Dagcrème zonder allergische reactie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Dagcrème zonder allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 09:36

Ik ben op zoek naar een dagcrème waar niet veel in zit qua ingrediënten.
Ik heb nu meerdere dagcrèmes geprobeerd maar ik krijg iedere keer een allergische reactie.
Vaak komt de reactie niet meteen maar na een paar dagen/weken de dagcrème gebruiken dus wel.
Nu wordt ik er een beetje moedeloos van, en hoop ik dat iemand een dagcrème weet waar weinig ingrediënten in zitten.
Ik ga sowieso ook even bij de kruidvat o.i.d. vragen of zij nog wat voor mij weten.
Overigens krijg ik deze allergische reacties pas sinds afgelopen herfst nadat ik op vakantie ben geweest in Turkije.
Daarvoor had ik nergens last van.

De dagcrèmes die ik nu o.a. heb geprobeerd:
- Niveau Q10 Plus
- Olaz sensitive
- Dag- en nachtcrème van Kruidvat huismerk
- De dagcrème van Essence

Wie o wie kan mij verder helpen?
Laatst bijgewerkt door xXxXsasxXxX op 21-03-13 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

madeliefw

Re: Dagcrème zonder allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:38

la roche possay van de apotheek misschien? Ik heb zelf de sensitive dagcreme van Annayake (douglas).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:39

Ik heb dagcreme van welleda. Ik ben ook zo'n type wat snel 'allergische' reacties krijgt op cremes. Het enige waar ik tot dusver geen reactie op krijg is de creme van Clinique en de creme van welleda.

Welleda bevat alleen natuurlijke ingredienten, dus geen synthetische rommel. Wel vind ik de creme niet zo lekker ruiken. Die van clinique was geurloos en dat vond ik op zich een fijnere creme maar die is niet zo budgetproof ;)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:40

Je zou eens en crème van paarden melk kunnen proberen.mijn schoonmoeder reageerde daar goed op.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:43

La Roche Possay inderdaad. Heb zelf zonneallergie en dit is het enige merk waar ik geen reactie van krijg

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:44

Ik dacht dat Louis Widmer bijzonder zachte producten had voor mensen met allergie enzo. Ook is alles te verkrijgen zonder parfum.

Jessicauvita

Dr Organic of Dr Hauschka.

Natuurlijke merken zonder chemische toevoegingen.

Tes82

Heb je al naar Eucerin gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:45

Naar de duurdere, meer natuurlijke producten kijken?

Eventueel kan je ook van de rituals proberen, niet direct natuurlijker, wel een stuk zachter voor je huid dan drogisterijtroep.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 09:54

Ik wil even kijken naar die La Roche Possay.
Ik kijk nu op internet, en zie veel verschillende soorten. Welke gebruiken jullie dan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:19

Ik zou ook meer naar de natuurlijke ingrediënten gaan kijken. Of, wat je voor 's nachts kan doen, een olie gebruiken. Daar kun je op www.heelnatuurlijk.nl meer informatie over vinden, welke olie (amandelolie, jojobaolie enz) past bij jouw huidtype. Voor overdag vind ik een olie zelf niet prettig omdat 't niet fijn aanvoelt. Maar zelfs voor overdag zou gewoon een olie kunnen. Dat zie je echt niet als een vettige laag op je gezicht :P
En nog een tip, verdiep je in ingrediënten. Smeer niet zomaar iets op je gezicht zonder dat je weet wat er in zit! Lavendel en citroen bv kunnen ook irriteren. Je denkt misschien, o lavendel en citroen, natuurlijk, niks aan de hand! Maar dat kan dus heel irriterend werken, zeker bij een gevoelige huid. Meer informatie hierover kun je vinden op de site van Jetske Ultee.

De kruidvat kun je trouwens overslaan. Daar vind je volgens mij echt niks wat past bij wat jij zoekt. Zelfs die nivea pure & natural lijn zit nog vanalles in wat ik toch niet pure & natural zou noemen.

