Mijn fobie is elke keer weer de baas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Mijn fobie is elke keer weer de baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 09:58

|( Ja een fobie, voor spinnen!

Ik kom net onder een heerlijke douche vandaan, en zie boven de wasmachine/droger (staan op elkaar) een mega spin! Ik ben nog nooit zo snel de badkamer uit gevlucht, met tranen in mijn ogen!

Tijdens het douche is deze dikke stinkerd stiekem binnen gekropen (het is groter als een 2 euro stuk.)
Afbeelding
(foto is niet zo best, want met bibber handjes lukt het niet zo goed..)

Eigenlijk wordt ik er gewoon moe van! elke keer weer, ben ik zo verschrikkelijk bang. dat ik er van moet huilen..
En ik ben echt niet snel bang.. maar een spin, :(
Het is nu zelfs zo, dat ik de badkamer niet meer in ga, omdat ik weet dat die spin daar zit... De buurman is er niet, dus die kan hem niet weg halen..

Iemand die het zelfde heeft? Of iemand die een idee heeft hoe ik hier misschien vanaf kan komen? of minder bang kan worden?! Dat zou echt al super veel schelen!

Alvast bedankt, Marleen

Utixo

Re: Mijn fobie is elke keer weer de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:01

Ik kom wel bij je achter de deur staan.

Sorry, heb exact hetzelfde. Kleine spinnetjes gaan nog wel, maar ik parkeer gerust mijn auto in een boom als er zo'n spin in mijn auto loopt. Mijn moeder is ooit met -10 buiten gaan staan in een dun huispakje omdat er zo'n spin liep.

Echt dapper zijn we hier niet.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:03

Ja, ik heb wel eens langs de snelweg gestaan van wegen een spin in de auto.. (een smart..) Gelukkig was er een vriendelijk hard lachende vrachtwagen chauffeur die mij redde!

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:03

Ik heb het ook hoor! Stond van de week tijdens het douchen op iets hards, leek een plastic dopje ofzo. Dus ik schoof het onder mijn voet opzij, keek wat het was, en toen....... LIEP HET WEG!!!! Ik ben gillend de badkamer uitgerend, mijn vriend naar binnen gestuurd en wat bleek? Het was een wesp, een hele hele grote, die gelukkig helemaal versuft was, dus niet kon vliegen. Ik durfde pas de badkamer weer in toen ik met eigen ogen had gezien dat hij in het putje was verdwenen. En zelfs toen stond ik nog niet op mijn gemak.

Maar hoe van deze, toch wel vrij nutteloze en irrationele, fobie af te komen? Geeeeen idee! -O-

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:04

Mijn zusje heeft dit ook. Heel extrreem. Alles wat ook maar op een spin, offf zelfs een (oud!) spinnenweb lijkt, gaat ze van shaken, huilen en wegrennen. T is nu veel minder.
Heb nu weinig tijd, maar zal laater meer uitleggen

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:05

Hij doet echt helemaal niets hoor... Je kunt hem gewoon pakken en buiten zetten.
Helaas woon je een beetje ver weg, anders had ik het voor je gedaan :D

Stofzuiger pakken en opzuigen is mijn advies, daarna een prop in de tuit.
Dan weet je zeker dat hij er niet weer uit kruipt.
Hij gaat vanzelf dood in de stof zak.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:05

LoveBodin: Ik weet dan pressies wat jou zusje voelt. :=

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:07

Ik herken je angst ook, inmiddels is het wel wat minder, raak niet meer van elke spin meteen in paniek.
Maar ik heb ook vaak gillend en huilend rondgerend omdat er een spin op me zat, de foto durf ik zelfs niet goed te bekijken.. :P
En zoals mensen voor mij al zeiden ben ik ook weleens midden op de weg, nouja, had m wel een beetje aan de kant gezet, uitgestapt omdat er een spin bij mn vooruit zat..
Heb t trouwens ook bij haaien, nooit in t echt gezien, maar foto's van haaien durf ik ook niet te bekijken, ik zet mn computer weg en ga iemand vragen om t weg te klikken :')

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:08

jorika1986 schreef:
Hij doet echt helemaal niets hoor... Je kunt hem gewoon pakken en buiten zetten.
Helaas woon je een beetje ver weg, anders had ik het voor je gedaan :D

Stofzuiger pakken en opzuigen is mijn advies, daarna een prop in de tuit.
Dan weet je zeker dat hij er niet weer uit kruipt.
Hij gaat vanzelf dood in de stof zak.

Dat durf ik dus niet! Dan raak ik helemaal in paniek.. zelfs al als ik zie dat hij iets beweegt.. -O-
Ik weet ook wel dat die spin banger is voor mij, dan ik voor hem.. maar ik wordt er niet rustiger op.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:10

Klopt. Dat KAN ook gewoon niet. Mensen met een spinnen fobie (want dat is dit), kunnen op dat moment niet rationeel bedenken: het is maar een spin. Op dat moment is het alleen maar: weg hier!
Tenminste, da's zo met mijn zusje.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:11

Ik kan je niet helpen want ik heb precies hetzelfde..
Ik heb het al bij de kleinste spinnetjes!
Als er een spin ergens zit, raak ik helemaal in paniek en kom ik er echt niet meer in de buurt!

