Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xx_Horsiex schreef:Er zit een verschil tussen een fout maken en een fatale fout maken. Als arts zijnde moet je ten alle tijden goed in je achter hoofd houden dat je met levens werkt, en dat fout dodelijk kunnen zijn. Als je dat niet realiseert en niet de volle verantwoording wilt nemen, ga dan iets anders doen.
Je kan niet zomaar zeggen, ja maar ook artsen zijn mensen en die maken fouten, dat kan niet zomaar, je werkt met levens potverdorie!
Vergeet ook niet dat artsen niet álles kunnen weten en dat er ook gewoon nog heel veel niet bekend is over hoe het menselijk lijf werkt en in elkaar zit.
eempiej schreef:Mag ik dan ook even klagen over de 'fouten' die familie allemaal maakt
Ik denk ook dat het fouten maken ergens te herleiden valt. Wij doen dit echt niet met opzet. Vaak zit er heel wat achter. Dat is namelijk Den Haag. Ik hem maandag mijn ontslag gekregen. Op een team van 32 gaat er 9 man!!! uit. Hoe kan je in godsnaam goed werk leveren als je eerst 2 patiënten had en er nu misschien wel 4 moet doen? Ja dan worden er fouten gemaakt.
eempiej schreef:@ Shadow, nee idd dag mag ik niet. Gelukkig doe ik dat dus ook niet hier in het forumIk denk ook dat het fouten maken ergens te herleiden valt. Wij doen dit echt niet met opzet. Vaak zit er heel wat achter. Dat is namelijk Den Haag. Ik hem maandag mijn ontslag gekregen. Op een team van 32 gaat er 9 man!!! uit. Hoe kan je in godsnaam goed werk leveren als je eerst 2 patiënten had en er nu misschien wel 4 moet doen? Ja dan worden er fouten gemaakt.
Maar soms wordt vergeten dat ik ook gewoon een mens ben
eempiej schreef:Wij doen dit echt niet met opzet.
Citaat:Vaak zit er heel wat achter. Dat is namelijk Den Haag.
Citaat:Wat mij tegen staat in het topic is dat het zo gegeneraliseerd wordt. En alsof het expres gebeurt. En daar kan ik mij erg kwaad om maken!
Citaat:Maar soms wordt vergeten dat ik ook gewoon een mens ben
eempiej schreef:Gelukkig wordt je zonder deze mensen ook niet veel beter![]()
Maar ik moet zeggen dat ik je in je bericht erg generaliserend vind. Je mag ook best wel weten ik hoeveel bochten en kreukels ik mij dagelijks moet wringen om iedereen maar te vreden te houden. Ik loop nog eens daar heen om wat na te vragen of te doen. Ik pleeg voor de 10e keer nog een belletje met een arts (die onderhand gek van mij wordt) omdat mensen nog vragen of problemen hebben. Ik praat met iedereen, probeer iedereen te helpen. Maar soms staan ook wij met onze rug tegen de muur van regels en wetten.
Mag ik dan ook even klagen over de 'fouten' die familie allemaal maakt :p
Weetje, vaak alleen de verhalen die niet goed gaat worden de ronde verteld, en ja dan blijkt ineens op de verjaardag van je oom, dat zijn schoonzus van de andere kant en daar weer een nicht van, dat die ook inderdaad zoiets had! Ja die ziekenhuizen tegenwoordig, echt belachelijk. Alleen maar fouten worden er gemaakt!
Ik ben het wel met je eens dat als er wat fout gaat je daar eerlijk in moet zijn. Ik had ook laatst een medicatiefout (dosis te laag (gelukkig) ondanks dat ik het had laten controleren door mijn collega. IK kwam er na het geven (mijn 3e check, doe ik altijd voor mezelf) dat het toch niet klopte. Arts gebeld, opgelost en keurig aan de patiënt verteld met de mogelijke gevolgen. In dit geval moest die mw. een prik extra krijgen.