Schiet me nog 1 merk te binnen, Zarqa. Dit merk schijnt ook heel goed te helpen bij mensen met exzeem/psoriasis enz.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:20

Dr. van de Hoog!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:21

Je kunt het beste naar de apotheek gaan en daar advies vragen. Ik ben toen ook met ernstige zonneallergie naar de apotheek gegaan omdat geen enkel "normaal" product optimale bescherming bood. Bij de apotheek heb ik toen om advies gevraagd en ben zo bij dit merk gekomen. Ik heb dus enkel de zonnebrandcreme

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:24

Ik heb dagcreme van Lady Esther. Geweldige creme.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:25

Dr van der hoog zou ik niet op m'n gezicht smeren.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:25

Ik zou niet naar de Kruidvat gaan voor advies bij een allergie, ik zou dan eerder bij een Etos of DA winkel informatie vragen. Of bij een Apotheek inderdaad.

Het enige merk dat ik ken waarvan ik weet dat het vaak wel gebruikt kan worden bij allergieën is Clinique.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:26

decubal (gewoon bij de drogist) heel fijn spul

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 10:32

Clinique krijg ik trouwens ook een allergische reactie van. Heb Clinique ook al een keer geprobeerd omdat ik zo'n proefverpakking had, maar dat gaat dus ook niet goed.

Een Etos heb ik wel bij mij in het dorp, een DA winkel zit wat verder weg. Ik loop vanmiddag even bij de Apotheek naar binnen!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:35

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:37

Ik krijg ook van alles een reactie, Ik heb nu die van biodermal en dan voor de gevoelige huid. Zonder parfum ed. Van Clinique krijg ik ook een reactie en van La Ross Posay ook, daar zit vaak parfum in.
Anders witte zalf halen via de dokter, daar zit helemaal niks in verder!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:40

Veirl schreef:
O, wat lastig! Ik denk dat je inderdaad goed moet kijken naar welke ingrediënten de dagcremes waar je last van krijg gemeen hebben. Misschien levert dat meer op?

Ik gebruik zelf deze: http://www.detuinen.nl/aloe-vera-verzor ... creme.html

In die creme zit onder andere propylene glycol wat ontzettend uitdrogend kan werken. Het kan goed gaan, maar dus ook fout. Zelf gebruik ik iig geen producten waar dat ingrediënt in zit. Net als paraffinum liquidum trouwens. Dit sluit de huid af waardoor er niks slechts, maar dus ook niks goeds bij kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:41

Is het niet een idee om bij de apotheek bijvoorbeeld, te vragen om een aantal proefmonsters? Dan kan je testen waar je huid goed op reageert voor je zo'n idioot duur potje koopt waar je vervolgenes niet tegen blijkt te kunnne..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:38

Clinique. :j
Maar is wel een duur merk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:42

_Tara_ schreef:
Veirl schreef:
O, wat lastig! Ik denk dat je inderdaad goed moet kijken naar welke ingrediënten de dagcremes waar je last van krijg gemeen hebben. Misschien levert dat meer op?

Ik gebruik zelf deze: http://www.detuinen.nl/aloe-vera-verzor ... creme.html

In die creme zit onder andere propylene glycol wat ontzettend uitdrogend kan werken. Het kan goed gaan, maar dus ook fout. Zelf gebruik ik iig geen producten waar dat ingrediënt in zit. Net als paraffinum liquidum trouwens. Dit sluit de huid af waardoor er niks slechts, maar dus ook niks goeds bij kan.

En dat is dus onzin, minerale oliën sluiten de huid niet af, sterker nog er zijn plantaardige oliën die de huid meer afsluiten! Er is niks mis met minerale oliën.
Zal vanavond de bijbehorende wetenschappelijke bronnen erbij zetten. Toevallig een artikel gelezen waarbij die hypothesen getoetst werden. (Plantaardige oliën versus minerale oliën).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:49

Ik ben ook jaren opzoek geweest naar een goede dagcreme. Niks hielp en bij alle cremes hingen na twee weken de vellen aan mijn gezicht :n

Toen kreeg ik van een collega met een gevoelige huid om bij de apotheek Vaseline met cetamagrogol te halen. Het is een beetje vettig, maar je hebt maar een klein beetje nodig en het helpt mij super!
Je kan het trouwens overal opsmeren dus als ik droge handen heb gebruik ik het ook.
Ben nog nooit zo blij geweest met een creme en hij is ook aardig voor mijn beurs want het kost maar 5 euro :+ Wel enkel bij de apotheek of via de HA.