Als ik mijn fiets in de schuur moet zetten of er uit moet halen, check ik eerst de omgeving of er geen spin in de buurt zit, dan vlieg ik naar binnen, haal of met m'n fiets erin/uit en vlieg weer naar buiten, en dan trots op mezelf dat ik het weer overleefd heb :j

Zelfde met naar de wc gaan.. Nichtje vertelde eens dat er een grote rioolspin bij haar in de wc zat..
Sindsdien controleer ik de hele wc om te kijken of er niks in zit :+

Foto's in tijdschriften? Durf mn vinger er niet eens op te leggen en blader snel door, en ben dan nog bang dat de spin er misschien doorheen komt :+

Echt heel erg, maar ik durf gewoon niet naar therapie omdat je dan ook spinnen vast moet houden enzo..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:12

Ik snap jullie fobie maar wat vind je nu écht eng aan die spin? Hij zal nooit op je springen en je bijten hoor :D het is nu echt weer de tijd van deze (riool)spinnen en je ziet ze overal. Zulke bedoel je toch?
[BB] hoe spinnen (5 á 8 cm groot) weghouden uit huis?

Ze zijn altijd met zn tweeën, als het lukt vang ik ze (met een glas en een viltje) en zet ik ze buiten neer, maar ze zijn super snel en rennen vaak hard weg :))
Maar mijn katten vreten ze op, vreselijk geluid zo'n krakende spin maarja het is de natuur en dan ben ik eraf :P Conclusie: Haal een kat uit het asiel ;)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:12

Ik weet precies hoe je je voelt en dat is écht niet leuk :(:)
Mijn hart ging al te keer toen ik alleen je foto zag. En dan heb ik nog niet eens gericht naar de spin gekeken :+

Is er niemand in de buurt die dat beest voor je weg wil halen?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:13

Blarhiminn schreef:
Als er een spin ergens zit, raak ik helemaal in paniek en kom ik er echt niet meer in de buurt!

Als ik mijn fiets in de schuur moet zetten of er uit moet halen, check ik eerst de omgeving of er geen spin in de buurt zit, dan vlieg ik naar binnen, haal of met m'n fiets erin/uit en vlieg weer naar buiten, en dan trots op mezelf dat ik het weer overleefd heb :j

Zelfde met naar de wc gaan.. Nichtje vertelde eens dat er een grote rioolspin bij haar in de wc zat..

Foto's in tijdschriften? Durf mn vinger er niet eens op te leggen en blader snel door, en ben dan nog bang dat de spin er misschien doorheen komt :+

Echt heel erg, maar ik durf gewoon niet naar therapie omdat je dan ook spinnen vast moet houden enzo..

Zó herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Lijkt wel of ik over mezelf zit te lezen :\

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:15

Ik ben ook als de dood voor spinnen.
Wat er nou zo eng aan is weet ik niet, ik ben nooit gebeten, er is nooit 1 zomaar op me gesprongen..
Rationeel gezien weet ik ook wel dat ze niet eng zijn en toch ben ik er als de dood voor..
Maar meeste mensen zijn wel bang voor iets dus tja wat wij met spinnen hebben hebben ander mensen met andere dieren, of open ruimtes of juist te kleine ruimtes of... ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:17

Ik heb hetzelfde als jou TS. Echt précies.
Dat huilen vooral, vreselijk dom :')

Hoe ik zo fobisch ben geworden, geen idee. Vroeger pakte ik ze gewoon op, maar krijg nu al kippenvel over mijn hele lijf door je foto.

Voor de rest, slangen, ratten, muizen, andere insecten.. Doen me niks of vrij weinig.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 22-04-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Ik heb het ook wel, maar niet zo erg als TS dat ik moet huilen ofzo.. Heb wel een paniek gevoel dan, maar als er niemand in de buurt is om de engerd voor me dood te maken, doe ik het zelf wel (met trillende handjes en gegil, dat dan weer wel).

Maar ook voor wespen, bijen en zelfs lieveheersbeestjes ben ik bang :')

19marjo90

ohhh die is groooot! ik ken het ook. Had laatst een ieniemini spinnetje in mijn auto. Ik heb ik paniek de auto naast de weg gezet en ben eruit gesprongen. Ik ben dan nog wel zo dapper geweest om hem met een oud parkeerkaartje eruit te zetten. Bah hij kroop echt aan een draadje van de spiegel naar de passagiershoofdsteun... Hij kwam zó dichtbij!
Ik hoop dat je snel iemand vindt die hem voor je weghaalt!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:21

Iedere keer denk ik, de volgende keer ben ik heldhaftig en pak ik de stofzuiger, krant, whatever en laat ik m verdwijnen. Iedere keer als er een voorbij komt gekrabbeld (of gerend, das nog enger ;() sta ik bijna te huilen.

