AU! Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

AU! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 10:53

Afgelopen Dinsdag geopereerd aan mijn kaak en sindsdien pittig onder de pijnstillers. Nu heb ik het volgende probleem; mijn maag begint zich op te zetten tegen (ik denk dat dat het moet zijn) alle medicijnen. Je hebt wel eens dat je een hete slok thee eemt die je dan in je maag nog voelt branden/gloeien. Dat gevoel heb ik continu! Ik heb net al geprobeerd te blussen met een halve liter lauwe/koude thee, dat hielp niet. Toen een vinger in m'n keel gestopt en zoveel mogelijk uitgespuugt, maar ook dat mocht niet baten. Heb nu net een Rennie opgesabbeld, maar ook dat doet helemaal niks.
Wie heeft een natuurlijke, goede manier om een maag tot rust te brengen, want dit doet zeer en ik word er nu ook misselijk van.

Wendel

Re: AU! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:56

Geen maagbeschermer gekregen bij al je medicijnen? Zo niet, zou ik even een belletje plegen met dokterswacht. Klinkt mij in de oren als een maagzweer

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 10:57

Voelt ook als een maagzweer, heb ik paar jaar geleden ook al gehad. Maar misschien een optie om iets wat ik nu kan nemen? Ik heb Tramadol gehad en kan dus zlf niet rijden naar de dokterspost in het weekend die 15 kilometer verder zit. En er is niemand in de buurt die me nu kan helpen. Maar wil wel echt NU verlichting.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:01

Ik topic hoort ergens anders thuis, ik zal even voor je temmen

Dit klinkt vervelend :(:) Zou inderdaad de HA-post even bellen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:01

Enige verlichting is geen medicijnen meer nemen, maar dat kan nu niet meer. Ik zou als ik jou was even bellen met de dokterswacht. Misschien kunnen ze wat regelen dat er wat voor je klaar ligt bij de plaatselijke apotheek?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:03

Oeps, helemaal als je een verleden hebt met maagproblemen zou je een maagbeschermer moeten krijgen.. Idd doktersdienst bellen, die willen vast wat voor je regelen

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:04

Klinkt misschien raar maar drink nu even voor de zekerheid flink cola. Cola brengt de maag op rust. En vragen voor een maagbeschermer.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:06

Maagwand beschermer is voor zover ik weet vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:09

HA post bellen, je hoeft er misschien niet eens heen, zij kunnen recepten ook mailen/faxen en apotheken kunnen bezorgen. En anders een taxi pakken, want dit lijkt me met jouw maag-verleden toch wel te belangrijk om tot na het weekend te wachten.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 11:14

Iedereen bedankt voor reacties. Ik heb HA-post gebeld en ik word zometeen terug gebeld. Ik heb vandaag geen medicijnen meer genomen omdat ik op deze manier wakker ben gewoden, heb alleen om 0.30 een Tramadol genomen en om 9.00 een antibiotica die ik nog tot morgen moet slikken. Vanwege die Tramadol mag ik niet rijden en dat heb ik ook aangegeven aan de HA-post. Ik ben benieuwd, voor nu vooral de pijn wegpuffen, hopen dat ze snel bellen en een oplossing kunnen aanreiken.

Een taxi in Harmelen.... Mmmm, dat gaat hem niet worden denk ik!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:22

Ik woon in De Meern en moet sowieso naar Harmelen (paard staat daar). Ik heb een vieze auto (passagiersstoel is wel gewoon schoon hoor! :D ) , maar wil je wel rijden, hoor!
Laatst bijgewerkt door Agossie op 16-03-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:26

Super Agossie *\o/*
En beterschap ts!!!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:31

TamaradB schreef:
Een taxi in Harmelen.... Mmmm, dat gaat hem niet worden denk ik!

Hoezo niet? Taxi's komen overal hoor. En je betaalt pas vanaf dat je er zelf inzit.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 11:37

We hebben hier eenmal een taxi bestelt en dat duurde drie uur. Mijn ouders komen. Heel fijn.
En nu ga ik fijn weer kotsen!
Dank je wel Agossie, maar gaat over.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:39

Heel veel sterkte ts.

