Aanranding door eigenaar verzorgpony..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Theronia

Aanranding door eigenaar verzorgpony..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 19:56

Toegestaan schaduwaccount.

Graag wil ik even mijn verhaal kwijt. Omdat ik weet dat dit soort dingen gebeuren en ik had gewilt dat ik wat minder naïef was geweest..
En omdat ik eigenlijk hoop van ervaringen van anderen te kunnen leren. Nou ja, ik zal maar bij het begin beginnen.

Een aantal jaren geleden was ik echt nogal het stereotype van een manege-meisje. Ik wilde heel erg graag een eigen pony natuurlijk, maar dit konden mijn ouders niet echt opbrengen, zoals vaak het geval is bij zo'n soort verhaal.
Wat wel kon, was een verzorgpony gaan zoeken. Geluksvogel dat ik was, iemand die waar we vlakbij hebben gewoond had een pony die ik wel mocht komen verzorgen.
Het moest eerst nog heel erg wennen, hij was namelijk nogal bijterig en nog niet bepaald volwassen. Hij had af en toe ook zo zijn driftbuien, maar na een jaartje had ik hem wonder boven wonder wat op kunnen voeden, en ik had me geen beter maatje kunnen wensen.

Je voelt de bui waarschijnlijk al hangen. De pony werd ouder, en ik ook. En laten we wel wezen, je gaat er vrouwelijker uitzien als meisje op den duur. Waar ik eerst totaal niet aan kon denken, is toch gebeurd. Ik had zoveel vertrouwen in die man, als we nog een paar jaar zo door hadden gegaan had hij als m'n opa aan kunnen voelen.
Het mocht niet zo zijn.. Op een avond gingen we met z'n drieën winkelen voor paarden dingetjes, mijn vriendin was er ook bij, je kent het wel. Nu is het wel zo dat zij in een ander dorp vlakbij ons woont, dus werd ze als eerst naar huis gebracht en daarna zou ik weggebracht worden.
De man zei hiervoor al dat hij thuis wat leuke foto's van mijn pony, want zo mocht ik hem noemen, had liggen waar ons al eerder over verteld had. Nu komt mijn naïviteit waar ik zelf zo'n hekel aan heb gekregen. Er waren al eerder van die dingetjes, dan gaf hij me opeens een knuffel of sloeg hij een arm om me heen. Of dan kwam hij aanlopen en sloeg hij op m'n kont, of hij zat opeens aan mijn benen bij m'n knieën. Steeds vaker kreeg ik een kusje op m'n wang. Natuurlijk sloeg ik dat (zacht) weg, en ik dacht dat hij zo iemand was die dat gewoon deed. Maar op die avond was het anders. Toen hij zei dat hij de foto's boven had liggen, voelde ik de bui al hangen.

Om toch te proberen mijn lange verhaal wat in te korten, hij vroeg of ik op bed wilde gaan zitten, en terwijl hij me die foto's liet zien kreeg ik weer kusjes op m'n wang en knuffels. Ik weigerde ook om verder op het bed te gaan zitten, zoals hij me vroeg. Ik heb uiteidelijk dingen als "Ik ben gek op je." "Je hebt het wel door, of niet?" naar m'n hoofd gekregen, maar op de een of andere manier was ik er toch in geslaagd om weer 'normaal' naar huis gebracht te worden door hem.

Ik moest er uiteindelijk toch over gaan praten, ook al duurde het op z'n minst een week voordat ik wat meer open was naar m'n vriendin toe. Inmiddels weten allebei mijn ouders hiervan. Ik ga proberen mijn maatje in handen te krijgen, al moet ik me er zelf scheel voor werken met bijbaantjes.. Nou ja, ik moet wel tijd overhouden voor school en voor de pony zelf als het me lukt, waar het erg naar uitziet. Ik heb geleerd dat als ik iets wil, ik ervoor moet vechten. Op bokt zitten mensen die mijn gevoel kunnen begrijpen, en het is niet zo dat we nauwelijks een cent te makken hebben om voor een pony te zorgen. Sterker nog, ik heb het idee dat we het aan kunnen, zeker nu ik een goed plekje voor hem gevonden lijk te hebben..

Maar goed, graag zou ik wat advies van anderen krijgen over dit alles.. En dan bedoel ik niet over m'n maatje, dat regel ik liever met mijn ouders.
Of gewoon erover praten als het kan zou me denk ik ook al een stuk helpen.. Ik weet even niet wat ik moet doen.. Ik ben niet eens het enige meisje waar hij dit bij gedaan heeft dit jaar.. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:13

Aangifte doen? :)
Is natuurlijk niet normaal, zoiets.
In ieder geval een melding maken als je echte aangifte niet durft.

