Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

WouOele schreef:Heb sinds een paar dagen weer eens koorts, hoofdpijn en keelpijn.
Hoest me een ongeluk, maar hoest daarbij wel flink wat rotzooi op, (groen en geel).
Sinds vanmorgen ook mijn stem kwijt..(rustig voor mijn medemens:P )
Nu vraag ik me altijd af of ik voor zoiets de dokter zal bellen?
of nog maar even afwachten of mijn eigen lichaam het zelf aankan?
Wat zouden jullie doen?
Ympi schreef:Kan je wel bellen zo zonder stem?![]()
Sorry, flauw van mij... Zou gewoon even langs gaan ja, kan nooit kwaad!
Locanda schreef:Ympi schreef:Kan je wel bellen zo zonder stem?![]()
Sorry, flauw van mij... Zou gewoon even langs gaan ja, kan nooit kwaad!
Even langsgaan, hints?![]()
sorry![]()
Maar, dit soort dingen mogen nooit langer dan 5 dagen duren, met 5 dagen zou het lichaam het zelf opgelost moeten hebben, anders HA.
Is het een terugkerend probleem, keelontstekingen?
Casarell schreef:Ben toevallig gisteren zelf ook langs de huisarts geweest.
Loop al een dikke week echt gele slijm op te hoesten..
Vorig jaar had ik dat ook, en had ik dus een beginnende longontsteking doordat ik eigenlijk te lang gewacht had.
Daarom ben ik nu eerder gegaan, en was er onderin mijn longen nog niks te horen.
Hopelijk ben ik er met deze kuur zo weer vanaf..

SplashIsLief schreef:*ziet krioelende beestjes voor zich.
Maar ook ik zou naar de dokter gaan. Tenminste.. dat is mijn advies aan jou.
Ik heb een paar weken geleden zelf vrolijk door geworsteld maar ben na 2 weken toch naar de huisarts gegaan en toen bleek ik een beginnende longontsteking te hebben en is alles uit de kast getrokken (ontstekingsremmers, antibiotica)
maar als je ze sterk uitvergroot zijn het idd krioelende beestjes
Jans schreef:Keelontsteking is gewoon heel vervelend, je kan altijd even bellen om te vragen wat ze je aanraden. Negen van de tien keer wil een dokter je toch wel even zien. Vaak geven ze dan preventief antibiotica mee omdat de kans er altijd is dat het bacterieel is ipv viraal.
Colway schreef:Jans schreef:Keelontsteking is gewoon heel vervelend, je kan altijd even bellen om te vragen wat ze je aanraden. Negen van de tien keer wil een dokter je toch wel even zien. Vaak geven ze dan preventief antibiotica mee omdat de kans er altijd is dat het bacterieel is ipv viraal.
Vind ik een slechte zaak als een huisarts dat preventief steeds maar doet. AB kan heilzaam zijn als er echt wat is, maar het maakt ook een boel kapot en brengt je lichaam in disbalans
verootjoo schreef:Colway schreef:Vind ik een slechte zaak als een huisarts dat preventief steeds maar doet. AB kan heilzaam zijn als er echt wat is, maar het maakt ook een boel kapot en brengt je lichaam in disbalans
Vind ik ook heel raar. Als hij niet weet of het bacterieel of viraal is, kan ie toch gewoon kweken? Dat is de enige manier om te weten wat voor beestje je last van hebt en dan kun je gericht behandelen. In het wilde weg AB voorschrijven is echt niet goed voor je.