Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de zogenaamde 'bone bruises'.
Ik heb 3 weken geleden een nare val gemaakt met skien. Mijn ski draaide naar achteren, en ging niet uit, waarna ik ook op dit been gevallen ben ( terwijl mijn onderbeen dus naar achter gedraaid was). Gelijk veel pijn, en een gigantisch dikke knie.
Nu kan ik nog steeds niet lopen. In huis gaat het redelijk, een paar passen en dan weer flinke pijn. Kan het absoluut niet volledig belasten. Als ik op een dag wat teveel loop ( lees: strompel
) heb ik de nacht erna veel pijn, en de dag erna ook. Afgelopen week de uitslag van de MRI gehad.
Wonder boven wonder zijn alle kruisbanden en menisci nog heel!! Alleen een afwijking gezien van een pees van mijn knieschijf, maar daar doen ze nu niks mee.
Daarnaast zijn er op diverse plaatsen 'bone bruises' gezien, over mijn hele tibiaplateau, en het eerste deel van het kuitbeen ( fibula).
Dit schijnen haarscheurtjes te zijn die tot in het beenmerg lopen. En dit is bij mij dus over een vrij groot oppervlak ( eigenlijk het hele gedeelte van het onderste deel van het knie gewricht)
De arts wist mij weinig over de verdere prognose/verloop te vertellen. Ik moet naar de fysio om, zonder mijn knie te belasten, toch mijn bovenbeen spieren weer een beetje op orde te krijgen.
Ik heb ea op internet opgezocht, en daar werd ik niet bepaald vrolijk van.
Het schijnt dat de herstelduur bij uitgebreide kneuzingen ( waar ik mezelf dan maar even onder schaar
) tot aan een jaar kan duren. De heftige pijn die ik nu heb kan maanden aanhouden.Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Duurde dit echt zo lang? Wanneer konden jullie weer werken en rijden?

Hoop dat de genezingstijd toch meevalt en je snel weer de oude bent
)