Hebben ze al terug gebeld?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:41

Gelukkig komen je ouders, dat is altijd fijner als je ziek bent (vind ik tenminste). Heel veel sterkte en hopelijk kunnen ze bij de HA post iets voor je doen!!

NB. ik zou eens teruggebeld worden door de HA post in Vleuten, heb na 1,5 uur zelf maar weer gebeld, dus laat niet over je heen lopen, al hoop ik dat ze tegenwoordig vriendelijker met hun patiënten omgaan.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:47

Graag gedaan! Gelukkig komen je ouders. Dat vind ik zelf ook het fijnst hoor. Ik hoop dat het snel beter gaat!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:49

Fijn dat je ouders komen, sterkte!!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:52

ik TeM even want dit topic staat niet op de juiste plaats

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:26

RUI --> MW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:06

Hoe is het nu TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:14

TS heeft me ge-pbt :) Doordat het verplaatst is kan ze niet meer posten? :)

Citaat:
Gisteren zijn m'n ouders gekomen en die hebben die pillen opgehaald bij de apotheek van de HA-post. Ik kon alleen maar platliggen, ik voelde me zo ziek, alsof ik wagenziek en zeeziek tegelijk was. Ik kon alleen maar spugen, heel veel last van mijn evenwichtsorgaan, nog buiten de last van mijn maag en de pijn in mijn kaak om. Toen mijn ouders terugkwamen mt de medicijnen heb ik zo'n maaghersteller ingenomen en nog een antibiotica en ik ben m'n bed uitgegaan, ben er pas net weer uitgerold. Ik durfde geen pijnstillers meer in te nemen, vanwege die maag, mar ik werd net wakker met zo'n ontzettende pijn in m'n mond dat ik toch maar heb gekozen om Ibuprofen in te nemen icm een maagbeschermer. Op dit moment dus geen maagklachten en geen misselijkheid, maar wel verschrikkelijke pijn in m'n mond. Morgen zou ik echt geen pijn meer moeten hebben, vandaag loopt mn antibioticakuur af en ik heb nog steeds heel veel pijn en ontsteking.... Afwachten maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:21

takkie_muis schreef:
TS heeft me ge-pbt :) Doordat het verplaatst is kan ze niet meer posten? :)

Citaat:
Gisteren zijn m'n ouders gekomen en die hebben die pillen opgehaald bij de apotheek van de HA-post. Ik kon alleen maar platliggen, ik voelde me zo ziek, alsof ik wagenziek en zeeziek tegelijk was. Ik kon alleen maar spugen, heel veel last van mijn evenwichtsorgaan, nog buiten de last van mijn maag en de pijn in mijn kaak om. Toen mijn ouders terugkwamen mt de medicijnen heb ik zo'n maaghersteller ingenomen en nog een antibiotica en ik ben m'n bed uitgegaan, ben er pas net weer uitgerold. Ik durfde geen pijnstillers meer in te nemen, vanwege die maag, mar ik werd net wakker met zo'n ontzettende pijn in m'n mond dat ik toch maar heb gekozen om Ibuprofen in te nemen icm een maagbeschermer. Op dit moment dus geen maagklachten en geen misselijkheid, maar wel verschrikkelijke pijn in m'n mond. Morgen zou ik echt geen pijn meer moeten hebben, vandaag loopt mn antibioticakuur af en ik heb nog steeds heel veel pijn en ontsteking.... Afwachten maar...

kleine toevoeging :

Zojuist teruggekomen van de eerste hulp waar ze opnieuw mijn kaak hebben opengemaakt omdat de hechtingen te strak zaten en er een grote ontsteking in de onderkant van de kaak zat.
Ze hebben nu de hechtingen verwijderd. Ik heb nu wel meer pijnstilling en meer maagbeschermers meegekregen, dus hopelijk gaan nu langzaamaan alle problemen verdwijnen. Auw!

Auw Ts , veel beterschap :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:25

He bah wat vervelend allemaal, beterschap TS! :(:)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:01

Melk drinken, zo vormt zich een slijmlaag in je maag. Je medicatie wordt zo wel minder snel opgenomen maar kan wel iets van verlichting geven.