Misselijk bij opstaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xStephanie

Misselijk bij opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:30

Nu ik vanochtend weer brakend boven de gootsteen hing wil ik toch wel is weten wat er nou eigenlijk aan de hand is :+

Wanneer ik wakker word is er niks aan de hand, ik sta op, pak mijn kleding en ga de badkamer in. Wanneer ik bezig ben in de badkamer word ik kots en kots misselijk. Als ik dan klaar ben in de badkamer en mijn spullen pak waarnaar ik brood ga smeren wordt het alleen maar erger en ga ik over mn nek. Dit heb ik 1 keer in de 1 á 2 weken.
Vandaag was het zelfs zo erg dat ik door mijn benen zakte en overal sterretjes zag.

Ik heb het idee dat het er ook aan ligt of ik met mijn raam open of dicht slaap, of wanneer ik vergeet mijn kachel laag te zetten als ik ga slapen.

Weet iemand wat dit kan zijn? Want om nou iedere keer met zo'n gevoel wakker te worden is ook geen pretje ;(

Alvast bedankt!

_Bianca

Re: Misselijk bij opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:32

Ik heb dit altijd als ik het 's ochtends te warm heb. Als ik bijvoorbeeld ga douchen, of als ik mijn jas al aanheb en dan nog wat dingetjes ga doen.
Wat bij mij werkt is eerst op mijn gemak iets eten en daarna pas de rest gaan doen. Dan heb ik nergens meer last van!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:33

_Bianca schreef:
Ik heb dit altijd als ik het 's ochtends te warm heb. Als ik bijvoorbeeld ga douchen, of als ik mijn jas al aanheb en dan nog wat dingetjes ga doen.
Wat bij mij werkt is eerst op mijn gemak iets eten en daarna pas de rest gaan doen. Dan heb ik nergens meer last van!

Ik eet 's ochtends voordat ik weg ga inderdaad niets nee. Wanneer ik op school aankom eet ik pas, dat is rond een uurtje of 9. Voordat ik wegga naar school heb ik trouwens nergens last van, dan is alles ineens weg.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:34

Kun je zwanger zijn?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:35

Dat late eten deed ik ook altijd (trouwens nu nog), maar nu ik 's avonds douche en zorg dat ik het sowieso niet te warm krijg op een lege maag, ben ik nooit meer misselijk!

FlairS

Lage bloeddruk?

enomis123

wat voor kachel heb je? cv of een gaskachel? misschien koolmonoxide vergiftiging...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:36

Kan wel iets te maken hebben met je bloedsuiker... Ik kan 's morgens ook écht niet gaan douchen voordat ik iets gegeten heb. Dan word alles idd zwart en voel je je echt niet fijn! Toch maar wat eten wanneer je van bed af komt...

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:36

_Nelleke_ schreef:
Kun je zwanger zijn?

Dat is zeker uitgesloten haha :P

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:36

FlairS schreef:
Lage bloeddruk?

Zat ik ook al aan te denken.. Mams ook.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:36

Zwangere vrouwen schijnen hier inderdaad ook vaker last van te hebben.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:37

Weet je hoe je bloedwaarden zijn? Als sommige dingen in je bloed erg laag zijn, kun je daar misselijk van worden. Kan liggen aan je eet/leefpatroon van de dagen voor je misselijkheid. Ook kan je bloeddruk te laag zijn.

Als je aan de pil bent, kan het ook door de hormonen daarin komen. Vooral toen ik hem nog niet zo lang slikte, was ik 's ochtends ook altijd een tijdje enorm misselijk. Nadat ik dan buiten was geweest om naar school te gaan, ging het langzaam over.

Of inderdaad, zwangerschap.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:38

Als je nu eerst iets zoets ging eten voordat je opstaat? Denk eerder aan lage bloedsuikerspiegel al dan niet gecombineerd met lage bloeddruk.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:38

Bianca: 's ochtends vroeg douchen kan ik ook niet nee, tenzij het weekend is en rond een uurtje of 11. Dan gaat het wel.