En probeer hulp te krijgen om er over te praten. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:16

Knap en verstandig dat je dit met je ouders hebt gedeeld. Chapeau.
Aangifte doen lijkt mij inderdaad verstandig. Het liefst zo snel mogelijk, als je dat durft.
Sterkte.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:19

hoe reageerden je ouders dan? Ik geloof dat als iemand mijn dochters met een vinger zou aanraken ik zijn nek zou breken!

Gelukkig is het gebleven bij enkele aanrakingen en woorden. Ik vind het wel heel erg voor je. Je moet je zelf echt nooit schuldig gaan voelen o.i.d.! Jij kan er niks aan doen!

Hopenlijk kun je je maatje houden, sterkte!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:23

Absoluut aangifte doen, wie weet wat die kerel al allemaal uitspookt.
En misschien voor jezelf even met iemand gaan praten. Zulke dingen kunnen later best gevolgen hebben.

Theronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 20:23

We gaan inderdaad aangifte doen, alleen zal ik terug moeten komen om o.a. mijn spullen op te kunnen halen.. Maar dan zal ik gelukkig niet alleen hoeven gaan.

@max66, mijn moeder is al een tijdje behoorlijk verdrietig en slaapt slecht. Mijn vader wilde hem eerst in elkaar gaan slaan, waar ik hem uit moest praten omdat hij dan natuurlijk de foute persoon zou zijn geweest. Gek genoeg lijk ik harder geschrokken van de reacties van mijn ouders dan de gebeurtenissen zelf.. Maar mijn leraar waar ik in vertrouwen mee heb gesproken vertelde me al dat ik aan het idee heb kunnen wennen en dat het bij mijn ouders als een klap aankomt. Ik had alleen zo graag gewild dat ik eerder actie had ondernomen.. :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:28

Sterkte meid!

Super goed dat je het gelijk aan je ouders hebt verteld en jullie aangifte gaan doen!

Het is niet jouw schuld, hij heeft misbruik van jou gemaakt. Hoe moeilijk ook, maar je mag echt trots op jezelf zijn nu. En dat je ouders zo vreselijk geschrokken zijn is niet zo gek, als ouder wil je maar 1 ding; je kind beschermen en zorgen dat het veilig en gelukkig is. Maar zo te horen mogen ook je ouders trots op zichzelf zijn, want jij komt nu wel voor jezelf op.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:30

Wat vervelend zeg! Hoe voel je je nu? Ben je bang voor hem? Ik zou dat denk ik wel zijn of misschien juist heel boos. (de rest wat ik wou zeggen is al door andere gezegd)

Theronia

Re: Aanranding door eigenaar verzorgpony..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 20:33

Bedankt voor jullie lieve en begripsvolle reacties!

@anne3000 ik ben niet bang voor hem. Ik ben ongelooflijk kwaad op hem. Ik zal waarschijnlijk wel bang voor hem zijn als ik weer eens alleen met hem ben, maar zo'n kans zal hij nooit meer krijgen. Hij heeft mijn vertrouwen in hem heel erg misbruikt en dat terwijl ik meer dan twee jaar een fijne tijd heb mogen hebben met zijn pony..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:35

Wat ontzettend naar voor je!

Waar ik je wel voor wil waarschuwen: hier zal geen zaak van gemaakt worden, tenzij hij bekent (wat natuurlijk niet heel waarschijnlijk is). Er is uiteindelijk best weinig gebeurd (hoe vreselijk het voor jou ook voelt, want dat begrijp ik volkomen!), er is geen bewijs en er zijn geen getuigen. Dat neemt niet weg dat het wél heel goed is om aangifte te doen, zodat de politie het weet en hem eventueel in de gaten kan houden - zeker als hij het bij meer meisjes heeft gedaan.

En voel jezelf niet schuldig dat je eerder niks hebt gedaan. Je vertrouwt iemand, wil niet geloven dat hij op zo'n manier naar je kijkt en over je denkt, misschien interpreteer je het wel helemaal verkeerd, want hij is toch aardig en gezellig altijd..dat is zó ontzettend logisch, daar moet je jezelf niet over naar beneden halen. Het is ontzettend goed dat je het hebt afgekapt en aan je ouders hebt verteld, wees daar maar trots op!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:39

goed van je dat je het je ouders, vriendin en leraar hebt verteld! Ik kan me voorstellen dat je ouders er ook kapot van zijn. De reactie van je vader snap ik ook heel goed. Mooi dat jullie aangife gaan doen. Hij moet gewoon met zijn fikken van meisjes afblijven, viespeuk!

Theronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 20:39

@DaniBanani nee dat begrijp ik ook. Ik zou alleen zo graag willen dat er iets gebeurd.. Als alle meisjes waar ik van weet dat ze aangerand zijn mee zouden gaan naar de politie, zijn we met z'n 5en. Maar boven alles vind ik dat zijn vrouw het moet weten, zij is de persoon wie ik dacht dat die man was.. Ze verdiend het om het te weten, en zij kan zorgen dat er geen meisjes meer komen om een pony te verzorgen bij hem..

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:58

wat naar allemaal. Hoe gaat zijn vrouw reageren.... Waarschijnlijk eerst ongeloof.

Theronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 22:13

Ik denk het wel.. Maar ik vind dat ze het moet weten. Mijn vriendin zei al dat haar man gewoon vreemd zou gaan als het zou kunnen, en met meisjes van 13-16 nog wel!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:16

Sterkte meis, ik vind je heel dapper! En ga sowieso naar de politie, er komt dan op zijn minst een aantekening bij zijn naam en die kan het zijn vrouw ook vertellen.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:18

Hoop ook wel voor je dat je ouders misschien de pony kunnen kopen.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:19

Ik raad je aan om zeker aangifte te doen!

Mannen die zoiets proberen bij een jong meisje houden het zelden bij 1 enkel slachtoffer. Meestal doen ze het bij ieder meisje waar ze een gelegenheid zien, en dat jarenlang. De kans dat jij de enige bent die hij zo heeft lastiggevallen is klein. Het zou best kunnen dat hij speciaal pony's houdt om meisjes aan te trekken.

Daarom kun je beter wel aangifte doen. De kans is groot dat er nog aanklachten over hem zijn, en zo kunnen ze een dossier over hem opbouwen waarmee ze hem kunnen laten veroordelen. Meisjes die in de toekomst met hem te maken krijgen zullen ook veel sneller geloofd worden als er al eerder aanklachten geweest zijn.

Daders zoals hij kunnen vaak heel lang ongestoord hun gang gaan omdat ieder meisje denkt dat zij de enige is, dat wat er gebeurd is haar schuld is, en dat ze daarom niet naar de politie durft gaan.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:51

Veel sterkte meis! Knap van je dat je het hebt gedeeld met je ouders, en er niet mee rond bent blijven lopen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:14

Lieve TS, dit soort dingen gebeuren helaas vaker... ik heb inmiddels al zoveel van zulke verhalen gehoord, ook waarbij het allemaal nóg verder ging, het is triest.

Deze man probeerde je uit en ik vind het heel knap dat je het aan je ouders durfde te vertellen. Dat hij dat met die andere meisjes ook al probeerde zegt toch genoeg... dan heb je echt reden om aangifte te doen,

Waarschijnlijk houdt deze man dus pony's om meisjes te lokken... Hij probeert uit hoever hij kan gaan, en er zijn dus meisjes die te bang/verlegen/naïef zijn om weerstand te bieden en daar loert hij op.

Zelfs al zou er geen zaak komen van jouw aangifte alleen, de politie heeft dan toch een notitie en hoe meer er over zo iemand bekend is, hoe meer de politie kan doen als er nog meer aangiftes komen.

Heel veel sterkte verder, ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken en teleurgesteld bent.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:27

Zo dat is niet niks meid :(:)
Ik vind het knap dat je dit verteld hebt aan je ouders, zoiets moet toch een drempel zijn.

En blijven praten hoor, dat is het allerbelangrijkste. Dit moet je een plekje geven, hiervoor heb je mensen nodig die wel oprecht van je houden en je steunen.

En heel goed dat je aangifte gaat doen, deze man mag hier niet zomaar mee weg komen :n
Hij heeft gewoon af te blijven van jou en andere meisjes. Hoe denk je dat zijn vrouw zal reageren?
Voel je niet teleurgesteld als ze niet reageert zoals jij hoopt, want voor het zelfde geld weet ze er van.

Ik hoop voor je dat het lukt om je pony in je bezit te krijgen, dan heb je in ieder geval je maatje bij je :j

Succes en sterkte!

