Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 17:28

Hallo iedereen,
Aangezien ik geen hetero ben en dus ook niet op de 'normale' manier kinderen (ooit) kan krijgen, zat ik met een vraag!
Ik vraag me dan weleens af, hoe het krijgen van kinderen van niet hetero stellen in zijn werk gaat?
Moet je aan bepaalde eisen voldoen? En gaan er onderzoeken aan vooraf? Etc etc

Ik ben erg benieuwd naar antwoorden op mijn vraag :D
Brand maar los!

FahyaFemke

Re: Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:29

je kan kinderen toch adopteren?

maar wat de eisen daar voor zijn weet ik niet. Er was pas een hele ophef over een lesbisch stel dat een kind uit het buitenland had geadopteerd ofzo... dus het kán sowieso.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 17:31

Er zijn inderdaad meerdere manieren :j
Dat ging volgens mij over een pleeggezin?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:32

Lesbische stellen kunnen hun toevlucht nemen tot KI met een zaaddonor (tegenwoordig meen ik niet meer anoniem). Homostellen hebben alleen de optie adoptie. Beide mogelijkheden zijn legaal in Nederland, hoewel China bijvoorbeeld geen adoptiekinderen beschikbaar stelt voor homoparen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:34

Mannelijke stellen zouden ook nog een draagmoeder kunnen zoeken

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 17:36

Voor de lesbische stellen onder ons, wie van jullie word de echte moeder? En hoe zien jullie dat voor jullie?
Ik hoor ook wel eens dat vrouwen hun 'eitje' laten plaatsen in hun vrouw/vriendin (uiteraard bevrucht :j)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:58

ik denk dat dat de keuze onderling is, wie het kind zal dragen.

als het aan mij zou liggen : ikke niet!! ik wil sowieso geen kinderen, maar al zou ik de wel kinderwens hebben; zou ik de zwangerschap en het er uit persen van het kind niet willen hahaha. dus mocht ik in zo'n situatie zitten zou ik niet de moeder worden in de zin van het kind dragen, maar uiteindelijk wordt je samen moeder toch :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:02

Klopt, ik zie me er ook geen kind uit persen hoor :n

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:02

Zoals ik t nu zie zou ik sowieso graag zelf zwanger willen zijn van een onbekende donor. En dan mijn partner ook een kind van dezelfde donor zodat de kinderen wel echt broer/zus zijn en het echt onze kinderen zijn.
Iig geen donor die een rol zou spelen in het leven van het kind. Geen goede vriend ofzo.
Ik zou wat dat betreft geen vader voor mijn kind willen. Wel vind ik het belangrijk dat het kind een belangrijk mannelijk figuur in zijn/haar leven heeft.

Vroeger riep ik heel hard adoptie! Zelfs toen ik nog dacht hetero te zijn. Maar daar zitten zoveel haken en ogen aan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:10

Nog een 'niet hetero' meld zich. En ik heb ook wel een kinderwens. Zelf zou ik het kindje graag in de familie houden, en ieder een baby. Dus bij mij 1 uit mijn buik en bij mijn toekomstige vriendin/vrouw.

En 'in de familie houden' bedoel ik dat zij bevrucht wordt met het zaad van mijn broer en die baby draagt. En ik met die van haar broer (mits ze een broer heeft uiteraard :') ) Maar goed, dat is heel leuk en aardig als ik dat wil, moeten alle partijen dat natuurlijk ook nog willen :Y) Ik zou niet haar eitje in mijn baarmoeder willen en dan met het zaad van mijn broer. Want dat lijkt me gewoon te raar, voor mijzelf, maar ook voor het kindje om dat later uit te leggen, het is denk ik al ingewikkeld genoeg!

Op zich vind ik het niet raar als het eitje van de partner bij de ander in de baarmoeder komt en dan met een vreemde zaaddonor, maar niet als dat familie is van diegene die het eitje/baby draagt (ook al is dat dan geen incest). Maar aangezien ik het graag in de familie zou willen houden zou dat voor mij geen optie zijn. Ofja, als de rest van de familie (broers etc.) er niet voor open zouden staan, dan zou ik inderdaad naar andere dingen gaan kijken.

Wel meen ik dat het plaatsen van een eicel in de baarmoeder van de ander, veel meer kost dan gewoon bevruchten van een eigen eicel.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:12

Lijkt me idd ook erg mooi met het zaad van een broer. Maar ik heb helaas alleen een zus dus dan houdt t al op. Wil wel erg graag zelf zwanger zijn.

Elkaars eitje dragen vind ik erg mooi, maar is wel zwaardere ingreep.
Want er is in eerste instantie helemaal geen KI nodig. Gewoon kwestie van zaad inbrengen.

