Ik sport best wel graag, maar hoe vaak ik al begonnen ben, zo vaak ben ik ook al wel gestopt. Als ik eenmaal echt in de routine van het sporten zit, kan ik meestal wel de zin vinden om verder te doen, maar ooh wee als ik uit die routine geraak..... Ken je dat, je zit 's avonds in je zetel, en eigenlijk zou je nog moeten gaan sporten.... Maar die zetel is zo zacht, dat programma op tv zo interessant, en buiten is het zo koud
. Ik weet van mezelf dat het alles of niets is. Ik ben niet gemaakt om twee keer per week een uurtje wat te gaan doen in een fitnesszaaltje. Ik moet mezelf uitdagen, mezelf pushen om verder te gaan, heel hoge doelen zetten (want als het 'gewone' doelen zijn, is het zo makkelijk om eens een training te missen...) en liefst persoonlijke begeleiding hebben die nog wat extra pusht. Ondanks het feit dat ik eigenlijk een kilo of 8 te zwaar ben, is het "kilo's kwijtspelen" voor mij bv écht geen motivator.

Ik ben wel benieuwd: wat werkt voor jullie?

Althans, niet in de zin van: over 2 weken moet ik zoveel km kunnen hardlopen zonder te wandelen. Want die doelen zet ik voor mezelf vaak te hoog in, en als ik er dan (vanzelfsprekend) niet aan kan voldoen, dan heb ik het idee dat ik faal en haak ik helemaal af. Nu train ik bijvoorbeeld met hardlopen ervoor om mijn gemiddelde snelheid op de 5km te verbeteren, maar wanneer ik dat bereik maakt met niet zoveel uit. Een streeftijd heb ik natuurlijk wel. Ik weet waar ik voor werk, maar hoe lang ik daarover doe, maakt niet zoveel uit. Het klinkt vaag, maar ik word er juist heel enthousiast van als ik geen dwingende stok achter de deur heb

Sport ongeveer 6 keer in de week. Zou wel elke dag willen maar er valt toch altijd wel een dagje uit omdat het niet in mijn schema past. Mijn motivatiezinnetje voor als ik eens geen zin heb is dat men nooit naar een work out zegt, 'had ik het maar niet gedaan.'

(en het maakt sporten ook gezelliger dan in je eentje in een fitnesszaal bezig zijn)
.