Met 16 jaar nog duimen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

littlegun

Met 16 jaar nog duimen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 09:13

Hallo :)
Vriendin van mij heeft een dochter van 16 jaar.
Als ik er over de vloer ben en het meisje is thuis, ligt ze vaak op de bank te duimen met een 'tuk'.
Zelfs toen ze naar haar vader ging voor 't weekend, moest hij weer terug om de tuk te halen (die was vergeten).

Ik stoor me soms een beetje aan het duimen, zo'n grote meid. :+
Maar nu zat ik denken, misschien komt het nog wel heel veel voor dat mensen zo lang duimen.
En is het dus niet eerlijk om je er aan te storen.

EmmyJoycee

Re: Met 16 jaar nog duimen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:14

een meisje uit mijn klas die is 15 en die duimt nog gewoon de hele tijd in de klas.. Zitten nu in de 3e en vond het zelf ook raar toen ik het zag..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:16

Is het niet slecht voor haar tanden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:17

Vind ik echt raar ja := en nog raarder dat die vadr die tuk moet halen... Dat doe je voor een kind van 3, maar voor een kind van 16 zou ik toch echt niet heen en weer rijden. :n

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:18

EmmyJoycee schreef:
een meisje uit mijn klas die is 15 en die duimt nog gewoon de hele tijd in de klas.. Zitten nu in de 3e en vond het zelf ook raar toen ik het zag..

dat wou ik net zeggen emmy :+

xSwanHeart

Pfff, en ik dacht dat ik daar lang mee was doorgegaan! (Tot mijn 11e)
Ik vind het ook een beetje raar hoor, voor die leeftijd. Daarnaast is het ook gewoon slecht voor je gebit; Ik heb vanaf mijn elfde tot mijn 17e met een beugel gelopen dankzij die onzin....

ashley1

Ik vind het ook een beetje vreemd ja.
Daarbij is het natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de stand van je tanden.
Dat de vader er ook nog aan mee werkt door dat ding te gaan halen omdat ze 'm is vergeten..

Let wel: ik neem aan dat het meisje in dit geval mentaal 100% is.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:19

Ben benieuwd hoe de bovenkaak en het gebit eruit zien. Duimen heeft namelijk een grote (negatieve) invloed op de ontwikkeling van de kaak. Advies is altijd om zo vroeg mogelijk te stoppen (en dan bedoel ik een leeftijd van 4 jaar). Duimen op een leeftijd van 15/16 jaar is hoogst abnormaal en i.m.o. hebben opvoeders dan ergens steken laten vallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:20

Het is niet goed voor haar, maar waarom zou je je er aan ergeren? Dat is haar probleem toch? :+

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:21

Fair schreef:
EmmyJoycee schreef:

dat wou ik net zeggen emmy :+

Haha, We bedoelden dan ook dezelfde :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:21

nagelbijten en roken of jezelf in slaap schommelen leer je ook niet 1,2,3 af... waarom duimen dan wel? En er zijn zat mensen die niet de deur uitgaan zonder hun geluks.....weet ik veel wat. Dus waarom niet een knuf? Vind wel dat meidlief er dan wel zelf aan mag denken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:22

nee ik vind het ook raar, zoiets zou afgeleerd moeten worden in mijn ogen, vooral vanwege de schade die kan worden gedaan aan tanden. Ik heb zelf ook een soort peutergewoonte door met mijn hoofdkussen te knuffelen :P maar ik kan ook gewoon zonder en ik ondervind er natuurlijk geen schade van (maar kussen gaat wel mee op vakantie :P) Ik vind het er ook gewoon niet uit zien, zo'n meid met n duim in haar mond.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:23

Wat een muts!

Ik heb zelf nooit geduimd en maar heel kort een speen gehad maar mijn moeder verteld nog wel eens dat mijn kraamverzorgster ook duimde en sliep met een tuk. Hahaha.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:23

gabyfedde schreef:
Ben benieuwd hoe de bovenkaak en het gebit eruit zien. Duimen heeft namelijk een grote (negatieve) invloed op de ontwikkeling van de kaak. Advies is altijd om zo vroeg mogelijk te stoppen (en dan bedoel ik een leeftijd van 4 jaar). Duimen op een leeftijd van 15/16 jaar is hoogst abnormaal en i.m.o. hebben opvoeders dan ergens steken laten vallen.

Nou ik wilde het niet zeggen maar dat was ook wat ik dacht ja.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:25

Ik vind het ook niet normaal snap ook niet dat de ouders daar aan mee werken. Dat de vader daar serieus voor terug moet rijden. Maar goed hun kind en te hopen dat ze daar later geen problemen mee gaat krijgen met haar kaken en gebit.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:25

Ik zat ooit eens op een camping waarbij we een buurvrouw hadden die (nog steeds) duimde. Stond er ook
een beetje raar van de te kijken bij een vrouw in de 30 :=

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 09:28

Het meisje is mentaal wel in orde, zit 3e klas middelbare school.
Zij heeft een beugel, dus de kaakvorm wordt nog veranderd.

Phormicola, dat probeer ik ook natuurlijk, het gaat mij verder ook niks aan.
Alleen als ze even met ons meepraat, gaat na elke zin van haar die duim weer terug.
Dan let je er gewoon meer op.

Het gaat ook niet speciaal om dit meisje, maar ik was benieuwd of het vaak voorkomt.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:30

Mijn broertje doet't ook nog, hij wordt 16 in juli. Maar niet de hele tijd, enkel als hij echt heel moe is en vb tv zit te kijken...
Orthodontiste zegt hem al jàren dat hij ermee moet stoppen, anders gaat hij het effect van de beugel gewoon zelf tegen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:49

Ik heb het ook gedaan tot mijn 16e, daarna van de ene dag op de andere gestopt, net als met nagelbijten enz. Maar ik moet zeggen, als ik mij heel ongelukkig voel, gaat mijn duim er onbewust weer in, ondertussen 23 :)
Je zal mij trouwens overdag nooit op duimen betrappen hoor!
En mijn tanden staan gewoon netjes recht.

Kannibaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:50

Sorry maar echt als je al 16 bent zou ik er alles aan doen om het af te leren. ziet er toch niet uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:01

Chaos schreef:
Wat een muts!

Ik heb zelf nooit geduimd en maar heel kort een speen gehad maar mijn moeder verteld nog wel eens dat mijn kraamverzorgster ook duimde en sliep met een tuk. Hahaha.

:') ....

Denk dat het ook wel ligt aan de frequentie waarmee ze het doet. Verder haar probleem... Lijkt me ?
Als ik heel moe ben en alleen doe ik het (heel) soms ook, en ik heb het als kind nooit overmatig veel gedaan en mijn kaken zijn prima in orde.
Als er andere mensen bij zijn zou ik me wel hoogst ongemakkelijk voelen voerigens :+

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:03

Ik vind het wel wat ver gaan om je af te vragen of zo iemand wel "mentaal in orde" is omdat ze duimt.... Ik heb ook heel lang geduimd en m'n tanden staan gewoon recht hoor. Ik zou zeggen: waar maak je je druk over.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:05

Je kan duimen ook zien, als een moment van totale ontspanning even tot rust komen. De ene doet het met een sigaret, de volgende met een bak chips. En wie doe je er kwaad mee, niemand toch.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:15

'Normaal' is het niet..
Maar.. er zijn zoveel dingen niet normaal, als jij je stoort eraan zou ik eens goed naar jezelf kijken want vaak zit er dan iets niet goed bij jezelf.
Ergeren is een vorm van agressie.

Ik zou zeggen: accepteer mensen zoals ze zijn.
Dat meisje doet er niemand kwaad mee toch?
Oké het ziet er raar uit, maar dat is haar keuze toch.

Ik denk dat elk mens wel iets 'raars' heeft/doet.

Ik heb het wel vaker gehoort van volwassenen die nog duimen, zelf vind ik het ook raar hoor haha ( zelf nooit geduimt)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:17

Misschien is het een soort van verslaving?