Zou overigens dan wel 'zelf' het zaad willen inbrengen. Gewoon met zn 2-en er een mooi moment van maken. Niet bij de dokter met je benen wijd :')

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:19

Haha dat lijkt me ook niet fijn, maar als er geen andere keus is dan wel natuurlijk! :j
Ik zelf zal alles behalve serieus zijn, op zo'n moment (daar komt vliegtuigje aan :+)!
Ik zelf zou dat nooit willen, van mijn partner der broer(tje)! Krijg er een heel naar idee van!
Doe mij maar liever iemand anders, het liefst wel iemand die ik een beetje ken :j

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:24

Mijn grootste angst zou zijn dat de donor vader gevoelens gaat ontwikkelen en het kind gaat opeisen.
Het is ons kindje en ik ga niet per definitie voor co-ouderschap.

Ik heb nu in mijn klas (sta voor de klas) 2 zusjes zitten die 2 moeders hebben. Ze hebben de zelfde vader die ze ook pappa noemen (is een goede vriend van de moeders) en dus biologisch gezien allebei een andere moeder. Alleen schelen deze meiden 2 weken. Dus beide moeders waren tegelijk zwanger. Hier zou ik toch echt niet voor kiezen denk ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:30

@ TS: ik vind het juist 'mooi' dat de opa en oma, dan áltijd opa en oma enzo zijn, het altijd familie is :j

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:41

Mja, ik zou voor pleegkinderen gaan dan.
KI staat voor kunstmatige inseminatie, dus zelf het zaad inbrengen is per definitie al KI ;)
KID staat dan weer voor kunstmatige inseminatie donorzaad: ben daar persoonlijk geen voorstander van. Niet van een bekende; lijkt me heel akward om mee om te gaan en maar weinig mensen kunnen het aan om daar blijvend goed mee om te gaan.
Van een onbekende is imo al helemaal een no-go: ben daar zelf product van dus als ik daarover ga uitwijden ben ik nog wel even bezig :=

Ben zelf niet hetero, maar heb me er wel bij neergelegd dat kinderen er dus domweg niet in zitten. Scheelt dat ik nooit een sterke kinderwens heb gehad...
Alle begrip als anderen dat anders ervaren.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:46

o ik ben in de war met uhm.. hoe noem je dat dan?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:47

IVF denk ik dat je bedoelt, aka reageerbuisbevruchting. Dan vindt de bevruchting buiten het lichaam plaats

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:49

:)*

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:56

Mijn zus en haar partner hebben KID gedaan met een bekende donor. Is erg goed gegaan en gaat nu nog erg goed. Mijn schoonzusje is als eerste zwanger geweest, een eventueel tweede kindje zal door mijn zus gedragen worden dan.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:00

knetterhard schreef:
Hallo iedereen,
Aangezien ik geen hetero ben en dus ook niet op de 'normale' manier kinderen (ooit) kan krijgen, zat ik met een vraag!
Ik vraag me dan weleens af, hoe het krijgen van kinderen van niet hetero stellen in zijn werk gaat?
Moet je aan bepaalde eisen voldoen? En gaan er onderzoeken aan vooraf? Etc etc

dat kan bij een kliniek/ ziekenhuis zoals UMC utrecht, rijnstaete arnhem, geergen kliniek elsendorp enz.
na aanmelding moet je op gesprek komen. onderzoek bij de gynocoloog die dmv vragen en echo gaat kijken of alles goed is van binnen. ook moet je op gesprek bij de psycholoog die je helemaal uit gaat horen. wat je beweegreden is, hoe je het allemaal gaat zien, of je het denkt te redden enz. als je door bent en aan de beurt (wachtlijsten) dan mag je komen voor een donor match. dan mag je je wensen door geven, het liefste iets wat op jezelf lijkt. dus kleur ogen, haarkleur enz. als hier een kindje uit geboren word dan word die aangegeven bij een soort bemiddelingsbureau. hier is ook de donor bij ingeschreven. rond een jaar of 12 kan het kind algemene informatie opvragen over de donor. rond 16 kan hij/zij een verzoek doen om contact te zoeken met donor. als donor dit ook wilt dan kunnen ze elkaar ontmoeten. want houd er rekening mee, een kind wil hoe dan ook z'n achtergrond een keer weten en persoonlijk vind ik dat je dit ook nooit achter mag houden.
er zijn zowiezo wachtlijsten. umc utrecht is volgens mij de kortste MAAR, daar kan je geen zaad reserveren voor een volgend kindje. iets wat mij persoonlijk tegen zou staan. mocht je toch kiezen voor een 2e dan krijgt het dus een andere vader en dat is iets waar ik niet voor zou kiezen.
rijnstate ziekenhuis heeft een wachtlijst van totaal rond de 18 maanden. er zijn wel kosten aan verbonden. per 6 rietjes is het rond de 900 euro.
bij geertgen kliniek kan je eerder aan de beurt zijn maar dan moet je als een soort tegenprestatie, eicellen afstaan. dus de mogelijkheid dat er kinderen van jouw rondlopen die over 16 jaar bij je aan kloppen.....
bij de meeste klinieken krijg je voorrang als je een donor aanbrengt voor hun of voor jezelf.
dus stel dat een vriend van je wel wil doneren maar dat je die niet als vader wilt, dan kan die doneren bij de kliniek en krijg jij toegang tot hun zaadbank.
maar je kan er bijv ook voor kiezen dat die vriend voor jullie doneert. maar daar heb je geen kliniek voor nodig, dat kan je zelf ook thuis doen..
ook kan je iemand van internet uitplukken die voor jullie doneert bij kliniek. (voor jullie of voor anderen). je kan er ook voor kiezen om een donor via internet te zoeken en voor zelf inseminatie te kiezen maar dat is wel een groot risico.
er lopen een hoop gekken en viespeuken rond.
ik ben zelf "gewoon" hetero maar geen relatie en wil ik ook niet. ben de ware zeg maar nog niet tegen gekomen maar wel een grote kinderwens. ik ben dus bam mama. bewust alleenstaande mama. ik heb via internet contact gezocht met een donor en hij heeft voor mij gedoneert bij de kliniek.
mijn kindje is nu 2 en ik ben nu zwanger van de 2e van dezelfde donor. mijn kinderen zijn dus volle zusjes. iets wat ik heel belangrijk vond. mochten mijn kinderen op zoek gaan naar hun donor dan zullen ze hetzelfde meemaken. wil hij geen contact dan maken ze hetzelfde verdriet mee. met 2 verschillende donoren loop je toch het risico dat de ene wel contact krijgt met de donor en de blijdschap hiervan heeft en de ander misschien het verdriet omdat haar donor geen contact wilt.
mijn donor heeft een contract ondertekend dat hij absoluut geen rechten op mn kinderen heeft en andersom dat ik geen dingen van hem kan vragen. (bijv alimentatie enz).
Laatst bijgewerkt door Tieme op 13-04-13 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:05

