Zelf je haar knippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Zelf je haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:35

Hoi Bokkers :)

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die hun haar zelf knippen. Mijn haar is namelijk heel normaal , niets speciaals mee, geen pony of zo. En ik wil het laten groeien, dus het enige waarvoor ik naar de kapper ga, is om de puntjes er af te doen, zodat het gezond blijft. Maar daar betaal je dus wel telkens zoveel euro's voor! Dus ik bedacht dat ik het best zelf kon doen misschien.

Knip jij je haar zelf? Of heb je dat gedaan? Laat maar horen!

Grtjs, Iolanthe :)

eclair98

Re: Zelf je haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:37

Ik lees even mee!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:38

Je kan het je vriendin/ moeder vragen, kost lekker niks.

Want zelf doen is heel lastig om het netjes recht te krijgen op je rug.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-03-13 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:38

thuis kapster geen optie? stukken goedkoper of bij brain wash voor 15 euro. zou er zelf niet aan beginnen krijg je nooit recht

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:39

Da's inderdaad wel een goed idee. Niet dat het nu zo recht is, na een week of zo zie je dat al niet meer.

Knip je het dan als het nat is of als het droog is?

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:40

ik heb mijn eigen haar een keer geknipt ik had dus ook gewoon normaal haar (geen laagjes) dus het was haar vastpakken als een staart (helemaal onderaan het haar) en puntjes knippen even de voorplukken aan de zijkanten bijelkaar pakken en knippen..natuurlijk eerst borstellen/nat maken.
mij is het toen wel gelukt om het recht te krijgen op de een of andere manier..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:42

Ik doe het gewoon zelf met een schaar.
Knip en klaar, zo over een jaar maar weer eens kijken of we weer de schaar ter hand nemen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:42

Er is hier een centraal haartopic voor!
Maar om je vraag te beantwoorden, ik knip regelmatig mijn eigen haar. Ik maak een middenscheiding en haal dan alles naar voren. Dan knip ik de dode puntjes weg en is het klaar. Heb het nog nooit scheef gehad!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:43

Wat voor haar heb je? Toen ik het nog lang had, knipte mijn moeder me gewoon. Ik had dan ook een bos krullen, dus nat knippen en als het niet precies recht was zag nooit iemand dat :) In australië heeft toen ook gewoon een vriendin mij geknipt, had ze nog nooit eerder gedaan. Nu heb ik het kort, en laat ik me knippen door een thuiskapster, die vraagt 7,50 als je bij haar komt en 10,- als ze hier heen komt.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:45

Ik knip mijn haar ook zelf. En ik heb ook een pony die ik zelf knip. Is niet moeilijk gelukkig, anders kan ik zo'n beetje om de maand naar de kapper. :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:45

O, ik wist niet dat dat daar ook bij mocht :o
Blijkbaar kan ik het best eens uitproberen :) Normaal knip ik het om de 6 maanden, ofwel twee keer per jaar :)

Ik heb gewoon lang bruin haar, dat wel niet erg steil is, maar ook niet krult. Alleen als ik het niet borstel (wat eigenlijk meestal is :D ) dan komen er wel van die krullen onderaan. Maar als ik het pas gewassen heb en het kam, is het heel steil, dus dan kan ik het knippen :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:46

gisteravond gezien bij Cheapskates zeker? :D
ik knip mijn eigen pony ook bij, natmaken en voorzicht recht afknippen.
de achterkant (en het haar van mijn 3 dochters) doet mijn moeder.
de kapper heeft alleen mijn man als klant.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:43

Vroeger knipte ik m'n pony altijd, zag er prima uit.
Nu heb ik gewoon steil haar zonder laagjes oid en laat ik het af en toe door m'n moeder bijpunten met een kappersschaar. Ik zou het niet met een gewone schaar doen, die zijn vaak te bot.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:45

Ik heb laatst mijn dode punten geknipt, daarvoor ook al eens. Rechts is alleen iets korter dan links maar ik heb toch krullen dus dat valt nauwelijks op.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:47

Ik ga ook naar de kapper voor het model maar mams doet met een kapperschaar het tussentijds bijpunten en ik knip zelf tussendoor mijn lok bij.
Wanneer ik een serie of film kijk haal ik met een klein schaartje de dode punten eruit.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:38

Amalarab schreef:
gisteravond gezien bij Cheapskates zeker? :D

euh, eigenlijk niet! :+

Zou je ergens aan zo'n kappersschaar kunnen geraken?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:39

Denk eraan, goeie schaar!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:41

Kapperscharen hebben ze ook gewoon bij de kruidvat. Zullen wel niet zo scherp zijn als echte kappersscharen maar iig beter dan een gewone huis, tuin en keuken schaar.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:42

O, slim plan, ik ga zeker eens kijken! (Niet dat mijn haar zo dringend geknipt moet zijn)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:45

Ik heb vorige week ook nog 3 cm van mn haar geknipt. En heel simpel :P Nat maken, links bij elkaar pakken en knip! Vervolgens rechts bij elkaar pakken en knip! Zo heb ik in 2 knippen mn haar 3 cm's korter gemaakt :D
Nu heb ik een giga bos krullen, dus niemand die het ziet. Behalve als ik weer naar de kapper ga: Ben je weer zelf bezig geweest ?! :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:49

Bedoel je dan dat je twee keer alles knipt? Of knip je het in twee plukken?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:49

Kapperschool knippen ze je haar voor 2,50 (model) tot max 5 euro (salon) :)

Ik ben vrijdag geweest, wassen, ontkleuren, knippen, pony knippen, kleuren, stylen met haarlak en ander spul voor 20 euro :P

Was nog beter geknipt en gekleurd als bij een echte kapper! :j Want hier namen ze de tijd voor je
en kijkt er de hele tijd een juf mee, die ook meehelpt en de boel goed in de gaten houdt!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 18-03-13 16:50, in het totaal 3 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:50

Je puntjes knippen omdat het dan gezond blijft is onzin hoor, je haar groeit van uit je hoofdhuid en blijft gezond. De dooie puntjes komen omdat je het haar langs je schouders schuurt en daarom gaat en pluizen en ziet het er niet "gezond" uit. Zou je het niet knippen groeit het gewoon door alleen kunnen de puntjes er wat pluizig uit zien. Ik doe het niet zelf hihihi dat komt nooit goed!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:50

Ik knip regelmatig mijn eigen haar bij, maar heb alles in laagjes, dus dat is even met een scheermesje er doorheen en het zit weer :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:53

listiglistje schreef:
Kapperschool knippen ze je haar voor 2,50 (model) tot max 5 euro (salon) :)

Ik ben vrijdag geweest, wassen, ontkleuren, knippen, pony knippen, kleuren, stylen met haarlak en ander spul voor 20 euro :P

Was nog beter geknipt en gekleurd als bij een echte kapper! :j Want hier namen ze de tijd voor je
en kijkt er de hele tijd een juf mee, die ook meehelpt en de boel goed in de gaten houdt!

Ja, maar het ging niet echt om het geld, ik dacht gewoon dat ik dat best zelf kon, die 2 cm er af doen. Maar toch bedankt voor de tip :) O, en willen ze bij een kappersschool niet vaak dat je een beetje laat "spelen" met je haar, ik bedoel, dat ze een beetje de "moeilijkere dingen kunnen oefenen?$

Zoek schreef:
Je puntjes knippen omdat het dan gezond blijft is onzin hoor, je haar groeit van uit je hoofdhuid en blijft gezond. De dooie puntjes komen omdat je het haar langs je schouders schuurt en daarom gaat en pluizen en ziet het er niet "gezond" uit. Zou je het niet knippen groeit het gewoon door alleen kunnen de puntjes er wat pluizig uit zien. Ik doe het niet zelf hihihi dat komt nooit goed!

Maar als je de puntjes niet afknipt, blijft je haar splitsen, en da's slecht voor je haar, heb ik altijd gehoord :)
En mijn haar is al zo lang dat de puntjes niet meer langs de schouders schuren, dus dat kan het niet echt zijn...

VisibreTeam schreef:
Ik knip regelmatig mijn eigen haar bij, maar heb alles in laagjes, dus dat is even met een scheermesje er doorheen en het zit weer :)

Met een scheermesje? Hie doe je dat dan?