hele droge handen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mariekekroon

hele droge handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:10

ik heb hele droge handen met scheurtjes omdat ze zo droog zijn, dit komt waarschijnlijk omdat ik me handen vaak was, op me stage hebben een aantal bewoners buikgriep, dus vaker wassen en desinfecteren, nog meer mensen met zoon soort probleem? alle tips zijn welkom

belle_boef

Re: hele droge handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:11

Flink smeren met zalf

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:11

doe ik al, maar t werkt niet voldoende...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:21

ik volg even

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:22

Ik volg, heb 't zelfde probleem door schoonmaakmiddel @ stage!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:24

ik heb laatst een tube creme gekocht bij het Kruidvat en die is echt fijn, zal morgen even een foto maken zodat je kunt zien welke. Is niet vh huismerk en kost maar 3.04 euro dus voor dat geld kun je eens proberen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:25

Heb ik ook last van. Ik werk in de zorg als schoonmaakster. Ik heb dit opgelost door veel handschoenen te dragen en direct na het wassen handen insmeren. Bestaat er niet iets van een desinfecterende zalf ipv sterrilium? Zou fijner zijn voor onze handjes..

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:27

Yom schreef:
ik heb laatst een tube creme gekocht bij het Kruidvat en die is echt fijn, zal morgen even een foto maken zodat je kunt zien welke. Is niet vh huismerk en kost maar 3.04 euro dus voor dat geld kun je eens proberen

als je een foto wil maken graag :) ik ben benieuwd

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:27

Je hebt bij de action creme met kokosnootolie erin en die werkt heel fijn. :j

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:28

Cynthiaaapje schreef:
Heb ik ook last van. Ik werk in de zorg als schoonmaakster. Ik heb dit opgelost door veel handschoenen te dragen en direct na het wassen handen insmeren. Bestaat er niet iets van een desinfecterende zalf ipv sterrilium? Zou fijner zijn voor onze handjes..

ik draag ook veel handschoentjes, maar dat is natuurlijk geen vervanging van het handen wassen, ik doe trouwens ook een stukje van me onderarm wassen, ik weet niet, bij ons op de afdeling hebben ze zeep alcohol en nu tijdelijk ook chloor

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:30

mariekekroon schreef:
ik heb hele droge handen met scheurtjes omdat ze zo droog zijn, dit komt waarschijnlijk omdat ik me handen vaak was, op me stage hebben een aantal bewoners buikgriep, dus vaker wassen en desinfecteren, nog meer mensen met zoon soort probleem? alle tips zijn welkom

uierzalf voor uiers smeren of vaseline
En proberen alleen nuttig je handen te wassen maar wel genoeg.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:31

Ik heb ook echt heel erg droge handen, zelfs tot bloeden aan toe. Nu heb ik laatst bij De Tuinen een superfijne handcréme gekocht en die werkt echt super! Trekt ook erg snel in, hij is wel wat duurder (8 euro per tube..) maar hij is echt ideaal! Van het merk Zarqa, hand protection créme.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:32

franka75 schreef:
mariekekroon schreef:

uierzalf voor uiers smeren of vaseline
En proberen alleen nuttig je handen te wassen maar wel genoeg.

vaseline dekt alleen maar af(heb ik het idee) en uierzalf heb ik ook wel eens geprobeerd, ik denk dat er niks anders op zit dan minder handen wassen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:33

Ik gebruik altijd Purol handcreme. Deze trekt snel in, niet vet en werkt zeer goed. Geloof €2,90 per tube.
Heb altijd voor als het koud is zeer droge handen, soms zelfs tot bloedens aan toe. Ook een zeer goed middel is s'nachts je handen heel dik insmeren met vaseline en dan stoffen handschoentjes dragen. Dit 3 nachten doen en overdag goed smeren en je handen zijn weer helemaal heel en zacht.
Werk zelf in de schoonmaak en moet dus mijn handen extra goed verzorgen.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:34

_Judith schreef:
Ik heb ook echt heel erg droge handen, zelfs tot bloeden aan toe. Nu heb ik laatst bij De Tuinen een superfijne handcréme gekocht en die werkt echt super! Trekt ook erg snel in, hij is wel wat duurder (8 euro per tube..) maar hij is echt ideaal! Van het merk Zarqa, hand protection créme.

bij mij bloede het gisteren ook |( heb je mischien een foto? enne ik vind 8 euro pet tube wel mee vallen :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:36

Kan ook door de kou komen. Ik heb op het moment ook echt gruwelijk droge handen en werk niet in de zorg/schoonmaak of iets soortgelijks.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:37

Lous schreef:
Ik gebruik altijd Purol handcreme. Deze trekt snel in, niet vet en werkt zeer goed. Geloof €2,90 per tube.
Heb altijd voor als het koud is zeer droge handen, soms zelfs tot bloedens aan toe. Ook een zeer goed middel is s'nachts je handen heel dik insmeren met vaseline en dan stoffen handschoentjes dragen. Dit 3 nachten doen en overdag goed smeren en je handen zijn weer helemaal heel en zacht.
Werk zelf in de schoonmaak en moet dus mijn handen extra goed verzorgen.

ik hoor wel meer positieve reacties op purol handcreme, t lijkt me alleen niet zo lekker slapen met handschoentjes :o

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:38

vibabu schreef:
Kan ook door de kou komen. Ik heb op het moment ook echt gruwelijk droge handen en werk niet in de zorg/schoonmaak of iets soortgelijks.

heeft er ook mee te maken, maarja ik had nog een hoop dat het weer lente zou worden

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:38

Mijn moeder heeft dit ook en die kreeg de tip om er 's avonds voor het slapen gaan echt een hele dikke laag vaseline op te smeren en dan in van die rubberen handschoenen (die je ook op kunt blazen zegmaar, die ken je vast wel als je in de zorg werkt) er over heen te doen en daarmee te gaan slapen. Werkt super zegt ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:41

Voor je gaat slapen je handen dik insmeren met vaseline en dan handschoentjes aan, de ochtend erop zijn je handen heel erg zacht. Doe het zelf vaak met m'n voeten. :P

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:43

Rebeccaa schreef:
Voor je gaat slapen je handen dik insmeren met vaseline en dan handschoentjes aan, de ochtend erop zijn je handen heel erg zacht. Doe het zelf vaak met m'n voeten. :P

en dan wil het net zijn dat ik geen vaseline in huis heb...zijn morgen ook nog weer de winkels dicht. zijn er alternatieven voor vaseline?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:49

mariekekroon schreef:
Rebeccaa schreef:

en dan wil het net zijn dat ik geen vaseline in huis heb...zijn morgen ook nog weer de winkels dicht. zijn er alternatieven voor vaseline?

Misschien uierzalf? Of die billetjes crème, hoe heet dat, in een grijs potje zit het. Klinkt heel erg gek, maar ik gebruik dat nu zelf als crème voor m'n gezicht (een heel dun laagje) en dat werkt zo fijn, denk dat het in een dikke laag ook wonderen doet als handcrème.

Edit: Sudocrème heet dat spul uit een grijs potje.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:53

moet je dan de sudocreme op je handen doen en er dan rubber handschoentjes overheen doen of niet?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:54

Geen rubber, latex oid, dan kunnen je handen niet ademen. Je moet echt stoffen handschoentjes dragen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:55

Laatst bijgewerkt door hyawatta op 23-03-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt