Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

willeke_x schreef:Zijn er nog alleenstaande moeders hier? Wat is jullie ervaring? Krijgen jullie werk, kind en zorg voor een paard goed gecombineerd? Wat zijn zowat de praktische moeilijkheden waar jullie tegenaan lopen?
schotjes schreef:Ah wat moeilijk! Is het alleen niet veel als je je kind dan 5 dagen in de week wegbrengt..? Wat naar zeg! Waarom wil je vriend geen kinderen? Of is dat te persoonlijk. Echt moeilijk!
bigone schreef:Je bekijkt het heel realistisch, echter, heb je momenteel al een fulltime baan ( met enige zekerheid) Waarom nu een kind, omdat je dat gewoon wilt of denk je over vier jaar bvb te oud te zijn. Waarom niet eerst de woning bij je ouders opzetten, zorgen dat alle voorwaarden om een kind een goede toekomst te kunnen geven er zijn, voor zover mogelijk. En dan aan kinderen beginnen, realiseer je wel dat het niet even een kind uitpoepen en doorgaan is, er komt veel bij kijken, lichamelijk en geestelijk. Ben je er helemaal aan toe dan gewoon toegeven aan je gevoel, succes.
moonfish13 schreef:Een donor vind ik wel heel wat maar dat is heel persoonlijk.
Dan zou ik liever kiezen voor een goede bekende ipv de spermabank.
Christiene schreef:misschien een erg grove opmerking maar met dat wonen bij je ouders achter die kunnen ook ziek of zelfs worden overlijden.. heb je dan nog een huis die je ook kan betalen/houden omdat je bij hun komt te wonen(zoiets als oppas) is beter te regelen dan een huis,)
verder is het wat je zelf graag wil. tijd houd je echt niet over voor een paard als je niet in vol pension staat, en het al kan betalen.
. We moeten nog bekijken bij de notaris welke constructie we hiervoor willen opzetten. We hebben binnenkort een afspraak hiervoor. Zelf dachten we aan twee mogelijke opties: ofwel iets ivm levenslange huur met renovatie. Dus dat ik nu geld leen om die bijbouw te zetten en daardoor dus tijdens de afbetalingstermijn geen huur moet betalen. Urielle schreef:Even over oppassen door (schoon-)ouders: dat kan ook helemaal misgaan. Het zou rot zijn als je vanwege opvoedkundige meningsverschillen niet meer gebruik wilt maken van de opvangmogelijkheid van je ouders en je moet dat wel doen ivm tijd/geld.
Mijn eerste heeft ook veel op het KDV gezeten maar ik heb er dus heel veel spijt van dat ik zoveel van haar gemist heb. (daarom nu ook thuismoeder bij nr 3)
Oppassen door (schoon)ouders leidde bij mij tot knallende ruzies, terwijl we daarvoor echt wel op een lijn zaten. Nu zijn de opa's en oma's voor weekendjes logeren en vakanties, dat bracht veel rust.
Dus bekijk ook de opties als je familie wegvalt, hoe los je dat op?
Ook iets om over na te denken: de voogdij, mocht jij komen te overlijden.
Lieset23 schreef:Als ik zo je verhaal lees heb je al wel een besluit genomen. Ben zelf best wel ouderwets. Ik vind het niet slecht om je kind elders onder te brengen maar persoonlijk vind ik 5 dagen per week wel erg veel. Ik vraag me dan af waarom je een kind wilt. Dan heb je daarnaast ook paarden te verzorgen. Als ik nu je dagelijkse planning lees word ik al bekaf....
willeke_x schreef:En 's avonds kan je ook quality time bieden aan het kind, en er zijn de weekends nog waar je veel tijd kan besteden aan het kind.