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:27

Ik weet niet hoe jong je nog bent. Maar vervelende ervaringen op dit gebied maken 90% van de vrouwen een keer mee. Schuldig voelen over dat je toch mee naar binnen/boven bent gegaan is onnodig. Want in principe zouden we mensen moeten kunnen vertrouwen op elk vlak. Helaas kom je er achter als je ouder wordt dat je in de eerste plaats op jezelf moet vertrouwen. Maar je hebt het prima gedaan. Je hebt voldoende weerstand geboden waardoor hij niet verder is gegaan en daarna ben je er over gaan praten. Nogmaal, schuldgevoelens zijn niet op zijn plaats voor jou.
Het lijkt mij verstandig om zijn vrouw op de hoogte te brengen, misschien kan je een gesprek aangaan waarbij je ouders je ondersteunen. Verder ook een melding achterlaten bij de politie. Sterkte en ik hoop dat het met je pony ook gaat lukken.

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:32

TS, ik vind het heel knap van je hoe het hebt aangepakt!! Super dat je hem hebt kunnen afhouden en hebt kunnen 'ontsnappen', en dat je iedereen alles hebt verteld _/-\o_ . Ik vind je helemaal niet naïef overkomen, integendeel zelfs heel volwassen.

Zeker aangifte doen, en dan niet voor z'n vrouw ofzo (die reageert wrs niet zoals je hoopt...), maar om te vermijden dat hij verder gaat met andere meisjes. Bij jullie 5en is het dan wel gebleven bij proberen en aanrakingen en woorden (hoop ik toch??), maar zo iemand gaat steeds een stapje verder!
Hopelijk doet de politie er iets aan! Die brengen vast de aangifte mee richting hem en zijn vrouw, dan is zij ook gewaarschuwd.
Hebben de andere meisjes nooit aangifte gedaan?

Theronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 20:34

Bedankt allemaal voor jullie steun en begrip!

Het is me niet gelukt om de pony in mijn bezit te krijgen.. Mijn ouders weigeren geld aan die man te geven en ik kan het ze ook niet heel erg kwalijk nemen.. -O-
Voor de mensen die zich afvroegen hoe oud ik was, ik ben 16.
@Nermal, ik weet niet waarom de eerste geen aangifte had gedaan. Misschien heeft ze dat ook wel gedaan.. Ze is al zo'n 2 jaar niet meer hier. Ze had het wel rondverteld op de stal waar ze haar paard heeft staan, dus een van de andere meisjes bij ons was door iemand op die stal al gewaarschuwd.. Wij namen aan dat ze loog, dat meisje heeft mij in ieder geval ooit geprobeerd weg te pesten. Twee van ons zijn jong en durfden het geloof ik niet te zeggen, de ander, mijn vriendin, heeft hij 1x aangeraakt en zij is dan zo sterk dat ze er gelijk klaar mee is.

@Zoolgangster daar zaten wij ook aan te denken. Ik heb liever dat het bekend is bij de politie inderdaad. En wie weet, naar mijn weten gebeurd zoiets vrijwel nooit gemerkt hier, misschien krijg ik toch een soort wraak op hem..

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:10

Oke ik zal ook even reageren, ik ben et meisje waar het hier boven over gaat, en waarom ik geen aangifte heb gedaan, geen idee niet eens bij nagedacht ik was 12/14 ongeveer. Ik wist niet wat ik er moest.

Maar ik weet heel goed hoe jij je nu voelt en vind het dapper dat je het zo op bokt kan vertellen.
En zeker aangifte gaan doen.

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:17

Er komen vast nog leuke pony's in je leven!! Deze zal je inderdaad niet te pakken krijgen.

Theronia: Wat zeggen je ouders nog over aangifte doen?
supriceee: weten jou ouders ervan? Je bent er toch op tijd weggegaan hé :(:) ?

Voor jullie beiden en de andere meisjes die betrokken zijn: onthoud, samen staan jullie sterker hé. Als Theronia alleen aangifte gaat doen, en er is nog geen enkele aanklacht tegen deze man, kan de politie er misschien nog niet veel mee. Alhoewel het verhaal van in de slaapkamer wel echt erg is!!!
Terwijl als jullie allemaal, apart van elkaar, en met jullie ouders aangifte gaan doen... is het al een grotere zaak. Het is natuurlijk niet leuk om alles zo op te rakelen en zo, zeker niet met vreemde politiemensen. Spreek er alleszins goed over met jullie ouders.

Veel sterkte aan jullie allemaal natuurlijk!! Hopelijk wordt die man gestopt!!