Bikini Body program, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Bikini Body program, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 10:31

Hallo :)

Het gaat om het volgende; vanaf morgen wil ik gaan starten met het acht weken durende bikini body program;
http://bloging.lifeplusfitness.com/inde ... k-program/

De resultaten op google (ook van soort gelijke programma's) hebben me overtuigd om dit te gaan doen. Je kunt alles gewoon thuis doen! Het idee is dat je 6 dagen per week traint, met op dag 6 rust en op dag 7 weer vol gas er tegen aan!

Om maar even een voorbeeld te laten zien:
Afbeelding

Nu vroeg ik mij af of er hier bokkers zijn die zin hebben om mee te gaan doen aan dit programma? :D

Chantal511

Re: Bikini Body program, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:35

Jaa ik doe mee! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:36

Lijkt me leuk maar vind de oefeningen nogal onduidelijk zonder plaatjes of filmpjes?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:37

misschien doe ik ook mee, moet even kijken wil heel graag maar zit midden in een rare verhuizing!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:41

Blingh schreef:
Lijkt me leuk maar vind de oefeningen nogal onduidelijk zonder plaatjes of filmpjes?

Als je op de link klikt, en naar beneden scrollt, staat er week 1 en dag 1. Als je op die link klikt, zie je de filmpjes.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:41

Oh wauw, dat ziet er leuk uit!
Ik ben alleen net begonnen met een 7 weken-durend programma. Daarna kan ik wel overstappen op deze. Als het dan zomer is, zie ik er strak en fit uit :D

Je hebt wel veel nodig zeg: stang aan de deur voor chin ups, halters met meerdere gewichten (tot wel 15 kg!), elastieken banden, een matje (handdoek?), balansbord (oké, niet verplicht), grote stang (ook niet echt verplicht), enkelgewichtjes (ook een extra) en ronde elastieken banden (ook geen moetje).
Als je weinig tot geen ruimte hebt voor extra uitgaven als deze, gaat dat niet zo leuk zijn -O- Ik begin wel vast met sparen dan..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:42

Rebel_Jits schreef:
Oh wauw, dat ziet er leuk uit!
Ik ben alleen net begonnen met een 7 weken-durend programma. Daarna kan ik wel overstappen op deze. Als het dan zomer is, zie ik er strak en fit uit :D

Je hebt wel veel nodig zeg: stang aan de deur voor chin ups, halters met meerdere gewichten (tot wel 15 kg!), elastieken banden, een matje (handdoek?), balansbord (oké, niet verplicht), grote stang (ook niet echt verplicht), enkelgewichtjes (ook een extra) en ronde elastieken banden (ook geen moetje).
Als je weinig tot geen ruimte hebt voor extra uitgaven als deze, gaat dat niet zo leuk zijn -O- Ik begin wel vast met sparen dan..

:j dat is voor mij hier helaas de barrière (geen ruimte/geld).
Ziet er wel erg leuk uit!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 10:44

De meeste dingen kun je wel wat op verzinnen en zijn niet allemaal verplicht om te gebruiken

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:51

Stang aan de deur?
Halters tot 15kg?
Matje e.d. gaat nog, lichte halters ook (flessen water oid).
Maar die twee worden denk ik wel wat lastig..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:53

Het lijkt me leuk! Gaan me eens inlezen, heb geen fitnessdingen dus hoop dat t dan ook gaat :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:55

Nee ik vind die thuisprogramma's vreselijk :+ af en toe pak ik eens iets van Jillian Michaels mee als ik een dagje niet naar de sportschool kan, maar niet te vaak. Ik heb echt iemand nodig die me even aanmoedigt, anders denk ik al snel "ach 1 minder kan ook wel" :') dus ik hou het lekker op de sportschool, als ik dan een oefening fout doe krijg ik dat ook netjes te horen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:56

