Wanneer wegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

's ochtends of 's avonds op de weegschaal?

's ochtends
79 (97%)
's avonds
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 81

_JTM

Wanneer wegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 12:15

Hallo bokkers!

Ik had van de week een 'discussie' met mijn vriend over wanneer (op welk tijdstip) het het beste is om op de weegschaal te gaan staan.
Ik zei 's ochtends, nadat je naar het toilet bent gegaan en voordat je hebt gegeten... Vriendlief was het hier absoluut niet mee eens en vind dat je 's avonds op de weegschaal moet gaan staan, want dan hebben je heb gegeten, gedronken en weeg je het juiste gewicht?

Van mijn moeder heb ik het zo meegekregen om dus in de ochtend op de weegschaal te gaan staan... Nu ben ik dus benieuwd wanneer jullie op de weegschaal gaan staan en hoe vaak in de week?

vanLotje

Re: Wanneer wegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:16

....ik heb niet eens een weegschaal hahahaha

Als m'n strakke jeans te strak gaat zitten is het tijd om even van de chocolade af te blijven. C'est tout :D

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:16

eigenlijk het liefst gewoon helemaal niet. :') Maar mij is ook geleerd in de ochtend

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:17

's ochtends weeg ik minder, ik merk dat dat echt wel een halve kilo/driekwart kilo kan verschillen. Ik weeg dus liever 's avonds vlak voor ik ga slapen, ik vind dat eerlijker op de een of andere manier.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:18

Ik heb ook altijd geleerd s'ochtends dat is trouwens ook het positiefst :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:18

vanLotje schreef:
....ik heb niet eens een weegschaal hahahaha

Als m'n strakke jeans te strak gaat zitten is het tijd om even van de chocolade af te blijven. C'est tout :D

Zo doe ik het ook, lekker simpel :D

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 12:19

Lottexxx schreef:
Ik heb ook altijd geleerd s'ochtends dat is trouwens ook het positiefst :')

Haha precies... Als ik 's avonds op de weegschaal ga staan word ik niet blij haha :+

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:21

's Ochtends. Toen ik in het ziekenhuis lag met anorexia werd ik ook 's ochtends gewogen en later in de kliniek ook.
's Avonds wegen is niet echt secuur. Je gewicht is dan echt afhankelijk van wat je gegeten en gedronken hebt. Als je een keer friet op hebt kun je zo een kilo zwaarder wegen door het vocht wat je vasthoudt door het zout.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:21

Het beste is s'morgens want je eet of drinkt niet altijd hetzelfde en daardoor kun je s'avonds nog al eens een afwijkend gewicht hebben.
Ik drink s'avonds een pot thee en weeg dus s'morgens meer.
Gewoon altijd hetzelfde tijdstip aanhouden is wel belangrijk.
Zelf weeg ik ook niet meer,het is mij te deprimerend!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:22

Ik weeg "wel eens" in de ochtend en of in de avond maar ik blijf constant op de 66kg hagen xD

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:23

Heb altijd geleerd in de ochtend, waarom? Geen idee :D
Weeg zelf zowel in de ochtend als in de avond. maar niet veel verschil in gewicht.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:28

Ik weeg me ook altijd in de ochtend.
Waarom weet ik niet maar zo doe ik het altijd.
Ik weeg mezelf meestal 1 a 2 keer in de week omdat ik mijn gewicht in de gaten moet houden omdat ik snel afval.
Ik ben 168 en weeg ong 56 kilo.
Als ik een dag min ben en niet veel eet ben ik zo een kilo kwijt dus voor mij is het wel belangrijk om te weten hoe zwaar ik weeg.Als ik teveel afval dan ben ik duizelig en heb ik grootte kans om tegen de vlakte te gaan en aan de hand van mijn gewicht weet ik of ik meer moet eten of dat het goed gaat.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:37

In het ziekenhuis werd ik altijd in de ochtend gewogen.
Dat is de meest secure manier aangezien je later op de dag meer weegt door alles wat je gegeten en gedronken hebt.
Heb je een dag weinig gegeten dan weeg je in de avond minder dan wanneer je een dag zwaar getafeld hebt.
In de ochtend wegen is dus het meest accuraat.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:58

badeendje schreef:
's ochtends weeg ik minder, ik merk dat dat echt wel een halve kilo/driekwart kilo kan verschillen. Ik weeg dus liever 's avonds vlak voor ik ga slapen, ik vind dat eerlijker op de een of andere manier.

