goede foundation?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

goede foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:15

Kon even geen ander topic vinden.

Wat is nou echt een goede foundation en blijft lang zitten en een mooie egale huid?

amandananana

Re: goede foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:16

Ik heb de bbcream van douglas eigen merk. Zwarte tube, ik heb de kleur nude. Kostte 15 euro en ik ben er super blij mee!

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:18

k heb helena rubenstein € 48

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:19

Ik ben groot fan van MAC, kost ongeveer €30 en zit als een huis. Hij is er ook in heeeel veel kleuren, waardoor je altijd de goede tint hebt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:20

Ik gebruik BB Cream van Coogi.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:20

gupje schreef:
k heb helena rubenstein € 48

waar kan je die kopen en wat is er zo goed aan?

bb cream van garnier gehad maar dat vond ik niks... vond het plakzooi :P

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:20

Ligt eraan wat je wilt, wil je echt een dekking of meer een finish? wil je poeder of vloeibaar? Ik denk dat je het beste naar een parfumerie/make up winkel kunt gaan en je daar laten adviseren, iedereen heeft een andere huid dus wat voor de een perfect werkt kan op jou huid anders uitpakken.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:21

Lancome teint Idole :)
Je betaald wel 40,- voor een flesje, maar ik ben gek op dat spul. Kwak altijd een hele berg om mijn gezicht, super egale huid en niemand ziet dat ik foundation op heb. Ik heb kleur nummer 2. Die past het best bij mijn huidskleur. Heb hem ook nog in het 4, als ik dan bruiner ben door de zonnebank/zon dan meng ik wat door elkaar zodat ik altijd de juiste kleur op heb.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:22

BB-cream (ik heb die van Garnier) erg fijn dat het tijdbesparend is (dagcreme + foundation in 1) en het smeert je niet dicht.
Edit: lees nu de reactie van iemand die het plakzooi vindt :D ik gooi het er met de 'franse slag' op, eventjes drogen, dan mooi uitsmeren, werkt prima. :)
Voordat die BB-crèmes populair werden, gebruikte ik altijd dream matte mousse (eigen merk Etos dacht ik) dit dekt wel wat beter.
Laatst bijgewerkt door Locanda op 13-03-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:23

Hangt van je eigen huid af. Zo zweren veel mensen bij MAC, voor mijn huid was dat het meest rampzalige product ooit.

Ik zweer bij Revlon Age-Defying foundation, alleen online te verkrijgen. Als goede tweede komen de foundations van Catrice, zitten allemaal wel mooi op m'n huid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:26

Ik heb de BB cream van L'Oreal, touche magique.
Bevalt wel redelijk goed, maar bedekt niet heel veel.
Hij maakt mijn huid alleen egaler en minder rood.

Deze bevalt voornamelijk erg goed omdat ik een erg lichte huid heb en alle foundations te donker zijn die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Deze BB cream past zich aan aan de kleur van je huid :D

Ik wil heel graag nog de Revlon nearly naked foundation proberen, maar die kan ik nergens vinden...
Verder heb ik goede verhalen gehoord over de Bourjois Fruity Mix foundation, maar deze heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Dat gaat binnenkort veranderen.

Het hangt inderdaad heel erg af van wat je er aan uit wil geven, wat voor huidtype je hebt en wat voor soort dekking je wilt ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-13 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:28

BB cream. Van Garnier voor gemengde huid. Blijft enorm goed zitten, zelfs als je maar een klein beetje gebruikt. Daarbij absorbeert hij goed en maakt vooral de T-zone mooi mat, net als de rest van het gezicht. Dit blijft ook zo. Ik doe het 's ochtends op en rond 17u zit hij nog perfect. Wil je dat ie nog beter houdt gebruik je het in combinatie met een beetje losse mineralenpoeder. Hier nooit meer echte foundation op mijn gezicht, krijg ik puistjes van en daarbij zit er vaak geen SPF in, bij de bb cream wel. De versie voor normale huid is inderdaad heel vettig en plakkerig, vond het maar niks, heb hem na een week weggegooid. :o In de zomer gebruik ik eigenlijk geen foundation, dan gebruik ik zelfbruiner of ga onder de zonnebank, tadaa lekker kleurtje zonder opmaken 's ochtends. :) Mocht je fijne make up zoeken, Clinique heeft echt fijne make-up, zowel de foundations als de mascara's, en zelf mijn (puistjes)gevoelige huid verdroeg het destijds prima. Nu in de BB cream een goedkoper alternatief gevonden dat wel.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:33

Zal eens op onderzoek gaan!
heb nu van catrice (kruidvatmerk) zo'n soort mousse opzich dekt het prima, maar mijn kleur zit er gewoon niet bij.
maakt wat oranje.
Heb niet een hele slechte huid maar ook niet het perfect huidje daarom zoek ik niet alleen wat kleur maar ook wat dekking.
Prijs maakt niet zoveel uit..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:35

Dan zou de BB cream waar ik over praat best wat voor je zijn, die dekt vind ik vrij goed. Het is wel een kwestie van uitproberen en wie weet vind jij het bv. helemaal niets.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:47

ik heb die van Olaz, dagcreme met een touch of foundation, bevalt me prima!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:40

Bourjois Healty Mix :j

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:45

Make-up studio! Lijkt prijzig, klein potje voor €30,-. Maar ik doe er gemiddeld een jaar mee :j

Dekt prima, past zich aan aan de huidskleur. Wel even afpoeieren anders ga je glimmen :+

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:58

Maar een Mac store/counter gaan en je daar eens laten adviseren. Ik zweer bij mac _/-\o_

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:04

Ik heb het van Oriflame vind het erg goed

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:09

Couleur Caramel te koop in natuurwinkels 'Essenza'
Heel natuurlijk, gemakkelijk aan te brengen. Verkrijgbaar in verschillende tinten.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:26

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:50

Ik heb die 3 in 1, van max-factor. Best chill als je een lichte huid hebt, alleen als mijn huid droog is zie je hem wel zitten. Als m'n huid een tikkeltje vettig is, is 'ie echt heel mooi natuurlijk en dekkend.

Verder had ik de allerbeste, mooiste fijnste foundation van clinique ooit ontdekt, maar die is uit handel genomen. Clinique dewy smooth anti-aging (zat bij mij met m'n 20 jaar prima :') ) foundation. Als iemand iets weet wat daar op lijkt |( Hij was super dun en waterig, maar daardoor bracht hij juist heel mooi aan ipv. een dikke laag :j

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:33

Ik gebruik catrice infinite matt. Die vind ik heel erg fijn, dekt mooi en blijft ook langs zitten.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:57

Mijn favoriet is Even Better van Clinique, echt hele fijne foundation. Ik vind hem alleen teveel dekken voor overdag (maar ziet er nog wel heel natuurlijk uit), dus gebruik deze alleen met uitgaan of etentjes enzo. Ik geloof dat deze iets van €30 was. Voor overdag heb ik Vita Lumière Aqua van Chanel, die heeft een lichte dekking en een heel mooi natuurlijk resultaat. Deze hebben ze ook in veel verschillende kleuren en ondertonen. Hij kost geloof ik tegen de €40.