Lijkt me best leuk! Stang etc gaat 'm hier niet worden, geen idee waar ik el cheapo zo'n bal vandaan moet toveren. Halters heb ik wel tot 15kg.
Ik ga er even over nadenken, ik doe nu workouts van Jillian Michaels, misschien is dit een leuke afwisseling :j

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:59

ik ga volgen, lijkt me leuk, eens kijken hoelang ik dit kan volhouden :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:11

Warbling schreef:
Nee ik vind die thuisprogramma's vreselijk :+ af en toe pak ik eens iets van Jillian Michaels mee als ik een dagje niet naar de sportschool kan, maar niet te vaak. Ik heb echt iemand nodig die me even aanmoedigt, anders denk ik al snel "ach 1 minder kan ook wel" :') dus ik hou het lekker op de sportschool, als ik dan een oefening fout doe krijg ik dat ook netjes te horen.

Ik vind 't ook altijd wat 'gevaarlijk' om thuis maar aan 't sporten te gaan zonder dat iemand oplet of je niet je lijf staat te 'verkrachten' ipv staat te trainen doordat je te ver met je knieën naar voren gaat ofzo. Zeker mensen die nog nooit een groepsles bij de sportschool hebben gevolgd.
Ik zou graag meedoen maar mijn huisgenoten worden niet zo blij als ik hier in m'n kamer ga staan springen -O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:19

Hmm ziet er interessant uit!
Ben dagelijks in de sportschool te vinden met diverse oefening, maar zo'n programma lijkt me wel wat.
Ik zit nog 6 weken op de schoolcampus met een sportschool binnen handbereik, dus ik ga een poging wagen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:19

Het blijft handig om oefeningen thuis voor een spiegel te doen. Ik doe dat ook nog steeds, ookal weet ik dat m'n houding goed is, toch blijven controleren!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:41

Oh interessant, ik heb het nodig :') Even kijken hoe of wat, matje, dumbells en bal heb ik wel.. stangen aan deuren gaat m niet worden.. Ik ga even de link bekijken :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:00

Hmm dat voorbeeld zou in 2 maanden te bereiken zijn? Geloof ik niets van :) Ze geven zelf aan dat je niet te snel te veel gewicht moet verliezen, maar deze dame is flink wat kilo's kwijt geraakt in die weken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:14

Wat is het voorbeeld :o ?
Ik denk dat je zelf realistisch moet zijn over vanaf waar je komt en waar je naartoe werkt...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:15

Ik denk dat ze die uit de OP bedoelt..
Die ziet er inderdaad niet erg realistisch uit

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:23

Ja ik bedoel idd het voorbeeld uit de eerste post :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:29

Wat me opvalt aan die foto is dat het vooral gewichtsverlies is, terwijl je eigenlijk na 8 weken ook wel spieropbouw zou moeten zien :Y)
Misschien is de foto met een reden vanaf de achterkant genomen (niet dezelfde persoon?)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:35

Lijkt me leuk! Helaas begin ik net met een programma van 3 maanden.. Daarna zou ik dit zeker willen proberen!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:50

Nou *kuch* :+
Van dat eerste filmpje met 4 items heb ik 2 items gedaan, ben er nog trots op ook :')
Moet alleen wel rekening houden met mijn eigen fysiooefeningetjes nog, dus ik ga niet tot de grens.

Maar gaat het werkelijk om 3 filmpjes per dag?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 10:36

Je hebt elke dag een aantal routines. Vandaag dus 3. Warmup van 7 minuten.. Dan doe je routine 1, alles op elkaar volgend. Pauze 1 minuut, routine 2, alles op elkaar volgend zonder pauze, etc. Ben je klaar met routine 3, dan doe je nog een keer beginnen bij 1 en ga je door tot 3. En dan ben je klaar voor de dag. Met +- 50 minuten ben je klaar. (tenzij je wat langer pauze neemt, wat ik me goed kan voorstellen)

Ik heb vandaag dag 1 gecompleted. Alles brand, heerlijk gevoel. :D Dacht dat ik een goede conditie had met het sportscholen 3x pw, maar dat valt vies tegen :')