Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

? 

Appelmoes_11 schreef:Wat een lastige situatie! Je weet niet precies wat er aan de hand is, dus ook niet of ingrijpen nodig is. Gaan vragen is geen optie en iemand 'vals' beschuldigen van kindermishandeling is ook vreselijk.
Wat ik je wel kan meegeven is dat je niet zelf moet bellen, maar het door je moeder laten doen. Niet om denigrerend over te komen, maar een dertienjarige wordt meestal niet zo serieus genomen.
Sem_ schreef:Vervelend dat het kindje zoveel huilt, maar waar maak jij dan uit op dat hij word geslagen? Dat kun je
toch niet horen door de muren heen? Moet het kindje niet gewoon huilen omdat de ouders ruzie hebben
en daardoor luidruchtig zijn?

milou123 schreef:Weet je zeker dat het kind geslagen wordt?
Huilt het kind alleen als de ouders ruzie hebben, of veel vaker?
Dat een kind van 3 niet altijd naar 'school' gaat is logisch, want dat hoeft ook niet.
Maar begrijp ik het goed en schreeuwt het kind, als hij gaat, naar huis/zijn moeder dat hij niet meer thuis wil komen?
Hoe is het kind verder in zijn gedrag, van wat jij ervan meekrijgt?

milou123 schreef:Mmm.. Nja, dat laatste is verklaarbaar, zeker als hij autistisch is. Maar kan ook met anderen dingen te maken hebben.
Ik ben nooit zo'n voorstander van het AMK bellen omdat, als het een valse melding is, degene waar het over gaat er bijna nooit meer vanaf komt.
Maar.. Dit klinkt ook niet goed en er is hoe dan ook hulp nodig.
Ik hoop alleen van harte dat ze de juiste hulp krijgen, want dat is, helaas, vaak niet zo.
Ik vind het dubbel, want wat je zegt kan op kindermishandeling wijzen maar hoeft niet. Maar het klopt in ieder geval niet en als zijn moeder zoveel schreeuwt tegen het kind moet er sowieso hulp komen.
Een ouder hoort niet te schreeuwen tegen een kind. Pure onmacht en het brengt alleen maar schade toe.