schril contrast tot het slaapgedrag van mijn vriend en AL onze vrienden. Men wordt, mits niet gestoord, tegen 11u/12u (met enkele uitschieters) een keer wakker en is dan het eerste uur nauwelijks aanspreekbaar. Koffie is uiteraard eerste hulp bij wakker worden, maar van harte gaat het niet.
Dit is natuurlijk geen probleem, zo is men vaak blij met de gezette koffie/thee en ontbijtjes op (lucht)bed, maar er zit wel degelijk een keerzijde aan het zijn van een ochtendmens.
Namelijk... de avond.
Op feestjes val ik namelijk standaard vroegtijdig in slaap. Hoe gezellig, druk, lawaaiig en leuk het ook is, ik val in slaap. Soms begint dit al rond een uur of 10, vaak iets later, maar Steef dommelt gegarandeerd weg. Heel soms ben ik dan op een gegeven moment over mijn slaap heen en ben ik de rest van de nacht scherp (maakt dan ook niet uit hoe laat/vroeg het wordt) maar dit komt eigenlijk nooit voor. Het wel of niet drinken van alcohol lijkt hier geen verschil in te maken.
Geregeld geef ik de hoop op na een poosje knikkebollen en ga dan maar op bed...
Aangezien wij in een klaslokaal wonen is dat geregeld in dezelfde ruimte als waar het volk zit. Heerlijk val ik dan in slaap en slaap rustig door ontploffende bommen, kettingzagen, geweerschoten en luid geroep heen. (Gamers... tsjah.)
Dit weekend begon het knikkebollen om half 1. Ik heb het tot 2 uur volgehouden op mijn eigen verjaardagsfeestje (!!!) en heb het toen op moeten geven, iets wat niet zo'n ramp was, het volk zit hier namelijk minimaal één keer in de week op die manier, maar ik vond het wel jammer... ondanks alle goede voornemens toch weer in slaap gevallen :-(
Mijn idee om volgende keer een ochtendfeestje te houden werd helaas niet met open armen ontvangen.
Ik heb dit topic geopend om in contact te komen met lotgenoten, aangezien ik de enige in de omgeving lijk te zijn met dit ''probleem''
Zijn er meer extreme ochtendmensen? Hebben jullie tips om langer wakker/scherp te blijven? Ik mis nu vaak alle leuke late avondjes :-(

ik ken ook vrij weinig tot niemand in mijn vrienden groep die dit ook herkennen.. 
dat vind ik wel echt een nadeel met feestjes, verjaardagen enzo.
je houdt het gewoon niet tegen