Enomis123: We hebben vloerverwarming, verder zou ik het niet weten :P

Mirjam: Dat ja! Sterretjes zien en kotsmisselijk worden. Komt dan dus toch door een lege maag..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:39

Of lage suikerspiegel. Misschien moet je voor het opstaan iets eten. Dat raden ze zwangere vrouwen die last van ochtendmisselijkheid hebben ook aan. Gewoon lekker in bed opeten

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:40

DaisyDarling schreef:
Weet je hoe je bloedwaarden zijn? Als sommige dingen in je bloed erg laag zijn, kun je daar misselijk van worden. Kan liggen aan je eet/leefpatroon van de dagen voor je misselijkheid. Ook kan je bloeddruk te laag zijn.

Als je aan de pil bent, kan het ook door de hormonen daarin komen. Vooral toen ik hem nog niet zo lang slikte, was ik 's ochtends ook altijd een tijdje enorm misselijk. Nadat ik dan buiten was geweest om naar school te gaan, ging het langzaam over.

Of inderdaad, zwangerschap.

Bloeddruk gemeten oid heb ik nog nooit gedaan, misschien toch verstandig om eens naar de dokter te gaan :P

De pil slik ik al ruim 2 jaar, heb altijd dezelfde gehad, verder ook geen last van andere symptonen.

En zwanger zijn is m zeker niet :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:40

Cassidy schreef:
Als je nu eerst iets zoets ging eten voordat je opstaat? Denk eerder aan lage bloedsuikerspiegel al dan niet gecombineerd met lage bloeddruk.

vanochtend werd het heel erg, toen heeft mama ook gezegd van leg maar droge koekjes naast je bed en eet er eerst 2 voordat je opstaat. Voor op mn lege maag.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:42

Goede tip! Dat eerst maar even proberen. Wie weet helpt dit je al weer een heel stuk verder.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:44

Dat hoop ik dan maar, gewoon droge Maria koekjes die ik overigens ook nog is heel lekker vind haha :)) Ik ga toch binnenkort maar naar de huisarts om mijn bloeddruk te laten meten! Je weet maar nooit wat dr aan de hand is maar was benieuwd of meerdere mensen hier last van hadden :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:50

Zeker zeker als in "ik ben niet seksueel actief" of als in "want wij doen het wel erg veilig, wel twee condooms over elkaar!" :P :P

Maar ik denk ook dat je het in je bloedsuiker/bloeddruk moet zoeken :) . Ik heb zelf wel eens last van een lage bloeddruk, en dat begint vooral in het begin van de lente als de temperatuur plots de hoogte in schiet bij mij. Alleen heb ik nooit last van misselijkheid, gewoon bleek wegtrekken, hoofdpijn, concentratieproblemen en flauwvallen. Bij mij kan je dat trouwens bij de dokter niet meten, aangezien dat pieken bij momenten zijn. Over het algemeen is mijn bloeddruk normaal dus als ik bij de dokter meet is er niks mis. Heb wel zelf een bloeddrukmeter en als ik het meet op het moment dat ik me zwak voel, is het acht van de tien keren te laag.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:52

Zeker zeker in niet seksueel actief :P

Dat flauwvallen heb ik ook wel is, maar dan het gevoel dat k flauw ga vallen, ff zwart voor mn ogen, licht in mn hoofd en duizelig. Even later is het weer weg, dus ik val niet echt flauw..
Word een beetje bang van al die enge gedachtes haha :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:55

Ik val ook niet echt flauw in die zin van dat ik echt weg ben. Ook hetzelfde, zwart, duizelig en vanaf het moment dat ik ga zitten of door mijn benen zak en op de grond zit is het weg.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:56

Dat had ik vanochtend dus ook, schrok er toen wel van want zo was het nog nooit geweest. Even later sneed k bijna mn duim doormidden met een kaasschaaf, en bloeden joh :') Weer misselijk _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:01

Dat heb ik dan ook als ik me snij maar dat komt dan omdat ik een vreselijke miep ben en niet tegen bloed kan :') :') .

Maar eten helpt dan zeker(met voldoende drinken ook!), en zeker iets zoutigs of suikerrijk. Als ik voel dat het weer een periode wat minder gaat, heb ik standaard wel een zakje zoutchips of zoute koeken bij die ik in geval van nood opknabbel :) .

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:03

chips en koekjes krijg k genoeg binnen :Y) Ik ga nu in ieder geval elke ochtend even een koekje eten voordat ik mn bed in ga, kijken of dit werkt en anders toch maar even naar de dokter.

ben niet zo happig op dokters, vind die mensen ni leuk :P