x_Anne_x schreef:
Elkaars eitje dragen vind ik erg mooi, maar is wel zwaardere ingreep.
Want er is in eerste instantie helemaal geen KI nodig. Gewoon kwestie van zaad inbrengen.

ZI, zelfinseminatie ;)
KI is kunstmatige inseminatie en kan je breed zien. hier valt ZI onder maar ook KID. dus donorzaad.

elkaars eitje dragen is inderdaad zeer zwaar. dan krijg je IVF. hormonen spuiten voor eitjes welke dmv een punctie via je baarmoeder "geoogst" moeten worden. grote kans op complicaties als overstimulatie, bloedingen ez. vervolgens moeten die gescreent worden. goede van de slechte gescheiden worden.soms blijft er weinig van over. ze worden bevrucht. vraag is of dit goed gaat. vervolgens worden ze ingevroren. een deel bezwijkt vaak als nog. en dan moeten ze nog in het ziekenhuis weer ingebracht worden..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:09

Ik heb een klasgenoot gehad met 2 moeders.
Haar vader was een bekende, namelijk de ex van 1 van de moeders.
In goed overleg (ook met de toenmalive vrouw van haar vader) is moeder 1 bevrucht.

Contact met haar vader heeft ze altijd gehad. Inplaats van 1 moeder en 1 vader had ze 3 moeders en 1 vader.
Zij heeft altijd leuk en prettig contact gehad met haar vader, en later ook nog een half zusje gekregen (van vader)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:09

Ik denk niet dat ik dat risico zou willen lopen.
T zijn hoe dan ook beide onze kinderen.

Ben ook allergisch voor de reactie. O dat is mooi handig als je uit is dan heb je allebei je eigen kind.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:16

Mijn tante is lesbisch en heeft een zoontje van ondertussen al 9 jaar oud.
Mijn andere tante (de vriendin dus van mijn tante) is zwanger geweest met KI en een onbekende zaaddonor.
Kind is dus genetisch gezien niet van mijn tante maar zij hebben wel alles duidelijk op papier laten zetten moesten ze ooit scheiden of moest er 1 van de 2 doodgaan.

Ze waren er snel uit wie zwanger zou zijn aangezien mijn tante daar echt totaal geen ambitie voor had :P

EDIT: kind heeft trouwens ook 2 achternamen, vonden ze eerlijker :)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:18

Ik ook een toekomstige Mamma B.

Wij als stel hebben het er ook wel over.
We zijn er wel overuit dat ik niet de "drager" zal zijn om medische en gevoelsmatige redenen.
We hebben het ook wel over mijn ei in mijn partner, maar het hele proces hoeft van mij ook niet, zeker niet met het koste plaatje wat er aan hangt.
Wel hebben we afgesproken een donor te zoeken die natuurlijk naar ons beider uiterlijk zal kunnen gaan lijken. Nu zijn we beide blond dus dat scheelt al. Beide groene ogen. Moet een makje zijn haha.
Vooralsnog zijn er geen kinderen in de planning, niet eerder dan ons leven op de juiste rit is en het financieel mogelijk is. Bovendien moet mijn partner aangeven wanneer zij er klaar voor is.