Vorige week zat er nog een in de kelder die in onverwachts tegen kwam. Ik ben nog nooit zo snel de keldertrap opgerend. Daar sta je dan met je 27 jaar, stoere kop, tattoos enz en normaal nergens bang voor, te janken voor een spin :o

Vriendlief uiteraard werken, gelukkig was mijn moeder in de buurt die m heldhaftig wilde verwijderen. Bleek hij toch al een tijdje dood onder de vriezer te liggen, en doordat ik de dweil had verschoven leek het alsof hij eronderuit kwam gekrabbeld. Ookal was ie door, heb alsnog staan gillen toen ze m oppakte :')

Achja, mijn moeder komt me van spinnen redden en ik red haar van muizen. Maar ik schaam me elke keer dood :o

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:24

Spinnen, vreselijk!
Als mijn vriend m niet weghaald, maak ik hem helemaal plat _-:(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:25

Ik vind ze ook doodeng. -O-

En ik heb heel erg geprobeerd om er rationeel naar te kijken maar het probleem is dat mijn angst tamelijk rationeel is. :+
Ik ben bang dat ze bijten (en dat doet PIJN, kan ik melden), ik ben bang dat ze recht mijn been of arm omhoog rennen (en ook dat doen ze, kan ik melden) of dat ze met hun web aan me blijven plakken en ik een spin meters achter me aan sleep (en ook dáárvan kan ik melden dat 't echt zo gaat). En hooiwagens doen dat dan weer niet maar die kriebelen zo naar. Maar die maak ik wel gewoon dood. Kruisspinnen wil ik ook nog wel met een takje oid. naar buiten brengen, maar die renspinnen vind ik echt afschuwelijk en ik ben dolblij dat ik nu 3 hoog woon en nog niet één spin in huis heb gehad in 2 jaar tijd. :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:26

DaniBanani schreef:

En ik heb heel erg geprobeerd om er rationeel naar te kijken maar het probleem is dat mijn angst tamelijk rationeel is. :+
Ik ben bang dat ze bijten (en dat doet PIJN, kan ik melden), ik ben bang dat ze recht mijn been of arm omhoog rennen (en ook dat doen ze, kan ik melden) of dat ze met hun web aan me blijven plakken en ik een spin meters achter me aan sleep (en ook dáárvan kan ik melden dat 't echt zo gaat). En hooiwagens doen dat dan weer niet maar die kriebelen zo naar. Maar die maak ik wel gewoon dood. Kruisspinnen wil ik ook nog wel met een takje oid. naar buiten brengen, maar die renspinnen vind ik echt afschuwelijk en ik ben dolblij dat ik nu 3 hoog woon en nog niet één spin in huis heb gehad in 2 jaar tijd. :D

Nah, die uitleg maakt het echt beter :')

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:30

CK88: Mijn hond eet ze meestal op.. maar hier komt hij niet bij.. Ik moet er niet aan denken dat het 2 zijn! (Sorry, je link heb ik heel snel weer weg geklikt, toen ik alleen al het puntje van een poot zag..

NeverGiveUp: Nee ik heb het echt ook alleen bij spinnen. Ik werk ik de veehouderij, en zit met mijn arm in de kont van een koe.. niks nergens last van. Zaad vangen bij stieren.. Nergens last van. Muizen, ratten.. Niks. Maar een spin.. Ik voel mij elke keer weer zo dom..

Blarhiminn: Ik ook, en voor het douche was hij er nog niet!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:32

blauw00gje schreef:
DaniBanani schreef:

Nah, die uitleg maakt het echt beter :')

Ja, bedankt voor de tips. Ik blijf dus mooi uit de buurt van alle spinnen! (al deed ik dat al! :') )

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:33

Blarhiminn schreef:

Jij moet helemaal niets!
Je hoeft niets te doen waar jij nog niet aan toe bent. Een therapeut gaat jou echt niet dingen laten doen waar je nog niet aan toe bent, want dan kan hij weer overnieuw beginnen.

Ik ben niet bang voor spinnen, ook nooit geweest.
Sterker nog, ze wonen bij mij in de slaapkamer.
Heb de afspraak met ze gemaakt dat zij in mijn slaapkamer mogen wonen in ruil voor het neefjes vangen en opeten.
En ze mogen niet over mijn hoofd lopen, want dat kietelt.
Ze houden zich altijd keurig aan de afspraken!

Voor wespen ren ik wel heel hard weg, ben een paar keer keihard gestoken en sindsdien ben ik helemaal klaar met ze.
Ik probeer mij altijd te beheersen...maar het lukt niet altijd. En dan ren ik hard weg. Niet gillend hoor, en ook niet huilend.