Een halve/3 kwart kilo verschil maar?
En je vindt het eerlijk om het gewicht van je lichaam te meten + je ontbijt, lunch en diner? Maar dat is toch geen deel van je lichaam?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:54

Doubtless schreef:
badeendje schreef:

Een halve/3 kwart kilo verschil maar?
En je vindt het eerlijk om het gewicht van je lichaam te meten + je ontbijt, lunch en diner? Maar dat is toch geen deel van je lichaam?

Ja, hoeveel precies weet ik niet eens, maar zeker redelijk wat.
Ja, als ik dan ergens invul dat ik 63 kg weeg dan weeg ik sowieso 63 of minder. Als ik 's ochtends zou wegen is dat iets te variabel. Maakt verder ook niet uit, ik heb een vast weegmoment per week en dat is 's avonds :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:05

Ik weeg mijzelf 's ochtends na het plassen :)

Overdag drink ik rustig 2 liter water dus 's ochtends is het gunstiger :')

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:09

's ochtends, Als je bijv. 's avonds 2 kilo eten&drinken in je lichaam hebt, hoort dat niet bij jouw gewicht, dus dat moet er dan eerst maar even uit

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:10

Ik heb geen weegschaal :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:13

_JTM schreef:
Hallo bokkers!

Ik had van de week een 'discussie' met mijn vriend over wanneer (op welk tijdstip) het het beste is om op de weegschaal te gaan staan.
Ik zei 's ochtends, nadat je naar het toilet bent gegaan en voordat je hebt gegeten... Vriendlief was het hier absoluut niet mee eens en vind dat je 's avonds op de weegschaal moet gaan staan, want dan hebben je heb gegeten, gedronken en weeg je het juiste gewicht?

Het belangrijkste is dat je consekwent bent, dan zie je, of je bent aangekomen of afgevallen.

Maar idd: als je hebt gegeten en gedronken, zie je op de weegschaal, wat je benen allemaal dragen, dus voor beide standpnten is iets te zeggen.
(Dat ochtendgewicht is nl. het lichtste moment van de dag... :) :D :j *\o/* )

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:13

Ik snap echt niet dat mensen in de avond wegen :+ Dan zit het gewicht van al je eten en drinken in je. En dat kan wel iets van 2 kilo uitmaken. Als ik me weeg doe ik dat altijd in de ochtend nadat ik naar de wc ben geweest en voor het eten.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:18

Ik denk dat het niet zozeer uitmaakt wanneer je weegt. Zolang je het maar altijd rond hetzelfde tijdstip doet.
Dan pas kun je zien of je gewicht bent verloren, of juist niet.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:27

Sochtends word vaak aangehouden ( ziekenhuizen ed ) maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit als je maar op vaste tijdstippen weegt. Het gewicht sochtends en savonds verschilt. Maar als jij altijd savonds aanhoudt zie je ook wel wat je bent afgevallen of aangekomen. Ik heb met anorexia in de kliniek gezeten. Daar was een groep die altijd smiddags woog. wij altijd eind van de ochtend. Altijd vaste tijden..

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 18:03

Kan ik toch mooi mn vriend vertellen dat de meeste mensen het met me eens zijn hahaha :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:05

Sabbientje schreef:
Ik denk dat het niet zozeer uitmaakt wanneer je weegt. Zolang je het maar altijd rond hetzelfde tijdstip doet.
Dan pas kun je zien of je gewicht bent verloren, of juist niet.

Precies, die ene kilo of anderhalf maakt niet uit. Als je je maar consequent op hetzelfde moment weegt :)

Zelf zou ik eerder smorgens wegen of na een avond stappen...Hahah, dat is net wat positiever

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:18

MightyJoe schreef:
Ik snap echt niet dat mensen in de avond wegen :+ Dan zit het gewicht van al je eten en drinken in je. En dat kan wel iets van 2 kilo uitmaken. Als ik me weeg doe ik dat altijd in de ochtend nadat ik naar de wc ben geweest en voor het eten.

zelfde